Danfoss blandingsbatteri
Fra : J. Nielsen

Dato : 11-07-02 22:16

Hej gruppe

Er der nogle som kender / har rep. et Danfoss
indmurings-termostatblandingsbatteri. Der kan åbentbart ikke fåes stumper
til det mere, og væggen er stadig pæn!
På forhånd tak

Jørgen N.

Fra : Calle.

Dato : 12-07-02 09:19

J. Nielsen wrote:
> [...]
> indmurings-termostatblandingsbatteri. Der kan åbentbart ikke fåes
> stumper til det mere, og væggen er stadig pæn!

skru reguleringen af, dernæst forpladen, og skift oringene. Vel og mærke det
er den model jeg tænker på.
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : J. Nielsen

Dato : 14-07-02 22:28

Hej Calle
Tak for hurtigt svar, men dette batteri er åbentbart ældre, da der ikke er
nogle O-ringe. Nu har jeg haft det hele adskilt og afkalket, og så efter
noget besvær med at indstille yderpunkterne, er det i orden igen. Det
egentlige problem var tlkalkning tror jeg.

Fra : [5220] Morten Kølbæk

Dato : 15-07-02 23:44

> Er der nogle som kender / har rep. et Danfoss
> indmurings-termostatblandingsbatteri. Der kan åbentbart ikke fåes stumper
> til det mere, og væggen er stadig pæn!

Hvis det er et et-grebs batteri har jeg en gang set et ombygningskit så dele
fra de nye modeller kunne bruges til det gamle.

Mvh Morten

Fra : mcloud

Dato : 07-08-02 08:16

"J. Nielsen" skrev d. 11-07-02 22:16 dette indlæg :
> [...]
>
> Er der nogle som kender / har rep. et Danfoss
> indmurings-termostatblandingsbatteri. Der kan åbentbart ikke fåes

hej Jørgen
hvis det er den model Danfoss der sidder på en stor forkromet skive på
størrelse med en underkop, så er modellen mere en 25 år gammel,men du
kan stadig få reservedele til den hos vvs grossisterne .jeg kan ikke
huske model nummer ,men hvis du evt.kører til sanitetseksperten på
gl.køgevej i Valby og forklarer hvordan modellen ser ud så er jeg sikker
på at de kan hjælpe dig
hilsen Mcloud blikkenslager

http://www.kandu.dk/