Trackdays arrangører i Sverige ?
Fra : Poul B-H

Dato : 12-07-02 00:58

Er der ingen svenskere, der arrangerer banedage på f.eks. Knutstorp ?

Poul B-H

Fra : SLP/JM

Dato : 12-07-02 04:43

"Poul B-H" <pbekkerh@mail.dk> skrev > Er der ingen svenskere, der
arrangerer banedage på f.eks. Knutstorp ?

Jo, bl.a. http://www.bike-events.se/

--
Susanne

Fra : Christian H

Dato : 12-07-02 06:57

"SLP/JM" <MADCAT@c.dk> wrote in message

> "Poul B-H" <pbekkerh@mail.dk> skrev > Er der ingen svenskere, der
> arrangerer banedage på f.eks. Knutstorp ?
>
> Jo, bl.a. http://www.bike-events.se/

Yep, og et par andre, har desværre smidt mine links ud :(
Jeg har været på Anderstorp med bike-events en gang + en gang med california
superbikeschool.
Sikkerheden med disse to var vidt forskellig.
Med css var den helt i top, mens der med bike-events ikke var noget at råbe
hurra for. Tværtimod.

Bike-events:
Ingen ambulance holder klar.
Ingen flagvagter rundt på banen. Kun en ved start/mål.
Det resulterede i at folk kørte som død og helvede, da det jo kun var ET
sted på banen der var fare.
Man nåede at køre op til 5 laps, med folk liggende i vejkanten hvor de nu
styrtede af.

Lige lidt sikkerhedsinfo, som vi jo nok alle er interesserede i lige nu, og
burde være hele tiden.

mvh
Christian H

Fra : Charlotte Grosen

Dato : 12-07-02 09:22

.....jeg mener også at ha' hørt - man skal ha' plade og lygter på sin cykel
-eller licens for at delta' på de fleste svenske banedage....så for os med
cykler uden afgift ...tja!!!

-Charlotte
CBR F4 (med plade og lygter)- F2 (uden)

Fra : Morten Dahl

Dato : 18-07-02 22:44

"Charlotte Grosen" <charlotte.grosen@femina.dk> skrev i en meddelelse
> ....jeg mener også at ha' hørt - man skal ha' plade og lygter på sin cykel
> -eller licens for at delta' på de fleste svenske banedage....så for os med
> cykler uden afgift ...tja!!!

Har du ikke ligesom selv givet svaret? ikke ment provokerende. (hint: tag
licenset, det vist ikke så dyrt, Peder Eskildsen du ved det...)

Desuden kan man ve ikke bebrejde dem det, i bund og grund er det jo et
spørgsmål om forsikring....

-
Morten Dahl

Netop hjemvendt fra ferie, og noget trykket nu

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 19-07-02 07:34

"Morten Dahl" <news@"fjern"mekasign.dk> writes:

> "Charlotte Grosen" <charlotte.grosen@femina.dk> skrev i en meddelelse
>
> Har du ikke ligesom selv givet svaret? ikke ment provokerende. (hint: tag
> licenset, det vist ikke så dyrt, Peder Eskildsen du ved det...)

Det er faktisk ikke så simpelt. I det øjeblik du løser licens hos DMU,
må du kun deltage på godkendte træninger - og det afskærer mange
arrangementer (f.eks. er jeg ikke sikker på om Sports-MC's
arrangementer er godkendt af DMU som træning.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp@vitesse.com> Opinions are mine...

Fra : Peder

Dato : 19-07-02 08:30

On 19 Jul 2002 08:33:33 +0200, Kai Harrekilde-Petersen
<khp@vitesse.com> wrote:

> [...]
>arrangementer (f.eks. er jeg ikke sikker på om Sports-MC's
>arrangementer er godkendt af DMU som træning.
Det er rigtigt, at du ikke kan deltage vd "sort" træning, men der er
normalt en hel del godkendte træninger.
Så vidt jeg erindrer, skal de enten være godkendt af DMU eller en
lignende instans i arrangørlandet. Hvis arrangøren kræver licens, er
der en hvis sandsynlighed for, at det er godkendt. Men det kan man jo
spørge DMU om.
Jeg fik at vide, at jeg med mit EU stempel i licensen kan deltage i
alle træninger i Europa (også arrangeret af andre end DMU)
Uden EU stempel kan man deltage i Nordisk arrangerede træninger
(uanset hvor i Europa de foregår)
Så vidt jeg kan se, begrænser det ikke ligefrem mine
træningsmuligheder

--
Peder - m/Suzi
"Inside every old person is a young person wondering what happened"

Fra : Armand

Dato : 20-07-02 10:36

Kai Harrekilde-Petersen <khp@vitesse.com> skrev i en

> [...]
> arrangementer (f.eks. er jeg ikke sikker på om Sports-MC's
> arrangementer er godkendt af DMU som træning.

F.eks. er jeg egentlig heller ikke så sikker på om disse er nær så sikre
at deltage i som et regulært DMU/SVEMO(=svensk ækvivalent) arrangement
:-/

Jeg har endnu ikke selv været tilstede ved en "sort"(grå?) trackday; men
er flag-beredskabet, læge-beredskabet, ambulance-beredskabet, teknisk
kontrol ..... [fyld selv på!], på højde med officielle arrangementer???
På baggrund af nyligt tragiske tilfælde, er sådan en tilsyneladende
lille detalje, som at ALLE får kontrolleret tilstedeværelsen af
sikringer imod olieudslip, i høj grad en sikkerhedsfaktor man ikke bør
være foruden :-|

--
Armand.

Fra : Peder

Dato : 22-07-02 07:56

On Sat, 20 Jul 2002 11:36:25 +0200, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

>Jeg har endnu ikke selv været tilstede ved en "sort"(grå?) trackday; men
>er flag-beredskabet, læge-beredskabet, ambulance-beredskabet, teknisk
>kontrol ..... [fyld selv på!], på højde med officielle arrangementer???
Jeg har været med til et par af Sports-MCs og svaret er ja.
Der stilles ikke samme krav til mc som ved licenstræning, men det gør
der heller ikke ved DMU arrangementer.
En del licensaspiranter overvejede f.eks. at køre i gadeklasse ved
forårstræning i Val de Vienne, da reglerne der er slækkede.
Cyklen må selvfølgelig stadig ikke smide olie.

> [...]
>lille detalje, som at ALLE får kontrolleret tilstedeværelsen af
>sikringer imod olieudslip, i høj grad en sikkerhedsfaktor man ikke bør
På Ringen kan det lige så godt (og er formentlig ofte) være fordi en
bil har slået hul i bunden efter et hårdt bump. Billisten kan nå at
køre hele vejen "hjem" uden at opdage det. Og der er ingen officials
til at advare. Det er der ved trackdays såvel som DMU arrangementer.
Men sikring af bundprop, påfyldningsstuds og oliefilter er da en
stærkt anbefalelsesværdig ting. Og nem at gøre.
Og når vi så er ved det, er udskiftning af kølervædske til vand også
sikre point hos dig selv og dine medkørerer. Kølervædske er dælme
glat. Og efter sigende umuligt at få op.

Fra : Peder

Dato : 19-07-02 08:19

On Thu, 18 Jul 2002 23:44:09 +0200, "Morten Dahl"
<news@"fjern"mekasign.dk> wrote:

>"Charlotte Grosen" <charlotte.grosen@femina.dk> skrev i en meddelelse
>
>Har du ikke ligesom selv givet svaret? ikke ment provokerende. (hint: tag
>licenset, det vist ikke så dyrt, Peder Eskildsen du ved det...)

Hvis din cykel ellers kan gå igennem teknisk kontrol koster licensen
1.100,- pr. år + klub kontingent ( 200-400,- ) og en banedag, hvor der
aflægges prøve. Til gengæld bliver banedage væsentligt billigere.
F.eks. kan nævnes DM afd på Knutstorp den 17-18 aug. kr. 900 for en
dags træninig + en dags løb. Det er i sig selv ikke meget billigere
pr. kørte minutter, men så kan du købe dig til en ekstra dag den 16.
for kr. 500,-
Og er du alligevel i f.eks. Frankrig i nærheden af Pau (Eneste sted
jeg kender priserne) koster det 300-400 for en hel dag med licens,
mens du skal lægge ca. 450 ekstra, hvis du ikke har licens...

Og sidst men absolut ikke mindst. Ved træninger oplever du om muligt
endnu tættere sammenholdt/hjælpsomhed Mc'ister imellem.

Apropos Teknisk kontrol. Hr. Dahl: Kan du ikke hjælpe mig lidt med at
daske noget glasfiber sammen til en olietæt bundkåbe?