Findfile
Fra : Monie Jacobsen

Dato : 11-07-02 07:09

Hej

Jeg har anskaffet componenten Findfile, men har ikke nogen eksempeler på
brugen af denne.
Har du en ide eller nogle eksempler liggende lige til, at afprøve. Skal blot
kunne søge i c:\ og finde f.eks. test.pas filen.

Du kan evt. sende eksemplerne til min E-mail: monie@tdcadsl.dk

På forhånden mange tak.
En ivrig lærling!

Monie

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 11-07-02 08:08

Du kan nok ikke forvente, at vi kender til FindFile komponenten, men den
er sikkert bygget over de to funktioner findfirst + findnext, som du kan
finde i delphi's hjælp med tilhørende eksempler. Hvis du ikke har behov
for at søge videre i underbiblioteker, er funktionerne ret nemme at
anvende. Ellers bliver det lidt mere kompliceret, da du så skal anvende
rekursive kald.

Fra : Holger Nielsen

Dato : 11-07-02 09:39

Monie Jacobsen skriver:

> [...]
> Har du en ide eller nogle eksempler liggende lige til, at afprøve. Skal blot
> kunne søge i c:\ og finde f.eks. test.pas filen.

Prøv at kigge på tråden "Kataloggennemløb med filmasker" fra i går, hvor du kan
finde procedurer til at søge efter filer i kataloger.

Venlig hilsen

Holger

Fra : Juno

Dato : 11-07-02 10:32

"Monie Jacobsen" skrev i meddelelse
> [...]
> Har du en ide eller nogle eksempler liggende lige til, at afprøve.
> Skal blot kunne søge i c:\ og finde f.eks. test.pas filen.

Jeg fandt 2 komponenter hos torry med det navn, hentede den nyeste.
Har brugt en form med en knap og en listbox.

begin
FindFile1.find( 'c:\', 'test.pas');
ListBox1.Items.Assign( FindFile1.FoundList);
end;

That's it. :)

--
*/*
jUno

Fra : Monie Jacobsen

Dato : 11-07-02 12:16

Til Juno
Ang: componenten FindFile.
Forstå det ikke, hvad mangler jeg der?

procedure TForm1.Sg2Click(Sender: TObject);
begin
FindFile1.find( 'c:\', 'test.pas');
ListBox1.Items.Assign( FindFile1.FoundList);
end;
end.

For følgende fejl:

[Error] Unit1.pas(625): Undeclared identifier: 'find'
[Error] Unit1.pas(626): Undeclared identifier: 'FoundList'
[Fatal Error] Project1.dpr(7): Could not compile used unit 'Unit1.pas'

Med venlig hilsen

Monie

Fra : Monie Jacobsen

Dato : 11-07-02 12:34

Til Juno

Hvilken Version nr. har du afprøved?

MVH
Monie

Fra : Juno

Dato : 11-07-02 13:33

> Til Juno
> Ang: componenten FindFile.
> Forstå det ikke, hvad mangler jeg der?
<snip>
Det er nok 2 forskellige vi har hentet...
Prøv at se i mappen, hvor du har pakket komponenten ud, der plejer at
være en hjælpefil eller readme.txt, og nogen gange endda en .pas med et
eksempel.
Er der ikke det, så prøv at læse FindFile.pas igennem, og se om du kan
gennemskue hvordan man bruger den.

--
*/*
jUno