Skift til Telmore?
Fra : dagger

Dato : 12-07-02 09:19

Hej NG

Jeg går ret kraftigt og overvejer at skifte mit Orange abb. til Telmore.

Er der nogen som har gode eller dårlige erfaringer med Telmore?

-Dagger

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 12-07-02 09:50

> Jeg går ret kraftigt og overvejer at skifte mit Orange abb. til Telmore.
>
> Er der nogen som har gode eller dårlige erfaringer med Telmore?

Jeg har selv foretaget det samme skift for omkring 7-8 måneder siden! Det
gik desværre ikke så hurtigt da TDC's netværk gik ned og der ikke kunne
flyttes numre i næsten en måned i træk...

Men det gik selvfølgelig over igen, og jeg fik mit Telmore! Og det kører
rigtigt godt... Det har endnu ikke været nede for mig, og man har jo
selvølgelig TDC's dækning at støtte sig op af, hvilket jeg syntes er et
stort plus - der er næsten ingen steder de ikke dækker rigtigt godt!

Det eneste minus er hvis man gerne vil deltage i SMS konkurrencer eller
overfører penge via SMS eller hvilken service det nu er man ønsker at
benytte - dette understøtter Telmore nemlig ikke - står der fx på
hjemmesiden "Gælder kun for TDC, Sonofon, Telia og Orange kunder" så skal
man ikke lade sig nare af at man kører på TDC's net - der er lukket for
denne service Telmore's SIM-kort, og den kan ikke åbnes, og foreløbigt er
der ingen planer om at det skal kunne komme til at lade sig gøre...

Det var alt - Men generelt syntes jeg du skal skifte hurtigst muligt fra
Orange - de er dyre og dækker kun i byerne med deres egne net - uover denne
dækning skal man stole på Sonofon - ikke så rart, vel...

Jeg giver Telmore 8 ud af 10 mulige stjerner!

--

Med Venlig Hilsen
Jonas M. Nielsen

Mail: moritz@e-box.dk
Web: www.dangerzone.dk

Fra : Leif & Susanne

Dato : 12-07-02 09:47

dagger skrev
> Jeg går ret kraftigt og overvejer at skifte mit Orange abb. til Telmore.
>
> Er der nogen som har gode eller dårlige erfaringer med Telmore?

Vi har skiftet fra Orange til Telmore; det var helt til OK.

Orange fortjener at få ros for deres hurtige svar, samt overflytning af
nummer; det har de rigtigt godt styr på.

Vi har 3 stk. Telmore "abonnementer" i øjeblikket, det virker perfekt!

Hilsen
Leif & Susanne
Britt & Lasse

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 12-07-02 10:21

> Er der nogen som har gode eller dårlige erfaringer med Telmore?

Jeg har snart været med helt fra da de startede, og jeg syntes det har
virket perfekt. Der var dog et tidspunkt hvor de lavede noget om i deres
systemer, som lavede nogle fejl på min telmorekonto, men det fik de hurtigt
rettet, og jeg fik endda et mindre beløb overført gratis !:)

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Devast8or

Dato : 12-07-02 10:27

Jeg har haft dem i et par år nu og det har altid virket perfekt. Helt klart
anbefalelsesværdigt.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 12-07-02 10:33

"dagger" <da@polle.dk> skrev:
> Jeg går ret kraftigt og overvejer at skifte mit Orange
> abb. til Telmore.
>
> Er der nogen som har gode eller dårlige erfaringer med
> Telmore?

Jeg har været kunde hos Telmore i et par år og min
kæreste og min bror er også kunder der.
Ingen af os har haft problemer med firmaet, kun med
nogle sms'er går tabt i trafikken - jeg tror dog ikke det
er Telmores skyls, mere TDC's.

Venligst
Mikael

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-07-02 13:14

Mikael Nørrelund Andersen <noerrelund@pc.dk> wrote in

> Ingen af os har haft problemer med firmaet, kun med
> nogle sms'er går tabt i trafikken - jeg tror dog ikke det
> er Telmores skyls, mere TDC's.

Formentlig er det ikke "nogens skyld" - SMS systemet kan svjv finde
på at droppe SMS'er ved overbelastning.

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt/undtagelse
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 12-07-02 15:48

"Henrik Stidsen" <spamtrap@spammer.dk> skrev:
> Formentlig er det ikke "nogens skyld" - SMS systemet
> kan svjv finde på at droppe SMS'er ved overbelastning.

Så er det vel båndbredden aka TDC ;)

/Mikael

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-07-02 15:51

> Så er det vel båndbredden aka TDC ;)

Sådan kan man se på det - men det er vist ikke et specifikt TDC
problem ;)
Det kommer sig af at der bliver sendt så sindsygt mange SMS at der
kan opstå propper så SMS'en ikke kan komme fra det ene system til det
andet og derfor bare forsvinder... (jeg vil dog tro en evt.
"kvittering" vil blive sendt hvis det er requestet.)

Fra : Niels L.

Dato : 12-07-02 13:38

Skift med sindsro til Telmore. Jeg har ingen problemer haft. KAN BRUGES I
UDLANDET!

Mvh.
Niels
_____________________________________-.

_________________

Fra : dagger

Dato : 12-07-02 20:12

Mange tak for de mange tilbagemeldinger...

Er der slet ingen som har dårlige erfaringer med Telmore?

-Dagger

Fra : MaRk

Dato : 12-07-02 21:03

> Mange tak for de mange tilbagemeldinger...
>
> Er der slet ingen som har dårlige erfaringer med Telmore?
Jo, da jeg tilmeldte mig skulle de flytte mit nummer fra orange over til
telmore, men pga. af noget med at man skulle slette sine cookies for at
gennemføre oprettelsen blev min oprettelse ikke modtaget og det fandt jeg
først ud af en måned senere >

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 12-07-02 21:05

> [...]
> telmore, men pga. af noget med at man skulle slette sine cookies for at
> gennemføre oprettelsen blev min oprettelse ikke modtaget og det fandt jeg

Det har jo ikke rigtigt noget at gøre med Telmore :) Det skader jo ikke
valget af teleselvskab...

--

Med Venlig Hilsen
Jonas M. Nielsen

Mail: moritz@e-box.dk
Web: www.dangerzone.dk

Fra : Fischer

Dato : 13-07-02 06:16

> Mange tak for de mange tilbagemeldinger...
> Er der slet ingen som har dårlige erfaringer med Telmore?

Jo, lidt.
Jeg er generelt meget tilfreds, men jeg synes de er slemme til at læne sig
for meget op ad TDC. Det vil sige at du i mange tilfælde får den kvalitet og
funktionalitet som TDC tilbyder til Telmore.

Da jeg bestilte portering sidste sommer gik det helt galt og jeg havde et
dødt mobilnummer i ca. 3 måneder. Det var "alt sammen TDC's skyld", selv om
jeg synes at Telmore i lang tid lovede ting på deres hjemmeside om portering
som de absolut måtte vide at de ikke ville kunne holde.

Næste eksempel er E-mail til SMS, som TDC jo valgte at droppe i foråret.
Telmore slog ud med armene og sagde at "det kunne de jo så heller ikke
længere".
Her ville det have været friskt hvis Telmore havde haft et alternativ til
deres egne kunder, som jeg tror ville kunne etableres uden at koste en
formue.

Tredje eksempel er priser på brug af telefonen i udenlandet. Her henviser
Telmore blot til TDC's side, som er ekstrem mangelfuld. Her står kun
minuttakster, men intet om beregningsgrundlag (pr. xx sek.) og
opkaldsafgifter.
Telmore kender ikke engang disse opkaldsafgifter - de sender blot de
regninger videre som de får fra TDC.

Men ud over dette, så er jeg ikke bange for at anbefale Telmore.

*Fischer

Fra : sls

Dato : 13-07-02 11:47

Jeg har 2 kammerater der skiftede til telmore, de havde problemer med at når
man ringede til dem, så fik man beskeden, at deres telefon var slukket,
selvom der var fuld signal på, jeg prøvede selv at ringe til den ene som
stod ved siden af mig, både fra min mobil og fastnet. De har så skiftet til
andre selskaber nu. Begge har Nokia 6210 telefoner. Jeg ville også selv
prøve telmore, men tør ikke da jeg også har en 6210..

Sid

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-02 09:06

sls wrote:
> [...]
> andre selskaber nu. Begge har Nokia 6210 telefoner. Jeg ville også selv
> prøve telmore, men tør ikke da jeg også har en 6210..

Det er aldrig faldet jer ind at evt. kontakte telmore og høre om de har
en forklaring ?????

Fra : sls

Dato : 17-07-02 17:22

> Det er aldrig faldet jer ind at evt. kontakte telmore og høre om de har
> en forklaring ?????

Jo self. men det havde de ikke..

Sid