Vandmærke i Word 2000
Fra : Dennis B

Dato : 12-07-02 09:11

Hej

Jeg skal lave et brevpapir til vores firma..
Jeg har 2 billeder som skal placeres hhv i højre side (et højr smalt logo
med åbningstider) og i bunden til højre.. (uden for margen!)..

Jeg har forsøgt med vandmærke, men det kan svjv kun placeres inden for
margen, og har meget begrænsede muligheder for at blive placeret rigtigt..
Jeg har også forsøgt med at lave dokumentet låst, men kan ikke få de skide
formularer til ikke at være låst ??

Er der et sted hvor det bliver vist nemt og forståeligt ?

Mvh Dennis

Fra : pre

Dato : 12-07-02 11:32

Er der ikke temmelig mange ting blandet sammen her? Og lidt småt med
konkret info?
Vandmærke er i sig selv kun tekst/grafik trykt med en meget svag farve.
Grafik bryder sig pokker om margener, hvis den behandles rigtigt.
Hvorfor skal brevpapir låses?

Der er næppe noget i vejen med formularerne og de andre ting, men skal
opgaven løses skal den defineres ordentligt så det er muligt at se hvad
der er hvad.

© pre 2002

Fra : JSC

Dato : 12-07-02 20:36

> [...]
> formularer til ikke at være låst ??
>
> Er der et sted hvor det bliver vist nemt og forståeligt ?

Hej Dennis
Du kan evt. lave en tekstboks (fjerne rammen på boksen), og placere din
grafik i tekstboksen. klik på grafikken og i egenskaber sæt den til
vandmærke.
Tekstboksen kan du nemlig godt flytte udenfor margin..
Håber det kan hjælpe lidt

Mvh
Jan
www.jsc.dk

Fra : HC

Dato : 14-07-02 13:01

> [...]
> formularer til ikke at være låst ??
>
> Er der et sted hvor det bliver vist nemt og forståeligt ?

Hej Dennis
Du skal indsætte din grafik i henholdsvis sidehoved og sidefod, og skalere
eller trække dem derhen hvor du vil have dem. Evt. ren tekst indsætter du i
en tekstboks også i sidehoved/-fod og trækker dem på plads. Skulle virke
uden problemer uden hensyntagen til margener.
mvh
HC

Fra : pre

Dato : 15-07-02 16:54

Hej HC

Det er vældig pænt af dig at ville hjælpe Dennis med hans problemer -
men dels tror jeg ikke du rigtigt har fanget det egentlige problem/alle
problemerne - dels hører Dennis efter al sandsynlighed til dem der kun
læser nyhedsgrupper så længe de selv har et problem.

Selv vil jeg da forfærdelig gerne hjælpe Dennis i gang, som så mange i
sin tid har hjulpet mig i gang, men situationen er den klassiske som jeg
ustandselig møder rundt i byen: Firmaet har installeret et avanceret
program som i det daglige betjenes af en eller anden flink fyr som er
undervist i, hvilke knapper der skal trykkes på. Fint nok. Så har man
også en Word installation til "det løse" og det er også fint når kravene
ikke er for store, for så begynder den flinke fyr nemlig at lave fusk.
Og det bli´r altid opdaget, og pludselig sidder der et nyt ansigt foran
skærmen. For lønnen er bl. a. sat efter det "at kunne Word".

Word er et af de allerstørste tekstbehandlingsprogrammer, et komplet
kursus koster noget i retning af tre tusser og er nok i overkanten af
det nødvendige.
Så her kommer NG´erne - du og jeg og alle de andre - ind som assistance,
ikke som kursus i Word, men som hjælp til problemløsning for de som
"kun" mestrer de daglige rutiner. Det er også fint, det forudsætter bare
lidt logisk samarbejde.

© pre 2002

Fra : Coca

Dato : 16-07-02 13:18

Hej © pre 2002

"pre" <skriv.til@gruppen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej HC
>
> Det er vældig pænt af dig at ville hjælpe Dennis med hans problemer -
> men dels tror jeg ikke du rigtigt har fanget det egentlige problem/alle
> problemerne -

En delløsning er vel aldrig at foragte, vel ???

>dels hører Dennis efter al sandsynlighed til dem der kun
> læser nyhedsgrupper så længe de selv har et problem.

Uhaaaaa... deri kan du have ret, men jeg må da indrømme at jeg har lær meget
af "snylderne" uden det har kostet noget ...

> [...]
> Og det bli´r altid opdaget, og pludselig sidder der et nyt ansigt foran
> skærmen. For lønnen er bl. a. sat efter det "at kunne Word".

Jammen så har den flinke fyr jo noget med i baglommen til næste
lønforhandling.....

> Word er et af de allerstørste tekstbehandlingsprogrammer, et komplet
> kursus koster noget i retning af tre tusser og er nok i overkanten af
> det nødvendige.

hvor ????? hvor??? kan du skaffe et KOMPLET kursus i Word for kun 3000,-
????
(det vil jeg på i morgen) ;)

> [...]
> ikke som kursus i Word, men som hjælp til problemløsning for de som
> "kun" mestrer de daglige rutiner. Det er også fint, det forudsætter bare

Ja Logisk samarbejde er i min verden ikke et indlæg som dit.... Svar på
indlæge elle drop det... Alt det her udenomssnak på grænsen til OT
ødelægger mere en det gavner.
Jeg har været lidt tilbage i historikken, og kan ikke se at Denis er en der
stiller en uendelig række af spørgsmål.

> --
>
> mvh
> © pre 2002

Og så vil jeg ellers melde....: At HC løsning var lige nøjagtig den som jeg
ville bruge, sæt det i top og fod noter.

Men vær opmærksom på at grafikken ikke bliver for stor, da et kan tage meget
plads på HD'en. Eventuelle links til en fælles grafig fil kan med fordel
bruges her.

mvh
Coca

Fra : Dennis B

Dato : 17-07-02 07:37

> [...]
> ødelægger mere en det gavner.
> Jeg har været lidt tilbage i historikken, og kan ikke se at Denis er en

Hvor har du dog ret... Du er sku en makker...

Mvh Dennis

PS: Husker du den gamle joke om hvor mange News-læsere der skal til for at
svare på et indlæg... og vi er selv godt igang nu *GGGG*

Fra : Dennis B

Dato : 17-07-02 07:34

> [...]
> problemerne - dels hører Dennis efter al sandsynlighed til dem der kun
> læser nyhedsgrupper så længe de selv har et problem.

MEGET forkert..
Både JSC og HC's indlæg gav mig noget jeg forstod og kunne arbejde ud fra..
Jeg laver masser af indlæg i NG, men denne gruppe har jeg rigtigt nok ikke
brugt før, da jeg ikke bruger WORD som noget som helst andet end "et stykke
papir"..
(mit nick hjemmefra er ikke mit navn!)

> [...]
> Og det bli´r altid opdaget, og pludselig sidder der et nyt ansigt foran
> skærmen. For lønnen er bl. a. sat efter det "at kunne Word".

Dennis er ansat som programmør, og er ikke ansat efter at "kunne Word".
Dennis er bare en flink fyr som sagde til en fra marketing (måske han hedder
Bjarne) at det ikke kunne passe det skulle være så skide svært at lave en
ordentlig skabelon i Word i stedet for det fusk HAN havde lavet, da han
havde set det mange gange, hvorefter han gik igang med at prøve sig frem..
Da han via hjælpen i Word ikke kunne få det til at virke på 15-30min tænkte
han at der nok var hjælp i en NG.. og det var der...

Beklager hvis det ikke passer dig at jeg ikke kan formulere mit problem
ordentligt, men jeg har ikke erfaringen i Word til det, så derfor bliver det
lidt kriglet.
Betyder dette så at man er dum, eller at man bevæger sig ind på et område
hvor man ikke før har været.... Tjaaa.. du har din mening kan jeg se...

> [...]
> ikke som kursus i Word, men som hjælp til problemløsning for de som
> "kun" mestrer de daglige rutiner. Det er også fint, det forudsætter bare

DER har du for en gangs skyld lidt ret.. Jeg mestrer kun den daglige brug af
Word da jeg efter ca 13års brug af diverse teksbehandlinger ikke har haft
brug for andet en "normale" funktioner.. Men det burde vel ikke tvinge mig
til at bruge 3kkr -> fordi jeg vil lave én skabelon med et vændmærke ????

Dennis