Jeg har levet en gennemgang af hvordan man~
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 11-07-02 10:15

http://www.gylling.net/macsoup/

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : David Blangstrup

Dato : 11-07-02 10:35

On 11.7.2002 11:14, in article 1ff5lva.1xi6mt6quhsmpN%jesper@gylling.net,
"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> wrote:

> http://www.gylling.net/macsoup/

"Jeg har levet en gennemgang af hvordan man bruger MacSOUPŠ"
Det må være hårdt!

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Christian Bech

Dato : 11-07-02 11:53

On Thu, 11 Jul 2002 11:14:41 +0200, jesper@gylling.net ([2900] Jesper
Haaber Gylling) wrote:

>http://www.gylling.net/macsoup/

Hvor lang tid tager det, inden man bliver så glad for macSoup, at man
gerne vil betale for det
--
Christian

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 11-07-02 12:12

Christian Bech <bechd@mac.com> wrote:

> Hvor lang tid tager det, inden man bliver så glad for macSoup, at man
> gerne vil betale for det

Det kan tage mange dage 8-D

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Christian Bech

Dato : 11-07-02 15:16

On Thu, 11 Jul 2002 13:12:16 +0200, jesper@gylling.net ([2900] Jesper
Haaber Gylling) wrote:

>Det kan tage mange dage 8-D

Det er i hvert fald mere end 155 dage siden jeg drillede dig med det
sidst, så du må have hacket MacSoup. Poster du en vejledning til det
også
--
Christian

Fra : Karen Seiersen

Dato : 11-07-02 21:26

> Det kan tage mange dage 8-D

Hej Jesper

Pænt arbejde der skal pudses lidt af her og der... men en rigtig god
ide.

Mener ellers jeg har set du er registreret, og hvis ikke hvorfor ?

Machilsen Karen

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 11-07-02 14:39

Christian Bech <bechd@mac.com> wrote:

> Hvor lang tid tager det, inden man bliver så glad for macSoup, at man
> gerne vil betale for det

Så snart man er kommet ind i programmets finurligheder. Men man kan jo
bruge det så længe man ønsker, uden at betale - den eneste »straf« er at
det fremgår af alle svar man sender, at man har haft den længere end det
»tilladte« [der står endda hvor mange dage ...].
--
Cand.scient. Per Erik Rønne [, MSc]
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 11-07-02 12:17

> http://www.gylling.net/macsoup/

Den ser rigtig fin ud. Måske du skulle ændre ordlyden på et timesvaret
så folk ikke får opfattelsen af det er en form for hotline med
garanteret svar.

Du har mange fine billeder, men hvorfor har du udeladt News opsætning i
Internet (config)?

Og så skal du lige linke til www.usenet.dk så folk får lært hvordan man
færdes og opfører sig i de danske grupper.
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 11-07-02 12:22

> [...]
>
> Og så skal du lige linke til www.usenet.dk så folk får lært hvordan man
> færdes og opfører sig i de danske grupper.

Hej Michael

Godt med noget feedback.

Jeg mangler også listen med alle grupperne, så dem laver jeg lige.

Synes du teksten passer godt til billederne ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 11-07-02 12:28

> Synes du teksten passer godt til billederne ?

Ja, men jeg har nu ikke læst teksten med nybegynderbriller på, så der
kan godt være smuttet nogle selvfølgeligheder igennem.

Det er et godt initiativ!
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 11-07-02 12:52

> Ja, men jeg har nu ikke læst teksten med nybegynderbriller på, så der
> kan godt være smuttet nogle selvfølgeligheder igennem.
>
> Det er et godt initiativ!

Tak. Den vil blive trimmet endnu mere.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Storm

Dato : 11-07-02 21:45

> Hej Michael
>
> Godt med noget feedback.
>
> Jeg mangler også listen med alle grupperne, så dem laver jeg lige.
>
> Synes du teksten passer godt til billederne ?

Jeg synes også det er rigtig godt gået.
Ikke alene ser du knaldhamrende godt ud, du er også fuld af gode
initiativer

Jeg har nok ikke så svært ved at se med begynderbriller, men de
kommentarer jeg har, er småting i forhold til at du overhovedet har
lavet vejledningen.

Et par gange synes jeg teksten ikke helt passer til billederne. Jeg
forstår godt at du ser det for dit indre blik, men det gør man måske
ikke som ny bruger af usenet.

Dit billede Connect to Server - Her skriver du om noget man ser, som man
faktisk ikke ser. Forslag: Del teksten på 3 billeder.
1. Billede med no subscribed groups
2. Det du viser: æble - K
3. Toppen af list of all groups

Personlig overskuer jeg lettere vejledninger og manualer når de er
listet i to-do punkter fremfor nok så velformuleret tekst. Men det er jo
meget individuelt.

Sende teksten ville jeg f.eks sige (din tekst brudt lidt om):

__""
Nu er du klar til at smide indlægget ud på serveren.

Det gøres ved at:

1. Taste æble+w (Luk vindue)
2. Tryk derefter æble+k og Start (der er nu et flueben i Send outbound
messages).
3. Tryk så på æble+k igen og MacSOUP vil nu undersøge om der er nye
indlæg på dk.test.

Det er ikke altid at serveren er lynhurtig, så i nogle tilfælde kan du
risikere at skulle vente i op til 15 minutter på at se dit eget indlæg.
Dette er typisk et TDC problem.

__""

Jeg synes din indledende tekst er rigtig god. Men jeg tænker måske det
virker lidt tekstovervældende. Det er jo ingen tilfældighed at
newsgroups linielængde er på 72. Det er sværere at læse med meget lange
linier.
Nu har jeg hørt at ingeniører læser alt, men de bruger vist
alligevelikke MacSoup, men forskellige online-browsere uden æ, ø og å.
Din målgruppe er måske snarere folk der hurtigt vil se funktions-steps

Hvis du startede med et index ville det være rigtig godt. Bare et par
punkter man kunne springe til.

Og så savner jeg en henvisning til den forrygende telefonsupport
Eller er det netop den du ville undgå...

PS Jeg manglede præcis et program som MacSoup. Det opfylder præcis mine
behov: Generer ikke min mail iøvrigt, kan læses off-line. Jeg kan
hurtigt skumme hvad der er af interesse for mig.

Jeg ville meget gerne sætte flere igang med at bruge newsgroups, og har
tit tænkt, når nogen af jer herinde skriver: "Min kæreste skal have løst
et problem bla. bla." - Hvorfor lærer I ikke jeres kærester selv at
bruge usenet.

PSS Jeg synes det er et herligt initiativ. Så bliv ikke fornærmet over
kommentarerne. Alt kan jo altid gøres bedre. Ellers er det jo for
kedeligt

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Per Madsen

Dato : 11-07-02 15:12

> http://www.gylling.net/macsoup/

Kanon, Jesper!! Hvad med et afsnit med genveje? F.eks. er det først
fornyligt, jeg fandt ud af jeg kunne åbne et link ved at holde "Æble"
nede og pege/klikke på linket (dumme mig).
--
Mvh. Per Madsen
Web: www.ecotox.dk

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 11-07-02 15:30

Per Madsen <permand@cool.dk> wrote:

> Kanon, Jesper!! Hvad med et afsnit med genveje? F.eks. er det først
> fornyligt, jeg fandt ud af jeg kunne åbne et link ved at holde "Æble"
> nede og pege/klikke på linket (dumme mig).

Tak tak tak.

Jo der skal også være noget med genveje samt de dårlige ting ved MacSOUP

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-07-02 16:18

On Thu, 11 Jul 2002 16:30:17 +0200,

> Jo der skal også være noget med genveje samt de dårlige ting ved MacSOUP

husk også farvning af text i både artikkel og oversigts vinduer -
mange orker ikke af gå i gang med MAcSOUP pga manglende eye-candy.
Envidere er farvekodning ganske informativt.

--
venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:13138233>

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 11-07-02 16:27

> husk også farvning af text i både artikkel og oversigts vinduer -
> mange orker ikke af gå i gang med MAcSOUP pga manglende eye-candy.
> Envidere er farvekodning ganske informativt.

Morten hvad hulen skriver du om - er du ikke blevet ædru efter Roskilde
?

Hvad er det for noget farve noget ? 8-D

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-07-02 16:41

On Thu, 11 Jul 2002 17:26:53 +0200,

> Morten hvad hulen skriver du om - er du ikke blevet ædru efter Roskilde
> ?

jada...

> Hvad er det for noget farve noget ? 8-D

Kig i dine suppe indstillinger - du kan sætte den til at at farve
citeret text afhængigt af nivau, farve poster i artikkel vinduet alt
efter om artiklen er læst/ulæst og om kun headderene eller hele artiklen
er hentet.

Jeg kan desværre ikke lige starte MacSOUP og fortælle dig præcist
hvordan.

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 11-07-02 17:10

Upraktisk tegnsæt, manglende mulighed for at tilknytte mere end én
newsserver, manglende mulighed for at sætte forskellig signatur for
forskellige grupper etc.

> Morten hvad hulen skriver du om - er du ikke blevet ædru efter Roskilde
> ?
>
> Hvad er det for noget farve noget ? 8-D

Forskellig farve ved forskelligt lag af citat. Jeg står her som sort, du
står som rød [1. citatniveau], Morten som blå og yderligere et nivau
nede kommer du igen med grøn .

Fra : Jørgen Angel

Dato : 11-07-02 17:46

Per Madsen <permand@cool.dk> wrote:

> Kanon, Jesper!! Hvad med et afsnit med genveje? F.eks. er det først
> fornyligt, jeg fandt ud af jeg kunne åbne et link ved at holde "Æble"
> nede og pege/klikke på linket (dumme mig).

Netop, det var først da en her i gruppen gjorde opmærksom på det, at jeg
fandt ud af det. En herlig feature. Før det klippede og klistrede jeg.
Jørgen

Fra : David Blangstrup

Dato : 11-07-02 19:20

On 11.7.2002 18:46, in article 1ff66na.tq524o1uqjvp6N%angel@inet.uni2.dk,
"Jørgen Angel" <angel@inet.uni2.dk> wrote:

> Netop, det var først da en her i gruppen gjorde opmærksom på det, at jeg
> fandt ud af det. En herlig feature. Før det klippede og klistrede jeg.
> Jørgen

Hvorfor laver I ikke en ny nyhedsgruppe, der hedder dk.MacSOUP.mac?

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 11-07-02 19:54

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Hvorfor laver I ikke en ny nyhedsgruppe, der hedder dk.MacSOUP.mac?

dk.edb.mac.macsoup - hvis reglerne skal følges .

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 11-07-02 20:20

serse@diku.dk (Per Erik Rønne) writes:

> dk.edb.mac.macsoup - hvis reglerne skal følges .

dk.edb.mac.soup?

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewss@gen-v.net - ICQ: 11413721
irc://ambient.onfire.net/%23Macintosh

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-07-02 20:27

In article <1ff6bnz.1poedcd1es7nsiN%serse@diku.dk>,
serse@diku.dk (Per Erik Rønne) wrote:

> dk.edb.mac.macsoup - hvis reglerne skal følges .

Burde det så ikke bare være dk.edb.mac.soup?

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 11-07-02 20:27

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> Burde det så ikke bare være dk.edb.mac.soup?

Buh, du er for langsom.

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-07-02 20:41

In article <m3d6tuqd4f.fsf@ted.gen-v.net>,
Thomas Bjorn Andersen <tbamacnews@gen-v.net> wrote:

> Buh, du er for langsom.

Stil dit ur.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 11-07-02 21:12

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> Stil dit ur.

Skal du være fræk?

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-07-02 21:26

In article <m38z4iqb1y.fsf@ted.gen-v.net>,
Thomas Bjorn Andersen <tbamacnews@gen-v.net> wrote:

> Skal du være fræk?

Jeg er ikke en af den slags fyre...

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 12-07-02 00:11

Martin Edlich skrev:

> Burde det så ikke bare være dk.edb.mac.soup?

Tys.

Hvis Strygergruppen opdager den slags, bliver gruppen her omdøbt til
dk.edb.system.mac vupti bum.

--
Thorbjørn

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 12-07-02 01:27

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Hvis Strygergruppen opdager den slags, bliver gruppen her omdøbt til
> dk.edb.system.mac vupti bum.

Måske snarere efterhånden:

dk.edb.system.unix.mac .

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 12-07-02 13:15

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Tys.
>
> Hvis Strygergruppen opdager den slags, bliver gruppen her omdøbt til
> dk.edb.system.mac vupti bum.

Og det enda med fuld musik antager jeg!
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 12-07-02 14:50

mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) writes:

> Og det enda med fuld musik antager jeg!

Hvis det går rigtigt stærkt bliver det dk.edb.system.mac.vupti.bum.

I muddergruppen har vi leget med tanken om at oprette en gruppe pr
person der ikke kan holde sig on-topic. Fx dk.snak.bo-warming,
hvorefter han er off-topic alle andre steder.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Martin Edlich

Dato : 12-07-02 20:42

In article <3D2E1088.8090504@bigfoot.com>,
Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Hvis Strygergruppen opdager den slags, bliver gruppen her omdøbt til
> dk.edb.system.mac vupti bum.

Ingen af dem bruger svjv Mac, hvilket betyder der er
30000000000000000000 vira vi kan sende til dem hvis de begynder på
unoder.

Fra : Jørgen Angel

Dato : 11-07-02 15:08

> http://www.gylling.net/macsoup/

Godt ini'tiv, Jesper. Hvem skulle have troet det efter at have set dit
handelsskolebillede!

Jørgen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 11-07-02 15:16

Jørgen Angel <angel@inet.uni2.dk> wrote:

> Godt ini'tiv, Jesper. Hvem skulle have troet det efter at have set dit
> handelsskolebillede!
>
> Jørgen

Jørgen !!!!

Jeg er 99,9999% sikker på at du kan levere noget tilsvarende.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Jørgen Angel

Dato : 11-07-02 17:46

> Jørgen !!!!
>
> Jeg er 99,9999% sikker på at du kan levere noget tilsvarende.

Joeh, hvis jeg ledte rigtig længe, så måske...

Fra : Martin Petersen

Dato : 11-07-02 16:51

> http://www.gylling.net/macsoup/

Du mangler at skrive noget om "det lumske" indstillingssted"; dét der
hedder "Flere indstillinger" under "Brødtekster og overskrifter" i den
enkelte nyhedsgruppes vindue, ("bodies and headers"). Der gemmer sig
nemlig en vigtig indstillingsmulighed: "Dato i stedet for alder", og
"vis nyeste beskeder øverst".
Den er svær at finde, fordi man ikke umiddelbart vil lede efter det
under "bodies and headers" - og den er vigtig for de fleste, tror jeg.
Ellers ser det fint ud, selv om du måske skulle dele siden op i 2?
v.h.
MartinP

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 11-07-02 19:49

> http://www.gylling.net/macsoup/

Angående Internetkonfiguration. Hvorfor står der ikke noget om, at
fanebladet "Nyheder/News" skal udfyldes? Hvad med valg af Nyhedsserver.
Og hvad ligger der i at oprette sig som gæst eller registreret bruger?
Det er et område, som jeg har svært ved at fatte. Og det får jeg at
føle, hvergang jeg - som i dag - er ude for, at serveren fejler. Hvad er
det så, man kan gøre? Er der alternative servere?
Enkelte gange har jeg kunnet bruge email-programmet som alternativ
afsender, hvis det var selve suppen, der svigtede.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 11-07-02 20:07

> http://www.gylling.net/macsoup/

Hold kæft et arbejde!

Godt at der er nogle der er så aktive.

Det ser godt ud Jesper - men måske burde du opdele det i undersektioner
og så også lave en oversigt med links? Hvis det skal være for
nybegynder, skal det jo netop være overskueligt.

Og så kunne det være sjovt, om det blev nævnt x-faces.w

anr

Ned Flanders: "I need to know. Is God punishing me?"
Reverend Lovejoy: "Ohh, short answer, 'yes' with an 'if'.
Long answer, 'no' with a 'but'.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-07-02 20:50

On Thu, 11 Jul 2002 21:06:54 +0200,
Andreas N Rasmussen <anrNOTPART@OFMAILmac.com> wrote:

> Og så kunne det være sjovt, om det blev nævnt x-faces.w

og soup-faces!

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 12-07-02 17:26

> og soup-faces!

Ærlig talt synes jeg det er en lidt dårlig ide. For hver der laver et
sådant, skal vi jo alle sammen ind og dl'e dbasen igen. - og så kan folk
jo desuden ikke have et x-face samtidig.

Og er du desuden ikke gået helt over på *nix siden alligevel?

anr

"They drove a dump truck of money up to my house! I'm not made of stone!
-Krusty the Clown

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-07-02 23:36

On Fri, 12 Jul 2002 18:26:05 +0200,

> Ærlig talt synes jeg det er en lidt dårlig ide. For hver der laver et
> sådant, skal vi jo alle sammen ind og dl'e dbasen igen.

Det er vel ikke det store problem.

>- og så kan folk jo desuden ikke have et x-face samtidig.

Joda. - skal i øvigt have sat mig ind i hvorledes jeg får slrn til at
vise x-faces. (har installeret slrn-face, men har endnu ikke haft tid
til at kigge på det)

> Og er du desuden ikke gået helt over på *nix siden alligevel?

Stort set (fy!). Men hvis Stefan Haller præsenterer en fornuftig
MacSUOP til Mac OS X er det muligt jeg vender tilbage - jeg dl'er da
stadig news en gang i ny og næ for at arkivere enkelte grupper jeg
finder nyttige, herunder dk.edb.mac. til lange tråde og fuld text og
fler-pass søgninger er MacSOUP stadig genial.

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 13-07-02 00:13

> Stort set (fy!). Men hvis Stefan Haller præsenterer en fornuftig
> MacSUOP til Mac OS X er det muligt jeg vender tilbage

Jamen - MacOS X /er/ jo en Unix?

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 13-07-02 00:17

serse@diku.dk (Per Erik Rønne) writes:

> Jamen - MacOS X /er/ jo en Unix?

Definer "en Unix". Krydsreferer din defination med Posix-standarden
og "the single unix specification".

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 13-07-02 00:23

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnews@gen-v.net> writes:

> Definer "en Unix". Krydsreferer din defination med Posix-standarden
> og "the single unix specification".

Kan afvikle Perl uden besynderlige implementeringer af fork :)

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 11-07-02 21:05

> [...]

> nybegynder, skal det jo netop være overskueligt.
>
> Og så kunne det være sjovt, om det blev nævnt x-faces.w

Hvis du skriver noget om x-faces med screendumps, så vil det blive
implementeret.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 12-07-02 17:26

> Hvis du skriver noget om x-faces med screendumps, så vil det blive
> implementeret.

Nah, det sker nok ikke. Ihvertfald ikke ligenu. Jeg møder kl. 5.30 om
morgenen - det skulle være forklaring nok.

Men link dog til http://www.dairiki.org/xface/, så er det jo næsten
klaret.

anr

"Kill my boss! Do I dare live out the american dream?"
-Homer Simpson

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 12-07-02 16:05

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) writes:

> http://www.gylling.net/macsoup/

Glimrende initiativ. Husk at få et link på htp://usenet.dk til din
vejledning.

-j

--
Akademisk Opgavebank