Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
kamera...
Fra : Kenneth Bon

Dato : 11-07-02 22:20

Nu har så mange været flinke til at svare mig på hvilke tyske foto-butikker
der findes på nettet.

Jeg valgte www.technikdirekt.de - og de svarede hurtigt på alle mine
spørgsmål. Jeg havde dog intet VISA-kort og lånte en vens. To gange afslog
de transaktionen men de kunne ikke fortælle mig hvorfor den ikke var gået
igennem.

Nu har jeg selv fået VISA-kort og så har jeg prøvet at handle - samme
melding - men de kan ikke forklare mig noget som helst.

Synes det virker noget mystisk...

Dog er der lige kommet en dom, hvor den tyske 'PBS' skal hæfte for kunders
manglende betaling - så mange internetbutikker i .de har fået problemer...

netonnet.de og topvisionshop.de har ikke det kamera jeg søger - og de andre
links jeg fik har jeg desværre mistet - nogle der har 3-4 stykker mere i
Tyskland (evt. UK) ?

/Kenneth

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 11-07-02 23:42

> netonnet.de og topvisionshop.de har ikke det kamera jeg søger - og de
> andre links jeg fik har jeg desværre mistet - nogle der har 3-4 stykker
> mere i Tyskland (evt. UK) ?

prøv evt. www.ny-camera.net, også en tysk butik hvor jeg har handlet lidt.
De er ganske fornuftige at arbejde med.

mvh.

       Søren Hjelholt

Fra : Tom Wagner

Dato : 11-07-02 23:50

On Thu, 11 Jul 2002 23:19:45 +0200, "Kenneth Bon"
<info@NOSPAMkennethbon.dk> wrote:

>Nu har så mange været flinke til at svare mig på hvilke tyske foto-butikker
>der findes på nettet.
> - nogle der har 3-4 stykker mere i Tyskland (evt. UK) ?

Jeg har handlet uden problemer hos:
http://www.photoandmore.de/

I England kan du evt prøve:
http://www.digitaldepot.co.uk/
eller
http://www.ukdigital.co.uk/

Tom

Fra : Stefan W. Christense~

Dato : 12-07-02 08:54

Kenneth Bon wrote:

> [...]
> links jeg fik har jeg desværre mistet - nogle der har 3-4 stykker mere i

Prøv eventuelt de her i England:

http://www.ukdigital.co.uk/index.htm
http://www.digital-cameras.com/shop/showpage.asp?id=1
http://www.qed-uk.com/
http://www.zyworld.com/wrxhamcameras/
http://www.internetcamerasdirect.co.uk/
http://www.cameras.co.uk/
http://www.jessop.co.uk/
http://www.hiltonphoto.co.uk/products/digital.html
http://www.cameras-at-lowest-prices.co.uk/
http://www.digitaldepot.co.uk/
http://www.sherwoods-photo.com/homepage.htm
http://www.askdirect.co.uk/
http://www.cpw.uk.com/
http://www.empiredirect.co.uk/
http://www.24-7electrical.co.uk/cgi-bin/main.pl?pgm=co_disp&func=displ&pgrfnbr=11&sesent=0,0

God underholdning!

Med venlig hilsen

Stefan W. Christensen

Fra : Kenneth Bon

Dato : 12-07-02 11:47

"Stefan W. Christensen" <swc@soton.ac.uk> wrote in message
> Kenneth Bon wrote:

[klip]
> Prøv eventuelt de her i England:

> [...]

Jeg takker - kigger dem alle igennem. I England er der dog åbenbart 2 store
problemer

1. De ønsker ikke man betaler med VISA
2. De tager typisk £50 i levering - det er jo fuldstændig vanvittigt

E-handel skulle være så nemt... *suk*

/Kenneth

Fra : Stefan W. Christense~

Dato : 12-07-02 12:14

Kenneth Bon wrote:

> [...]
> problemer
>
> 1. De ønsker ikke man betaler med VISA
> 2. De tager typisk £50 i levering - det er jo fuldstændig vanvittigt

Levering indenfor England er billigt nok, men det kan vel tænkes at de tager
meget for udenrigs-levering (ærgerligt nok). Det med VISA kan imidlertid helt
sikkert ikke være rigtigt - de tager allesammen mod VISA; det er det mest
udbredte kreditkort i England.

Med venlig hilsen

Stefan W. Christensen

Fra : Kenneth Bon

Dato : 12-07-02 12:38

> [...]
helt
> sikkert ikke være rigtigt - de tager allesammen mod VISA; det er det mest

Ja det gør de da - men ikke hvis du er dansker. Skal der sælges/sendes til
Danmark så skal du enten kontakte dem først eller overføre penge før du går
igang :(

/Kenneth

Fra : Stefan W. Christense~

Dato : 12-07-02 12:38

Kenneth Bon wrote:

> [...]
> Danmark så skal du enten kontakte dem først eller overføre penge før du går

Ok, det var jeg ikke klar over (jeg bor i England).

Med venlig hilsen

Stefan W. Christensen

Fra : Kenneth Bon

Dato : 12-07-02 12:48

> Ok, det var jeg ikke klar over (jeg bor i England).

Damn - lukcy you :) Fodbold og billige digitalkameraer :)

/Kenneth

Fra : John

Dato : 12-07-02 09:05

"Kenneth Bon" <info@NOSPAMkennethbon.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> de transaktionen men de kunne ikke fortælle mig hvorfor den ikke var gået

Engelske (nogle) forhandlere har indført et dobbeltcheck på Visa
transaktioner. Dvs, de søger nogle oplysninger hos banken. Men de danske
banker vil ikke udlevere disse oplysninger, derfor ingen handel. Måske det
samme gør sig gældende i Tyskland?.
--
MVH
John K Hansen

Fra : Stefan W. Christense~

Dato : 12-07-02 09:26

John wrote:

> [...]
> banker vil ikke udlevere disse oplysninger, derfor ingen handel. Måske det

Det forstår jeg ikke helt - der er jo massevis af kredikort der ikke er
tilsluttet nogen bank eller noget pengeinstitut i det hele taget?

Med venlig hilsen

Stefan W. Christensen

Fra : John

Dato : 12-07-02 10:09

"Stefan W. Christensen" <swc@soton.ac.uk> skrev i en meddelelse
> Det forstår jeg ikke helt - der er jo massevis af kredikort der ikke er
> tilsluttet nogen bank eller noget pengeinstitut i det hele taget?

Jeg ledte forgæves efter mailen med afslaget, men den jeg har jeg åbenbart
slettet permanent. Men både en kammerat og jeg selv har fået afslaget ved
f.eks http://www.7dayshop.com og http://www.mx2.com/ Jeg mener at huske det
er verifikation af kortholderens adresse sammenholdt med modtageradressen de
ønsker. Og disse oplysninger udleverer de danske banker ikke.
--
MVH
John K Hansen

Fra : Stefan W. Christense~

Dato : 12-07-02 10:36

John wrote:

> [...]
> er verifikation af kortholderens adresse sammenholdt med modtageradressen de
> ønsker. Og disse oplysninger udleverer de danske banker ikke.

Så er jeg med; når engelske forhandlere tager betaling via kreditkort sikrer de
sig altid, for at forhindre svindel, at modtager-adressen og kortindehaverens
adresse er den samme (men det involverer egentlig ikke banken - kun
kreditkort-selskabet, altså VISA eller MasterCard etc.).

Måske er de danske love vedrørende kreditkort-selskaber forskellige fra de
engelske på det punkt.

Med venlig hilsen

Stefan W. Christensen

Fra : Torsten Balle Koefoe~

Dato : 12-07-02 23:28

On Thu, 11 Jul 2002 21:19:45, "Kenneth Bon" <info@NOSPAMkennethbon.dk>
wrote:

> netonnet.de og topvisionshop.de har ikke det kamera jeg søger - og de andre
> links jeg fik har jeg desværre mistet - nogle der har 3-4 stykker mere i
> Tyskland (evt. UK) ?

Internetfoto.de har nogle af de allerlaveste priser, et stort udvalg,
og glimrende service.

--
Yours etc.
Torsten Balle Koefoed

Replace servername in address with subetha<dot>dk

Fra : Kenneth Bon

Dato : 13-07-02 09:22

"Torsten Balle Koefoed" <tbk@somewhere.dk> skrev i en meddelelse
> On Thu, 11 Jul 2002 21:19:45, "Kenneth Bon" <info@NOSPAMkennethbon.dk>
> wrote:

> Internetfoto.de har nogle af de allerlaveste priser, et stort udvalg,
> og glimrende service.

Jeps - men det undrer mig bare hvorfor de lige præcis ikke har Olympus !

/Kenneth

Fra : Torsten Balle Koefoe~

Dato : 13-07-02 17:08

On Sat, 13 Jul 2002 08:21:56, "Kenneth Bon" <info@NOSPAMkennethbon.dk>
wrote:

> Jeps - men det undrer mig bare hvorfor de lige præcis ikke har Olympus !

Digitalt? Det har de også, men kan være lidt svært at finde. Hvis du
øverst til venstre vælger "SORTIEREN NACH: PRODUKTART", og vælger
"Digital", kommer der også en del Olympus-grej.

Fra : Kenneth Bon

Dato : 13-07-02 18:29

> Digitalt? Det har de også, men kan være lidt svært at finde. Hvis du
> øverst til venstre vælger "SORTIEREN NACH: PRODUKTART", og vælger
> "Digital", kommer der også en del Olympus-grej.

Aha ok - najs nok - desværre havde de ikke det 3020-Z som jeg søger.
Det bliver enten det eller Canon A40 jeg køber....

/Kenneth