Skov jordbær
Fra : Gert

Dato : 11-07-02 09:45

Hejsa
jeg har nu i lang tid haft en jordbærplante stående i vidueskarmen, og lever
med den overbevisning at det er skovjordbær.
kan man gøre noget for at bærene blir bare lidt større?
de er lidt mindre end en lillefingenegl
planten sætter massere af blomster og bær, men jeg kunne godt tænke mig at
de var bare en smule større

Med venlig Hilsen
Gert Ringholm Møller

Fra : Thïngmand

Dato : 11-07-02 11:43

> jeg har nu i lang tid haft en jordbærplante stående i vidueskarmen, og
lever
> med den overbevisning at det er skovjordbær.

Lyder som om det er den der pynte-jordbær plante, man kan få - og nej, de
kan ikke spises...

Fra : Gert

Dato : 11-07-02 13:38

"Thïngmand" <michael@FJERNthingmand.dk> skrev i en meddelelse
> lever
>
> Lyder som om det er den der pynte-jordbær plante, man kan få - og nej, de
> kan ikke spises...

det er nu en "ægte" jordbær plante, jeg har samgt på bærene og de smager
ganske fortrinlig
og jeg har da indtil vidre ikke fået nogen mèn efter indtagelse af dem

Med Venlig Hilsen
Gert Ringholm Møller

Fra : Klaus Eriksen

Dato : 11-07-02 21:35

> det er nu en "ægte" jordbær plante, jeg har samgt på bærene og de smager
> ganske fortrinlig
> og jeg har da indtil vidre ikke fået nogen mèn efter indtagelse af dem

Vi har også skovjordbær, de smager godt men er temmelig små, desuden bruger
min kone dem til pynt på lagkage, is etc. - det ser godt ud og de smager
også godt.

Det med størrelsen tror jeg ikke du kan gøre noget ved. Du kan jo forsøge at
lave et forædlingsarbejde, hvor du hvert år formerer stiklinger fra de
planter, der yder de største bær. Men det er langsommeligt arbejde, der
måske ikke giver noget resultat.

Måske kan du udtynde de enkelte planter, hvorefter de tilbageblevne bær
måske vil blive større.

Jeg bruger ikke kunstgødning eller lignende, så erfaringer med den slags må
du efterlyse hos andre.

--
mvh.
Klaus Eriksen