Nabostøj med hunde
Fra : Ebbe Hansen

Dato : 12-07-02 14:20

Jeg bor i boligkomplex (kun stuen og første) og er udsat for
hundeglam fra naboen næsten hele dagen, jeg har foreslået
træning, men det er synd, mener han. De gør så snart nogen
nærmer sig , 100 meter væk. Vi har en lille forhave, og i denne
tid er de jo ude hele dagen.
Er der noget at gøre ved det, og hvor kan man henvende sig ?
mvh Ebbe

Fra : Olle \(sønderborg]

Dato : 12-07-02 14:57

> [...]
> tid er de jo ude hele dagen.
> Er der noget at gøre ved det, og hvor kan man henvende sig ?

Hvis det er i en boligforening, så prøv og kontakt dem. Eller i har måske et
beboerråd?
Mvh.
//Olle

Fra : TGD

Dato : 12-07-02 17:09

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tid er de jo ude hele dagen.
> Er der noget at gøre ved det, og hvor kan man henvende sig ?

Prøv at snakke fornuft med din nabo igen, bringer du §, myndigheder etc. ind
i det ender det *sikkert* med en nabofejde det beretter statestikkerne.

Fra : Morten

Dato : 12-07-02 20:46

> Jeg bor i boligkomplex (kun stuen og første) og er udsat for
> hundeglam fra naboen næsten hele dagen, jeg har foreslået

Hundelovens § 4:
"Forstyrrer en hund de omboendes ro ved gentagen eller vedholdende gøen eller
tuden, og der indgives klage derover til politiet, giver dette besidderen pålæg om at
holde hunden indelukket eller, hvis denne foranstaltning ikke hjælper, eller hunden
allerede holdes indelukket, at lade den fjerne.
Justitsministeren kan, for så vidt det drejer sig om hunde, der af erhversmæssige
opdrættere holdes indelukket i hundegård eller på anden måde, dispensere fra denne
bestemmelse i tilfælde, hvor der ved en hundegårds anlæggelse og indretning er taget
ethvert rimeligt hensyn til bebyggelsesforholdene."

Mvh.
Morten

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 13-07-02 07:39

On Fri, 12 Jul 2002 15:20:27 +0200, Ebbe Hansen
<ebbeh@mail1.stofanet.dk> wrote:

Tak til Morten,
det var lige det jeg søgte
mvh Ebbe