tabel der er ligeglad med cellehøjde !
Fra : Henrik Dvoracek

Dato : 11-07-02 21:13

Davs NG!

Jeg har lavet en tabel, hvori jeg via SSI fletter en menu sant en
bund i.

For at "snyde" og få alle browsere med, laver jeg rammer som
celler med en fast højde eller bredde (i dette tilfælde 2px) og
definerer en class mrk. "pageborders" og giver dene celle en
baggrundsfarve. Dette har også altid virket for mig - men ikke i
dette tilfælde...

Alle mine vandrette "pagebprders" er defineret med en "height 2"
samt jeg har indsat et billede (dot.gif), der er transparant, for
at sikre mig at cellen ikke bliver ignoreret.

Mit problem er at vandrette pageborders (de mørkebrune) er ca.
10px i sedet for de 2 der er defineret...???

CSS for pageborders ser således ud:

   .pageborders{   background-color: #a2916f;
         padding-left: 0px;
         padding-right: 0px;
         padding-top: 0px;
         padding-bottom: 0px;

      }

og linket til siden er her:
http://www.dianas.dk/start.shtml

Øhhh, hvad gør jeg galt ?

Henrik Dvoracek

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jonas Voss

Dato : 11-07-02 22:21

Henrik Dvoracek <hd@supplier.dk> writes:

> og linket til siden er her:
> http://www.dianas.dk/start.shtml
>
> Øhhh, hvad gør jeg galt ?

Det ser fint nok ud her, 2px hoeje brune linier.
IE5.2 @ OSX

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Claus Sørensen

Dato : 12-07-02 07:55

Jonas Voss wrote:

> Det ser fint nok ud her, 2px hoeje brune linier.
> IE5.2 @ OSX

Det ser også fint ud i Konqueror 3.0.0
--
De herligste hilsner _/
__/ | + Jeg vil leve i en verden, hvor

Fra : Henrik Dvoracek

Dato : 12-07-02 08:42

Claus Sørensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
-----
Jeg er ikke helt med... - Det er de vandrette "pageborders". De lodrette
ser også fint ud hos mig, men alle de brede vandrette brune linier (over og
under menuen i toppen og over og under "copyright" i bunden).

Er der hos Jer da kun en "lille" smal vandret border ? - eller er de lige
så høje/tykke som hhv. menuens celle og bundens celle ?

Jeg forstår det ikke... - jeg kører IE6.0
--
Hilsen - Henrik

Fra : Claus Sørensen

Dato : 12-07-02 09:00

Henrik Dvoracek wrote:

> [...]
>
> Er der hos Jer da kun en "lille" smal vandret border ? - eller er de lige
> så høje/tykke som hhv. menuens celle og bundens celle ?

Du kan selv se din hjemmeside i min Konqueror:

http://www.chbs.dk/diverse/dianas-boutique.png

Fra : Oscar Eg Gensmann

Dato : 12-07-02 08:38

"Henrik Dvoracek" <hd@supplier.dk> wrote in message
> Davs NG!

> Mit problem er at vandrette pageborders (de mørkebrune) er ca.
> 10px i sedet for de 2 der er defineret...???
>
> Øhhh, hvad gør jeg galt ?

Dit umiddelbare problem er at der er mellemrum mellem dit dot.gif image tag
og dit afsluttende </td> tag. Fjern det og dine problemer burde være løst so
far.

Alternativt kan du også indsætte et linebreak lige efter billedet, omend
dette giver mere kode end den anden løsning.

Årsagen er at browserne opfatter det første mellemrum som et tekst mellemrum
og eftersom din teksthøjde (line-height) er større end dit 2 px billede så
strækkes tabel cellen. IE browserne strækker cellen uanset om der er angivet
en mindre cellehøjde (med mindre overflow:hidden er sat på via css), andre
browsere respektere cellens højde og har dermed overflow hidden på som
default.

Med Venlig Hilsen
Oscar Eg Gensmann

Fra : Henrik Dvoracek

Dato : 12-07-02 17:02

Oscar Eg Gensmann wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Dit umiddelbare problem er at der er mellemrum mellem dit dot.gif image tag
> og dit afsluttende </td> tag. Fjern det og dine problemer burde være løst so
> far.
-----
Det var lige det der var problemet... - mange tak!

---
Hilsen - Henrik Dvoracek