Data fra Excel til Delphi
Fra : Monie Jacobsen

Dato : 12-07-02 16:59

Hej.
Jeg har inge anelser om man kan overførre data'er fra Microsoft Excel til
behandling i Delphi
og så kunne udskrivning dem i ens egne program.
Har du et eksempel på dette, så vil det glæde mig meget at hører fra dig?

Anvender Delphi 6.

......At lærer er at leve......

Med venlig hilsen
Monie

Fra : fkb

Dato : 13-07-02 10:07

hejsa der...........

Det her er noget jeg har brugt noget af en gang....
det er taget herfra http://www.gnomehome.demon.nl/uddf/
der ligger en masse gode sager her......
/finn
procedure TfrmBlank.btnExcelClick(Sender: TObject);
var
XL, XArr: Variant;
i : Integer;
j : Integer;
begin
{note the ComObj (example OleAuto not correct) in the uses}
// Create an array of query element size
XArr:=VarArrayCreate([1,EmailQuery.FieldCount],varVariant);
XL:=CreateOLEObject('Excel.Application'); // Ole object creation
XL.WorkBooks.add;
XL.visible:=true;

j := 1;
EmailQuery.First;
while not EmailQuery.Eof do begin
i:=1;
while i<=EmailQuery.FieldCount do begin
XArr[i] := EmailQuery.Fields[i-1].Value;
i := i+1;
end;
XL.Range['A'+IntToStr(j),
    CHR(64+EmailQuery.FieldCount)+IntToStr(j)].Value := XArr;
EmailQuery.Next;
j := j + 1;
end;
XL.Range['A1',CHR(64+EmailQuery.FieldCount)+IntToStr(j)].select;
// XL.cells.select; // Select everything
XL.Selection.Font.Name:='Garamond';
XL.Selection.Font.Size:=10;
XL.selection.Columns.AutoFit;
XL.Range['A1','A1'].select;
end;

Fra : Monie Jacobsen

Dato : 13-07-02 15:27

Hej fkb
Tak for det vine svar jeg arbejder vider på sagen!

Med venlig hilsen
monie