VF500 smidt kæden.
Fra : Allan Juul Larsen

Dato : 10-07-02 21:32

Hejsa allesammen.

Honda'en smed kæden for et stykke tid siden, noget af en tur hvor kæden
smadrede kædeskjoldet på motoren, og derved også den stang der aktivere
koblingen. Nu har jeg skiftet stangen, og pakdåsen omkring denne men har
store problemer med at få den tæt, der pisser simpelthen olie ud !!!
Nu er det så jeg håber på denne gruppe's ekspert viden, storhed og erfaring,
der må være nogen der har oplevet det samme som jeg og har et par tricks
........ jeg er ved at løbe tør for ideer! men her er hvad jeg kan
forestiller mig.

Der mangler en tynd skive bag pakdåsen ind mod gear akslen, har denne stor
betydning ??, jeg har en ekstra i min gamle motor så det bliver det næste
jeg prøver, sammen med en ny pakdåse med dobbelt læber.

Jeg har to kædeskjold men begge har fået slag, er skjoldet simpelthen blevet
for skævt og skal jeg prøve at finde et nyt?? det ene er bearbejdet så jeg
ved at tage kædehjulet af kan se ind på pakdåsen!

Håber i har nogle råd.

Allan, som nyder det gode vejr i en madkasse!!!!!

Fra : RacerNiels

Dato : 10-07-02 21:45

McA, dog... Madam Blå mk. I smed også kæden for noget tid siden, men jeg
"slap" med en knækket "koblingsaktiveringsstang". En ny brugt af dem og
Yams'en masede videre

Jeg har ikke rigtig nogen gode råd, men hvis du giver en pils kan jeg da
godt komme forbi og give en hånd med... så kan du også se (og HØRE) Madam
Blå mk. II )

NielSV650