FZ50, hjælp!
Fra : Tobias Simonsen

Dato : 12-07-02 11:33

Hej

Først skal jeg lige sige at jeg ved godt at jeg er havnet i den forkerte
gruppe men jeg kan desværre ikke poste i knallert gruppen (men kan godt
læse den!?). Er der nogen der kan kaste dette indlæg over i den rigtige
gruppe, det ville være rart? Og så skal jeg nok lade være med at
forstyrre jer mere...

Spørgsmålet er som følger:

Jeg har en gammel FZ50'er (14 år gammel). Den køre sådan set godt nok,
men er uhyggelig sløv og svær at starte når den har stået stille i over
en dag.

Det eneste der er gjort ved den er at den er filet/boret i
udstødningsporten, op mod topstykket, planet og den kører uden
topparkning. Der er intet lavet ved resten af knallerten.

Den gang knallerten blev lavet ulovlig, for 10-12 år siden, kørte den
godt. Så stod den stille i laaaaang tid, måske 8-10 år!, og derefter har
den kørt relativt dårligt. Den kører stadig ca. 40-42 km/t på toppen
(som den altid har gjort), så der fejler den ikke noget.

Jeg tænkte på om det sløve optræk + at den er svær at starte kan skyldes
karburatoren (er renset) eller membranen? Hvad siger I?

/Tobias

Fra : Henry

Dato : 12-07-02 14:05

Hej Tobias

Jeg ved ikke en skidt om den yamaha, men jeg ved at hvis du ikke har haft
konserveret den inden den stod og rådnede i 8-10år så er det nok noget med
en cylinder der har være ræverød og en karburator der har en masse
krystaller i svømmerhuset (der er vel et svømmerhus).

Hvis jeg var dig ville jeg (det er jo så let) alliere mig med en der har
forstand på sådan noget og så flå cylinderen af og få kik på sagerne. Du kan
også starte med en kompresionstest. Manglende kompression kan der blive
delvist kompenseret for når motoren bliver varmet op. Du kunne jo også
tjekke tændrøret og se om det måske skulle skiftes.

Jeg kan ikke poste for dig i knallert gruppen, få ordnet din newsreader og
gør det selv, for du skal alligevel selv svare på de spørgsmål der bliver
stillet.

mvh
Henry

Fra : Troels Sørensen

Dato : 12-07-02 14:27

> [...]
> en cylinder der har være ræverød og en karburator der har en masse
> krystaller i svømmerhuset (der er vel et svømmerhus).

Tror faktisk det er en suzuki... den model yamaha lavede engang jeg var ung
hed FS1..har den stadig ;)

Fra : Henry

Dato : 12-07-02 15:44

> Tror faktisk det er en suzuki... den model yamaha lavede engang jeg var
ung
> hed FS1..har den stadig ;)

hø hø, ja der kan du bare se, jeg ved ikke en skid om den yamaha .....

Ja jeg kørte selv stor puch, og hvis Armand synes suzuki er bøttejern så er
det ikke noget mod hvad min puch var, to spor i sneen osv alligevel blev
jeg ked af det da den blev stjålet.

henry