XS 650 => "Neutral indicator switch" ??
Fra : Henrik

Dato : 11-07-02 22:11

Hej NG !

Jeg har Haynes manualen læst at der findes en "neutral indicator switch" på
min XS 650 - hvad er det ?

Min første tanke var; aha.. sådan en dims man kan koble til sin "frigears
lampe" - men det ser ud til at være en mekanisk fætter af en slags ?

mvh, Henrik

Fra : Bjørn S

Dato : 11-07-02 22:15

"Henrik" <hekreREM0VE@wmdata.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> Min første tanke var; aha.. sådan en dims man kan koble til sin "frigears
> lampe" - men det ser ud til at være en mekanisk fætter af en slags ?

Hvad tror du det er som bestemmer om din frigearslampe skal lyse ?

/Bjørn

Fra : Henrik

Dato : 12-07-02 20:59

Fra : Henrik

Dato : 12-07-02 21:01

"Bjørn S" <bjosko@ReMoVeyahoo.com> wrote in message

> "Henrik" <hekreREM0VE@wmdata.com> skrev i en meddelelse

> på

> Hvad tror du det er som bestemmer om din frigearslampe skal lyse ?
>
> /Bjørn

Eftersom en lampe styres elektrisk, havde jeg forestillet mig en kontakt som
giver stel elign. Correct me if I'm wrong....

Men Jeg kan ikke se hvordan man kan koble et kabel til den dersens switch ?

Fra : Armand

Dato : 13-07-02 09:56

> [...]

> giver stel elign. Correct me if I'm wrong....
> Men Jeg kan ikke se hvordan man kan koble et kabel til den dersens

"Kabel"???
Hvad skal der blandes kabler ind i sagen for?
Måske det er ledning, at du mener? I fald: Hvorfor skulle man ikke kunne
lave en motor-kontakt der er forbundet til instrumentbordet??

Der findes flerfoldige eksempler derpå:
Olietrykslampen, kølevandstemperatur, kontakt til køler-blæser,
olietemperatur, bilers bakgears-kontakt (til bak-lyset), for ikke at
nævne lambda-sonder i
udstødningen, som sender signal til tændingsanlægget, samt alle andre
tændings/indsprøjtnings -parametre på moderne motorer!

For lige at skære det ud i pap:
"Neutral indicator switch" ér kontakten til din frigearslampe, og den er
at finde lige inde bag forreste tandhjul!

--
Armand.

Fra : Orla Pedersen

Dato : 13-07-02 11:36

Armand skrev i meddelelsen ...

>"Kabel"???
>Hvad skal der blandes kabler ind i sagen for?

Kan det tænkes at der er tale om en mekanisk funktion med bowden-kabeltræk
til en "viser" i instrumenthuset ? Yamaha lavede "mærkelige" ting på
650'eren (XS1 med tromlebremse foran eksempelvis). Det kunne være dele fra
en sådan ??

mvh
Orla

Fra : kle

Dato : 22-02-03 10:06

"Henrik" skrev d. 11-07-02 22:11 dette indlæg :
> [...]
"frigears
> lampe" - men det ser ud til at være en mekanisk fætter af en slags ?

Det ER en elektrisk kontakt der sider oven på motoren bag ved den
venstre cyl. Den giver stel når gear er i N. PS jeg har selv 3 af disse
MC´er en XS1, XS2 og en 1975 XS650 og det er samme måde det virker
uanset årgang..

http://www.kandu.dk/