CBR1100XX afgift
Fra : Tom

Dato : 11-07-02 13:27

Jaja jeg ved i er trætte af disse spørgsmål, men der må da være én der
har fået sådan en sag igennem det danske toldsystem.

Afgift for år/km ?

mvh Tom

Fra : Armand

Dato : 11-07-02 15:24

Tom <skodskod@yahoo.com> skrev i en
> Jaja jeg ved i er trætte af disse spørgsmål, men der må da være én der
> har fået sådan en sag igennem det danske toldsystem.
> Afgift for år/km ?

Når nu at beregningen er så simpel som den er (60% af forekommende
brugtprisleje), hvorfor så ikke blot stole på den+
Eftersom at man importerer for at spare penge, vil det derfor være
fornufting at scanne markedet for modeller til ca. 1/3 af det danske
brugtprisleje!!

For modeller der er yngre end 3-4 år vil det i praksis ikke kunne lade
sig gøre at finde nogen inden for disse rammer. Årsag: De tyske
motorcykler er dyrere (uden afgift) end vores fra ny af, og skal først
lige slide dette forspring op igennem afskrivning, inden at det tyske
hhv. danske brugtprisleje "krydser hinanden!

--
Armand.

Fra : Carsten

Dato : 11-07-02 18:42

> [...]
>
> For modeller der er yngre end 3-4 år vil det i praksis ikke kunne lade
> sig gøre at finde nogen inden for disse rammer.

Prismæssigt er det korrekt, men udvalgsmæssigt kan det være en
fordel at købe i Tyskland - simpelthen fordi modellerne herhjemme
koster KASSEN, på trods af et kæmpe kilometerantal.
Et godt eksempel er ZZR-1100. Det er umuligt at opdrive en
herhjemme som har gået under 30-35 tkm.

Carsten