Flensburg / Kiel
Fra : Jens Nielsen

Dato : 11-07-02 19:34

Jeg skal på en endagstur til Flensburg / Kiel.

Hvilken by er det bedste sted at gå shopping??

Vi skal have både tøj, sko og dagligvarer (vin, øl, sodavand, slik)

Håber på hurtigt svar, da vi tager afsted i morgen tidligt.

mvh
Jens

Fra : John K

Dato : 11-07-02 20:27

> Jeg skal på en endagstur til Flensburg / Kiel.
>
> Hvilken by er det bedste sted at gå shopping??

Kiel er mit klare bud.

Flensburg har efter min mening ikke imponerende meget at byde på hvad angår
shopping, med mindre man er til Calle, Otto Duborg, Fleggaard osv..

Kiel er også noget større end Flensburg.

Mvh

John K

Fra : Bent

Dato : 11-07-02 20:27

"Jens Nielsen" <jensnielsen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal på en endagstur til Flensburg / Kiel.
>
> Hvilken by er det bedste sted at gå shopping??
>
> Vi skal have både tøj, sko og dagligvarer (vin, øl, sodavand, slik)

Jeg ville prøve Flensburg. Her har du alle grænsebutikkerne og så er gågaden
rimelig belagt med butikker. Kør over ved Kruså-grænse og efter ca. 500 m.
af til højre mod Kupfermühle. Ved T-krydset kører du til højre mod Flensburg
langs med fjorden. En flot lille tur. Parker nede ved havnen og gå en tur op
i gaderne.
Bliver i sultne kan i spise i det tidligere Eros-center på havnen, der nu er
lavet om til bryggerirestaurant. (Jensens Brauhaus eller lign.) Udmærket øl
og mad til rimelige penge.
Husk passet!

Hilsen

Bent

Fra : Christian Skau Peder~

Dato : 11-07-02 21:52

TIl frokost kan börsenkeller på strøget i Flensburg anbefales, a forb. med
shopping er Karstadt ligeledes på strøget i Flensburg værd at kigge nærmere
på, det er et 4 etagers stormagasin.
Mvh.
Christian