Ny Cykel ?
Fra : Finn Poulsen

Dato : 11-07-02 15:09

Hej
Jeg har været lidt uheldig med min Aprilia sr125. Jeg købte den i april
og den har kun kørt 1800 km. Jeg var på værksted i forbindelse med en
høj hyletone fra motoren, mekanikkeren mente det var oliepumpen. Han
smurte drivremmen til oliepumpen, hvorefter larmen forsvandt. Det samme
gjorde øjensynligt også oliepumpen, for næste dag satte stemplet
sig...surt show, ny cylinder og stempel. Kan jeg som følge af den nye
købelov kræve at få en ny scooter, da en sådan gennemgribende reperation
må siges at have en klar værdiforringende effekt på scooteren, eller må
jeg æde at få repereret dyret ?-Det hele laves under garantien forstås.
Hvordan er det nu med den nye købelov ?er reglen om et halvt års garanti
og 2 års reklamationsret også gældende ved køb af motorkøretøjer ?-I
mine papirer står der 1 års garanti, menm det vel købeloven der gælder
når det kommer til stykket.
På forhånd tak

Finn

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 11-07-02 18:49

> sig...surt show, ny cylinder og stempel. Kan jeg som følge af den nye
> købelov kræve at få en ny scooter, da en sådan gennemgribende reperation
> må siges at have en klar værdiforringende effekt på scooteren

Hvis alle beskadigede stumper erstattes med nye (få checket krumtappen mm)
har du nok ikke nogen sag - Er der derimod tale om en opboring og
overstørrelse stempel så måske.

/A

Fra : Christian Nedergaard

Dato : 12-07-02 10:40

"Finn Poulsen" <finnpoulsen@cool.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Jeg har været lidt uheldig med min Aprilia sr125. Jeg købte den i april
>..en masse om købelov...
>unsnip

Prøv at spøge i dk.forbruger eller i dk.jura.et.eller.andet , jeg tror de er
inde i de ting, men jeg tror ikke du skal sætte næsen op efter en ny cykel

mvh Christian