»Hent software til Mac OS X .
Fra : Per Erik Rønne

Dato : 11-07-02 06:36

Yderst til venstre i æblemenuen er der en option der heddder

»Hent software til Mac OS X ...«, som leder én ind på en relevant
hjemmeside hos Apple.

I de sidste par dage har den hos mig ikke virket korrekt. Den vil i
stedet installere Internet Explorer 5.2 - hele tiden.

Er der nogen der ved hvad der er galt? Og hvordan den kan rettes?

Det er lidt af en stor omgang at skulle reinstalleret hele systemet!

--
Cand.scient. Per Erik Rønne [, MSc]
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 11-07-02 08:44

Per Erik Rønne skrev:

> I de sidste par dage har den hos mig ikke virket korrekt. Den vil i
> stedet installere Internet Explorer 5.2 - hele tiden.

Installer Internet Explorer 5.2. Alternativt så installer Mozilla - den
fungerer faktisk til de fleste formål.

IE er en 7 Mb download så vidt jeg husker.

--
Thorbjørn

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 11-07-02 09:23

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Installer Internet Explorer 5.2. Alternativt så installer Mozilla - den
> fungerer faktisk til de fleste formål.

Du forstod vist ikke hvad jeg skrev. Når IE 5.2 er installeret, og man
så igen går op til »Hent software ...«, så vil den /igen/ installeret IE
5.2 - også selv om man har genstartet. Det eneste menupunktet gør er
faktisk at genstarte IEs installationsprogram.

> IE er en 7 Mb download så vidt jeg husker.

Hvilket gør at de 7 MB -> uendeligt for tiden gående mod uendelig.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 11-07-02 09:51

Per Erik Rønne skrev:

> Du forstod vist ikke hvad jeg skrev.

Jeg forstod godt hvad du skrev, men ikke hvad du mente. Det goer jeg
vist nok nu, hvor du har vaeret mere praecis.

Jeg har ingen gode forslag ud over at skifte til Mozilla :)

--
Thorbjoern

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 11-07-02 11:23

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Jeg har ingen gode forslag ud over at skifte til Mozilla :)

Mozilla er /også/ installeret. Mener du at hvis jeg går over til at
bruge Mozilla, så vil MacOS X opføre sig ordentligt?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 11-07-02 12:28

Per Erik Rønne skrev:

> Mozilla er /også/ installeret. Mener du at hvis jeg går over til at
> bruge Mozilla, så vil MacOS X opføre sig ordentligt?

Nej, det vil jeg egetnligt ikke :(

Jeg skal lige høre, har du genstartet din maskine efter du installerede
IE?

--
Thorbjørn

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 11-07-02 14:39

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Nej, det vil jeg egetnligt ikke :(
>
> Jeg skal lige høre, har du genstartet din maskine efter du installerede
> IE?

Ja. Og jeg er lige kommet hjem igen og bootet op. Den bliver ved med at
forlange en installering af IE.

På en eller anden måde er menupunktet blev ændret til at betyde »start
programmet 'installer IE'« ;-(.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 11-07-02 14:54

Per Erik Rønne skrev:

> På en eller anden måde er menupunktet blev ændret til at betyde »start
> programmet 'installer IE'« ;-(.

Saadan er det med Microsoft produkter...

Jeg har ikke flere forslag.

--
Thorbjoern

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 11-07-02 18:50

Per Erik Rønne <serse@diku.dk> wrote:

> Ja. Og jeg er lige kommet hjem igen og bootet op. Den bliver ved med at
> forlange en installering af IE.
>
> På en eller anden måde er menupunktet blev ændret til at betyde »start
> programmet 'installer IE'« ;-(.

Og du har set efter i Systemindstillinger -> Internet -> Web, at den
ikke er gal i Standardbrowser ?

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 11-07-02 19:54

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Og du har set efter i Systemindstillinger -> Internet -> Web, at den
> ikke er gal i Standardbrowser ?

Nej, det havde jeg ikke. Den angav standardbrowser som »Install Internet
Explorer«. Tak .

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 12-07-02 13:15

> Nej, det havde jeg ikke. Den angav standardbrowser som »Install Internet
> Explorer«. Tak .

Den er en kende svær at browse med. En meget underlig fejl!
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 12-07-02 18:12

> Den er en kende svær at browse med. En meget underlig fejl!

Ja, jeg aner ikke hvordan det kan være sket.