/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Min Moto Guzzi fik lidt luft :-)
Fra : Ken Madsen


Dato : 11-07-02 10:25

Hejsa,

Så skete det endelig, jeg kunne køre hjem og starte min splinternye Moto
Guzzi v35 Imola (fra 1980) og rulle ud på landevejen og køre 100 km. med god
samvittighed (Jeg fik kortet igår.)

Jeg har dog lige et enkelt spørgsmål, hvis jeg strander på omkring 2500
omdrejninger så kan jeg lige så godt geare ned, ellers tager det 10-20
sekunder før den når op på 3000 omdrejninger og tager fat igen. Kan der
gøres noget ved det, eller kan jeg lige så godt vænne mig til at min lille
3,5'er skal bruge nogen omdrejninger før der sker noget.

Mvh Ken Madsen



 
 
Uffe R. B. Andersen (11-07-2002)
Kommentar
Fra : Uffe R. B. Andersen


Dato : 11-07-02 21:11

On Thu, 11 Jul 2002 11:24:42 +0200, "Ken Madsen"
<ken(nospam)@hvmadsen.dk> wrote:

>Så skete det endelig, jeg kunne køre hjem og starte min splinternye Moto
>Guzzi v35 Imola (fra 1980) og rulle ud på landevejen og køre 100 km. med god
>samvittighed (Jeg fik kortet igår.)

Tillykke med begge dele - lad mig straks gøre dig opmærksom på
eksistensen af Moto Guzzi Klub Danmark og deres hjemmeside
<http://www.motoguzzi.dk/>, i fald du ikke allerede er meldt ind :)

>Jeg har dog lige et enkelt spørgsmål, hvis jeg strander på omkring 2500
>omdrejninger så kan jeg lige så godt geare ned, ellers tager det 10-20
>sekunder før den når op på 3000 omdrejninger og tager fat igen. Kan der
>gøres noget ved det, eller kan jeg lige så godt vænne mig til at min lille
>3,5'er skal bruge nogen omdrejninger før der sker noget.

Jeg ville godt nok tro, at den burde kunne trække rent igennem, fra
noget lavere omdrejninger. Har du fået den efterset på værksted? Eller
selv gjort det?

--
Med venlig hilsen - Sincerely
Uffe R. B. Andersen - mailto:urb@twe.net
http://www.twe.net/

Allan Bojesen (11-07-2002)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 11-07-02 21:25


"Ken Madsen" <ken(nospam)@hvmadsen.dk> skrev i en meddelelse
news:3d2d4e71$0$13952$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Tillykke med kortet

Jamen det er en fed fornemmelse at bare styre derudaf på 2 hjul og stor nr.
plade.

Allan Bojesen



Claus Ø (12-07-2002)
Kommentar
Fra : Claus Ø


Dato : 12-07-02 22:58

Hej Ken

Tilølke, den larmer sgu mere end min 7½ , men den er fe'

Claus Ø

"Ken Madsen" <ken(nospam)@hvmadsen.dk> skrev i en meddelelse
news:3d2d4e71$0$13952$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hejsa,
>
> Så skete det endelig, jeg kunne køre hjem og starte min splinternye Moto
> Guzzi v35 Imola (fra 1980) og rulle ud på landevejen og køre 100 km. med
god
> samvittighed (Jeg fik kortet igår.)
>
> Jeg har dog lige et enkelt spørgsmål, hvis jeg strander på omkring 2500
> omdrejninger så kan jeg lige så godt geare ned, ellers tager det 10-20
> sekunder før den når op på 3000 omdrejninger og tager fat igen. Kan der
> gøres noget ved det, eller kan jeg lige så godt vænne mig til at min lille
> 3,5'er skal bruge nogen omdrejninger før der sker noget.
>
> Mvh Ken Madsen
>
>



Armand (13-07-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-07-02 09:57


Ken Madsen <ken(nospam)@hvmadsen.dk> skrev i en
news:3d2d4e71$0$13952$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Så skete det endelig, jeg kunne køre hjem og starte min splinternye
Moto
> Guzzi v35 Imola (fra 1980) og rulle ud på landevejen
> Jeg har dog lige et enkelt spørgsmål, hvis jeg strander på omkring
2500
> omdrejninger så kan jeg lige så godt geare ned, ellers tager det 10-20
> sekunder før den når op på 3000 omdrejninger og tager fat igen. Kan
der
> gøres noget ved det, eller kan jeg lige så godt vænne mig til at min
lille
> 3,5'er skal bruge nogen omdrejninger før der sker noget.

Ifølge min nyudlærte kollega (man må endelig ikke kalde hám lærling
længere!!),
som bevæger sig rundt på netop en 3½'er Imola, så trækker den jævnt
næsten nede fra tomgangsomdrejninger. Faktisk er han overrasket over
hvor død en Suzuki GS 500 til sammenligning er nede i de laveste
omdrejninger

Så der ér et problem med din!

Er du sikker på at du ikke blot giver for tung gas og drukner motoren
ved de lavere omdrejninger? Motorer med klassiske spjældkarburatorer har
netop det problem, som er grunde til at næsten alt kører med
C.V.-karburatorer idag!

Prøv at vær roligere i din gasgivning når du i højere gear er under de

tusinde rpm!!

--
Armand.






Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408658
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste