C:\Programmer
Fra : Ivan D-J

Dato : 11-07-02 07:58

Hej

Jeg har forgæves forsøgt at lokalisere Windows Program Files Path (altså
defaultmappen for installerede programmer, f.eks C:\Programmer eller
C:\Program Files).
Jeg har forsøgt med noget API... shgetspecialfolders og lignende, hvilket
ikke giver mig et brugbart resultat.
Jeg har ligeledes forsøgt med GetRegValue(HKEY_LOCAL_MACHINE,
"Software\Microsoft\Windows\Currentversion\", "ProgramFilesdir"). Dette kald
i registreringdatabasen virker normalt, men systemadministratoren har
blokeret for brugerens adgang til dette afsnit. Jeg må kun kigge i
HKEY_CURRENT_USER, men her findes oplysningen ikke.
Jeg kan se at installationsprogrammer som Inno Setup ikke har problemer med
at skaffe oplysningen.

Er der en som kender vejen frem?

Hilsen
Ivan D-J

Fra : Flemming nielsen

Dato : 11-07-02 22:56

Hej

du skal bruge SHGetFolderLocation med CSIDL=CSIDL_PROGRAM_FILES

hilsen Flemming

Fra : Ivan D-J

Dato : 15-07-02 10:02

"Flemming nielsen" <fleniels@image.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> du skal bruge SHGetFolderLocation med CSIDL=CSIDL_PROGRAM_FILES
>
> hilsen Flemming

Hej Flemming

Tak for hjælpen. Den fungerer umiddelbart på WIN9X og WIN2000

hilsen

Ivan D-J

Fra : diztort

Dato : 13-07-02 16:30

altså der er noget der hedder %windir% .. men jeg ved så ikke om der er
noget der hedder %programsdir%... men prøv å led i regedit efter det...

man kan godt skrive %windir%\system32\etwas

Fra : Ivan D-J

Dato : 15-07-02 10:10

"diztort" <ziddoe@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget der hedder %programsdir%... men prøv å led i regedit efter det...
>
> man kan godt skrive %windir%\system32\etwas

Jeg har ledt lidt i min registreringsdatabase, og må konstatere at
informationer af denne art findes i nøglen HKEY_LOCAL_MACHINE, hvor jeg ikke
har adgang.
Skrives variablen som:
Dim etwaspath as string
etwaspath = "%windir%\system32\etwas"
eller vil du give et eksempel?

hilsen
Ivan D-J

Fra : diztort

Dato : 22-07-02 21:37

jeg tror ikke lige at jeg kan finde på noget... men jeg er utroligt sikker
på at man kan skrive sådan... og da jeg engang ændrede mit programfilespath
fordi jeg var led og ked af at jeg altid skulle ændre c: til d: gjorde jeg
det da i regedit...

hmmm... jeg ved ikke helt hvad det er du vil have for noget eksempel... men
her i regedit står der etellerandet tilfældig sted :
%windir%\system32\inetsrv\data\HitCnt.cnt

så man kan godt skrive %windir%...
så fandt jeg :
%SystemRoot%\system32\DATACLEN.DLL,3
hvilket fører os til c:\windoze altså samme mappe

%temp% er der oxo noget der hedder
%userprofile%

så fandt jeg dette .. det er godt nok i winXP.. så jeg ved ikke om det kan
bruges i de andre OS:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Session Manager\SFC
der står programsfilesdir.. og det er det path som de fleste dynamiske
installationsprogrammer foreslår i forvejen.... standard er c:\programmer
.... men den kan bare ændres....

men en %programs% findes tilsyneladende ikke... sur røv

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Session Manager\Environment
der lå noget info om computeren.. det er lidt uden for emnet.. men jeg
fdanst lige ud af det..

værsgo