Sikkerhedskode....hmm....hva'?!!
Fra : Niels L.

Dato : 12-07-02 01:22

Hej alle...

Jeg sidder her med en Nokia 3210 og er ved at skifte fra Telia til Telmore.
Telefonen er ikke simlåst!
Men så be'r telefonen om en sikkerhedskode....!.... Efter råd har jeg prøvet
med 1-2-3-4-5.....og får
besked på at det er "Forkert kode"!....hmm....hva' gør jeg så??
Jeg har ikke selv ændret sikkerhedskode på noget tidspunkt.

Er der mon nogen af alle jer rare mennesker, der kan hjælpe mig med dette
problem??

Fra : Fischer

Dato : 12-07-02 05:29

> [...]
> besked på at det er "Forkert kode"!....hmm....hva' gør jeg så??
> Jeg har ikke selv ændret sikkerhedskode på noget tidspunkt.

Har du KUN prøvet med 12345?

Hvis man taster forkert flere gange går den i ekstra lås som kun ophæves
efter et tidsrum.
Prøv at lade den ligge tændt et par timer og prøv så igen.

*Fischer

Fra : Niels L.

Dato : 12-07-02 09:57

Hej Fischer...

Nej, jeg har prøvet med flere kombinationer....og adskillige gange med
12345! - Har også prøvet

at lade lade telefonen hvile...endda flere dage!, men telefonen vil stadig
ikke acceptere koden.

Nu er jeg i vildrede, og ved ikke hvor jeg kan henvende mig. Jeg har dog
endnu ikke henvendt mig til

Nokia - mon de kan hjælpe?

Mvh.

Niels

Fra : Fischer

Dato : 12-07-02 10:09

> Nu er jeg i vildrede, og ved ikke hvor jeg kan henvende mig.

Hvis man har et datakabel kan man udlæse (eller disable) sikkerhedskoden.

Prøv evt. i news:dk.marked.privat.telefon.mobil.unlock
Selv om det ikke rigtigt er unlocking, så skulle det undre mig om der ikke
er nogen der kan hjælpe dig (mod en mindre betaling).

*Fischer

Fra : Flemming Joensson

Dato : 12-07-02 10:14

"Niels L." <nilau3@yahoo.dk> wrote in

> [...]
> vil stadig ikke acceptere koden.
>
> Nu er jeg i vildrede, og ved ikke hvor jeg kan henvende mig. Jeg

Min kæreste skiftede også fra Telia til Telmore med en 3210 hun havde
købt på et eller andet tilbud. TElia havde også skiftet sikkerhedskoden
på den telefon og den fulgte ikke med de øvrige koder da vi opsagde
efter de 6 måneder. Efter mange råb om hjælp fik jeg følgende koder ud
af andre Teliakunder med datakabler til deres 3210:

17072 ** denne virkede på min kærestes 3210 (og var sat af Telia)
24062
48621
12345 ** Nokias standardkode

Flemming

Fra : Niels L.

Dato : 12-07-02 10:47

Hej Flemming...

Det virkede! Din kode nummer 2 virkede....fantastisk! (24062).
Jeg synes det er strengt hvis det er Telia der har ændret denne kode, uden
nogen (jeg!) får noget at vide om det...hmm.....
Men altså....mange tak....nu kører telefonen på Telmore!

Med venlig hilsen
Niels
_________________________________

Fra : Flemming Joensson

Dato : 12-07-02 19:00

> [...]
> kode, uden nogen (jeg!) får noget at vide om det...hmm.....
> Men altså....mange tak....nu kører telefonen på Telmore!

Det var så lidt - jeg var selv pænt trætte af Telia da jeg var i samme
situation - selvom vi ringede til Telia og spurgte efter den specifikke
kode så kunne de ikke "se" den i systemet heller ikke selvom vi oplyste
IMEI nummeret. De ville så have os til at sende telefonen ind til dem -
men vi fik det heldigvis løst igennem denne gruppe

Flemming