select box - udvide længde i IE?
Fra : Christian Liljedahl

Dato : 14-02-01 02:46

Hejsa
Jeg har en flok drop-down menuer (<select...) på min side. I Opera og
Netscape vises hele listen (ca. 20 items) når der klikkes, men i IE vises
kun ca. 11.

Er der nogen måde hvorpå man kan få IE til at vise hele drop-downmenuen?
(Helst uden for meget java-snask, da jeg netop bruger drop-down for at mine
sider kan virke i alle browsere.)

Siden ligger her: www.houmand.dk/qwerty123hou

Jeg bruger css på siderne.

Med de venligste hilsner
Christian Liljedahl

--
....;.::.;.;.:::;:..;.;.:.;....;..;.:..;...;.;:.;;
Christian Liljedahl - Rektorparken 1, 422

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 14-02-01 03:21

Christian Liljedahl wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Er der nogen måde hvorpå man kan få IE til at vise
> hele drop-downmenuen?

Det er ikke muligt.

(Det er lidt farligt at skrive sådan - for det viser sig jo som regel, at
alt kan lade sig gøre.)

> (Helst uden for meget java-snask)

Det kan ihvertfald ikke lade sig gøre med almindelig HTML/CSS - men måske
med noget javascript? - hvis det da ikke falder ind under 'snask' ?

Mvh
Jonas

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-02-01 11:25

Christian Liljedahl <chris.ti.an@lil.je.dahl.dk> skrev:

> ... da jeg netop bruger drop-down for at mine
> sider kan virke i alle browsere.)

Hm, min NN4.04DK dør - og det den når at vise, ser meget underligt ud.

Kobler jeg din css fra, holdes siden i live, men der kommer slet ingen
select-bokse - og man kan derfor ikke navigere på siden.

Du skulle nok have testet det i NN4 inden du kommer med sådan en
udtalelse

--
Allan Vebel
allan@vebel.dk

Fra : Christian Liljedahl

Dato : 14-02-01 11:57

Hej Igen

> Du skulle nok have testet det i NN4 inden du kommer med sådan en
> udtalelse

Ups, ja. Det kan jeg godt se. Jeg havde testet med IE, Opera og Netscape6.
Jeg kan desværre ikke rigtigt få Netscape 4 til at køre på min maskine.

Hvordan sytten kan det være at NN4 ligefrem crasher???

Hmm - Jeg beklager min overmodige udtalelese

Jeg synes nu ikke jeg foretager min noget eksotisk i min css... Men det gør
jeg måske? Jeg skulle måske kigge forbi richinstyle...

MVH Christian

Fra : Christian Liljedahl

Dato : 14-02-01 12:09

> Jeg synes nu ikke jeg foretager min noget eksotisk i min css... Men det
gør

Jeg validerede min css og fandt et par graverende fejl. (stavefejl og
manglende enheder)

Det kunne være det, som crashede NN4. Gider du prøve igen? På forhånd tak og
men venlig hilsen
Christian Liljedahl

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-02-01 12:45

Christian Liljedahl <chris.ti.an@lil.je.dahl.dk> skrev:

> Jeg validerede min css og fandt et par graverende fejl. (stavefejl og
> manglende enheder)

Det var ikke nok. NN4 dør fortsat.

> Det kunne være det, som crashede NN4. Gider du prøve igen?

Det er vist uholdbart i længden ikke at have NN4 installeret selv - især når
din css-fil fylder 226 linier. Prøv at kigge på border, padding, margin og
float - det er det jeg selv er meget forsigtig med - men som sagt - pil det
fuldstændig fra hinanden - du skal faktisk starte forfra på din css-fil,
hvis du skal få noget fornuftigt ud af den til NN4.

Der er også den mulighed at du laver en anden css til NN4, så den ser et
mere skrabet design.

--
Allan

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-02-01 12:25

> [...]
> Jeg kan desværre ikke rigtigt få Netscape 4 til at køre på min maskine.
> Hvordan sytten kan det være at NN4 ligefrem crasher???

Den har en meget følsom sjæl - og kan gå ned på selv lovlig css. Det bedste
du kan gøre er at pille din css ned - og så hænge det på stump for stump
mens du tester i NN4.

> Hmm - Jeg beklager min overmodige udtalelese

Du er tilgivet. Du gør jo noget ved det

> Jeg synes nu ikke jeg foretager min noget eksotisk i min css...

Åbenbart. Alle har disse problemer på et tidspunkt

Den første betingelse for at bruge <select> i NN4 er i øvrigt at den ligger
i en <form> - ellers vises den slet ikke.

--
Allan

Fra : Christian Liljedahl

Dato : 15-02-01 00:30

"Allan Vebel" <allan@vebel.dk> skrev:

> du kan gøre er at pille din css ned - og så hænge det på stump for stump
> mens du tester i NN4.

Hmm - Jamen, det må jeg jo så hellere gøre.
Du har ret i at min css-fil er temmelig stor. Det skal jeg have lavet om.
Problemet er, at lige nu hentes den samme css fil til alle sider - Det skal
deles op, så der kun hentes den css-fil, som definerer layout for
ensudseende sider.

> Åbenbart. Alle har disse problemer på et tidspunkt

Jeg troede lige at det var så smart at bruge css, for det siger alle jo. Men
så viser det sig at være noget hø. Men det er jo ikke standarden der er gal.
Det er vel browserne der er for følsomme.

> Den første betingelse for at bruge <select> i NN4 er i øvrigt at den
ligger
> i en <form> - ellers vises den slet ikke.

Hum bum ja. Jeg fjernede formen fordi der i IE5 indsættes en irriterende tom
linje efter en form. Men det må man kunne specificere sig ud af...

Men i hvert fald tak for hjælpen. Jeg beklager at jeg endnu er en håbløs
amatør.
Jeg må i øvrigt hellere få installeret NN4. Kan man have den liggende
parallelt med Netscape6?

Med de venligste hilsner
Christian Liljedahl

Fra : Jakob Andersen

Dato : 15-02-01 01:43

"Christian Liljedahl" <chris.ti.an@lil.je.dahl.dk> wrote
> [...]
gal.
> Det er vel browserne der er for følsomme.

CSS _er_ smart, det er browserne der er usmarte....

> Men i hvert fald tak for hjælpen. Jeg beklager at jeg endnu er en håbløs
> amatør.

Det er skam ikke noget at være ked af, du får jo nok svært ved at finde en
der ikke har været det

> Jeg må i øvrigt hellere få installeret NN4. Kan man have den liggende
> parallelt med Netscape6?

Ja sagtens (imodsætning til grrrrrr IE)
--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-02-01 01:51

Christian Liljedahl <chris.ti.an@lil.je.dahl.dk> skrev:

> ...at bruge css, for det siger alle jo. Men
> så viser det sig at være noget hø.

Hø, hø
Nej, det skal bare skrues rigtigt sammen.

> irriterende tom linje efter en form. Men det må
> man kunne specificere sig ud af...

Ja.

> Jeg beklager at jeg endnu er en håbløs
> amatør.

Det har vi jo alle været engang - så spørg bare løs.

> Jeg må i øvrigt hellere få installeret NN4. Kan man
> have den liggende parallelt med Netscape6?

Ja.
Du kan kun have én IE, men alle de NN der er udkommet.

--
Allan

Fra : Kjaer og Monsson

Dato : 15-02-01 21:31

Allan Vebel <allan@vebel.dk> skrev:
> Ja.
> Du kan kun have én IE, men alle de NN der er udkommet.

Hvordan?
Jeg kan ikke engang få NN6 til at virke den dør lige så snart den vil hente
en side (hvilkensomhelst).
Er det bare mig der er dum?

Hilsne Peter

P.S. selvom det er OT

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-02-01 00:00

Kjaer og Monsson <kjarmons@worldonline.dk> skrev:
> Hvordan?
> Jeg kan ikke engang få NN6 til at virke den dør lige så snart den vil
hente
> en side (hvilkensomhelst).

Hm, jeg har kun NN6 installeret på en af mine maskiner, og her kører det
upåklageliget.

Det er en maskine i mit netværk der ikke er sat op til nettet på anden vis -
jeg bruger den kun til test - men jeg har hørt i
news:dk.edb.internet.software.browser at det kan give problemer - prøv at
spørge der.

> Er det bare mig der er dum?

Næppe. Der er andre der har større problemer end dig.

--
Allan

Fra : Kjaer og Monsson

Dato : 16-02-01 18:56

> [...]
> jeg bruger den kun til test - men jeg har hørt i
> news:dk.edb.internet.software.browser at det kan give problemer - prøv at

At prøve kan aldrig skade.
Mange tak.
Hilsen Peter