Generatorprobs på RF900R
Fra : Hans Erik ;) www.amc~

Dato : 12-07-02 21:10

Hej Gruppe.

Jeg har fået et problem med min generator til RF'eren.
Den ville ikke lade og en kammerat målte sig frem til at det måtte være
diodebroen samt relæ'et der var 'gået'. Disse to dele blev skiftet, men uden
held. Stadig ingen ladning!? Den giver kun strøm ud af en enkelt fase iflg.
kammeraten. Hvad kan det skyldes?

Pft.
Mvh.
Hans Erik :|

www.amck.dk

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 12-07-02 23:19

> [...]
uden
> held. Stadig ingen ladning!? Den giver kun strøm ud af en enkelt fase

Det sædvanlige Suzuki lade-problem vel !!! -> Defekt generator dvs at en
eller flere af viklingerne er kortsluttet/afbrudt, før i tiden var det fordi
der var "skape" kanter der hvor viklingerne blev "lagt".
Der er en gut der reklamere i bl.a Touring Nyt med renoverede
generatorer/statorer, prøv om du ikke kan finde hans nummer der, det skulle
være noget billiger end en ny.

Dan
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar

Fra : Henry

Dato : 12-07-02 23:24

> [...]
uden
> held. Stadig ingen ladning!? Den giver kun strøm ud af en enkelt fase

Hej Hans-Erik

Det er da ikke svært at drage den konklusion at din generator er stået af,
surt show, shit happens. Hvis din kammerat har målt rigtigt så er der ingen
diskussion, den er død. Du kan jo selvfølgelig liiiige måle en ekstra gang.
Jeg mener at der skal være 2-6 ohm mellem viklingerne og uendelig mellem
viklingerne og stel. Er der store forskelle mellem målinger på viklingerne
eller en ikke uendelig værdi mellem en af viklingerne og stel, ja så er det
slut med den genereator. (Alternator stator coils).

mvh
Henry