Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Difussering af blitz
Fra : Per F Andersen

Dato : 12-07-02 19:16

Man kan jo købe blitzs med indbygget difussering og man kan købe
ekstraudstyr af forskellig art til at blødgøre lyset. Men findes der ikke
nmogle enkle billige teknikker, f.eks anvendelse af dybfrostposer foran
litzen , som kan bruges??

Per F Andersen
eksamineret grafolog

http://www.skriftekspert.dk

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 12-07-02 20:59

Jeg har da set nogle sætte et hvidt engangsbæger foran blitsen, men jeg har
ikke set resultaterne - men mon ikke det skulle virke - pas dog på ikke at
dække for evt. celler på flashen.

Mvh Kim

Fra : \(4690\) Claus Smith

Dato : 12-07-02 21:01

I forbindelse med halogenspots til digitalfoto har jeg eksperimenteret lidt
med noget mad/bagepapir foran almperne til at blæde lidt op..og endda med
fornuftige resultater.

Prøv at klippe et stykke til så det passer og fastgør det med noget tape.

Blot en ide fra mit lille eksperimentarium...

Claus Smith

Http://www.pigefotografen.dk

Fra : Viggo Poulsen

Dato : 13-07-02 07:40

Hej
Til halogen lamper (500W) blev jeg anbefalet glasvæv, da det ikke kan
brænde, og derfor ikke bliver gul. Det ser ud til at virke udmærket.
mvh. Viggo Poulsen

Fra : \(4690\) Claus Smith

Dato : 13-07-02 07:56

Mens jeg brugte bagepapir, der skiftede jeg stykke ud hver gang jeg startede
på en ny fotografering.

I dag har jeg skiftet over til hjemmelavede B-lamper, hvor jeg netop har
tryllet nogle hvide opblødningsgardiner sammen på 150 x 200 cm.

Claus Smith