Format date
Fra : Ravn

Dato : 11-07-02 16:25

Er der en mulighed at formater dato og tid til engelsk format. Jeg har brug
for at formatet er således: Thu, 11 Jul 2002 08:30:00 GMT.

FormatDateTime returnere altid de danske navne. Jeg ved at jeg kan ændre på
indstillingerne i Windows, men det er ikke det jeg har brug for.

Hilsen
Ravn

Fra : Søren J. Løvborg

Dato : 11-07-02 17:00

> Er der en mulighed at formater dato og tid til engelsk format. Jeg har
brug
> for at formatet er således: Thu, 11 Jul 2002 08:30:00 GMT.

SysUtils indeholder følgende to variable som du kan ændre til at indeholde
de engelske navne:

var ShortDayNames: array[1..7] of string;
var ShortMonthNames: array[1..12] of string;

Desuden skal du først sætte Application.UpdateFormatSettings til False
(medmindre du laver et konsolprogram), så Delphi ikke opdaterer variablerne
hvis brugeren ændrer indstillingerne i kontrolpanel mens programmet kører.

Og så skal du bruge noget i retningen af FormatDateTime('ddd, dd yyyy
hh":"nn":"ss GMT') .

Bemærk at kolonet skal skrives i anførselstegn, ellers erstater
FormatDateTime det med den tidsseparator der er angivet i kontrolpanel.
(Den kan du godt nok også ændre, ligesom med ShortDayNames and
ShortMonthNames, men anførselstegn er nemmere og hurtigere).

--
Søren J. Løvborg
sjl-soft@tiscali.dk