Fornuftigt kort til prisen? igen igen.
Fra : Simon Demuth

Dato : 11-07-02 10:53

Hej
Jeg har et af de evigt tilbagevendende spørgsmål omkring hvilket grafikkort
jeg skal købe, hvis jeg skal
have noget ordentligt, som passer til min computer i ydelse. Jeg gider ikke
at bruge flere tusinde på et kort som min computer alligevel ikke kan
udnytte.
På forhånd tak for hjælpen.

Fra : Kim Larsen

Dato : 11-07-02 12:11

"Simon Demuth" <sdemuth@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke
> at bruge flere tusinde på et kort som min computer alligevel ikke kan

Igen igen spørges der, hvad skal det bruges til ?

Kim Larsen

Fra : Martin K

Dato : 11-07-02 12:25

Simon Demuth wrote:
> [...]
> have noget ordentligt, som passer til min computer i ydelse. Jeg
> gider ikke at bruge flere tusinde på et kort som min computer

Jeg ville skifte ATI'en ud med et GeForce 3 Ti200. Det er bestemt et ok
kort, der kan erhverves til ca. en enkelt af de lange...

Skulle jeg have nyt grafikkort idag, var dette hvad jeg ville vælge. Jeg vil
max. gi' 1000-1200 for et gfx-kort. Men sådan er vi jo så forskellige. Skal
du bruge TV-out er det nok bedre at satse på ATI Radeon 7500 eller 8500,
eller måske Matrox

--
Martin K

Fra : Jens-Peter Vraa Jens~

Dato : 11-07-02 15:14

Jeg vil mene, at beste pris/performance er et nVidia GeForce4 TI4200.
Alternativt et GeForce3 TI-200.

Se evt. http://www17.tomshardware.com/graphic/02q2/020418/vgacharts-01.html.
Den giver en meget god idé om, hvordan de forskellige chips performer.

Happy gaming

JP