beskæring af solbær
Fra : Joachim Baltzer

Dato : 11-07-02 23:08

Hej!
Har lige haft en succesoplevelse! Jeg har "høstet" solbær for første gang!
Jeg er ny haveejer og prøver alt for første gang. Busken har jeg selv
plantet og plejet så jeg er så stolt. Jeg fik næsten ½ kilo bær. Nu er mit
spørgsmål så: Skal jeg beskærer planten allerede i år eller skal jeg vente?
Jeg syntes busken er meget tæt...og det er vel ikke optimalt?
Hej fra Christina

Fra : N/A

Dato : 12-07-02 08:15

Fra : Thïngmand

Dato : 12-07-02 08:15

> Opskrift på verdens bedste marmelade: Blend bær og sukker i lige dele,
intet
> andet! Det smager, men kan ikke holde sig uden at blive frosset. Bliver
kun
> delvist stift, men pyt med det, det er smagen der tæller - meget bedre end
> kogt.

Jeg laver samme trick, dog med rørsukker og skvæt atemon - lige så stift som
gele (uden melatin!) og holder sig længe...