Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket camera? Bikon F80 eller Canon EOS ~
Fra : Claus Frølund

Dato : 10-07-02 20:45

Hej gruppe

Jeg står over for et valg. Jeg har et bedaget Nikon 401, som trænger til en
udskiftning. Jeg har altid været meget tilfreds med Nikonen, og hælder nok
også mest til F80'eren. Dog synes jeg at Canonen også er ekstremt lækkert,
så det er et svært valg.

Hvad mener I?

Fra : John

Dato : 10-07-02 21:13

"Claus Frølund" <frolund@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> også mest til F80'eren. Dog synes jeg at Canonen også er ekstremt lækkert,

Jeg har en 30´er, og er ekstremt glad for den. Men det er vist en smagssag
om man kan lide den øjekontrollerede fokus funktion. Men så kan du jo
overveje 33´eren, som er det samme kamera, blot uden nævnte feature. Og lidt
billigere.
Med en USM linse fokuserer den MEGET hurtigt, og næsten lydløst. Canon har
også et stort udvalg af objektiver, men ikke så mange som Nikon, som vist må
siges at være verdens førende på det område....men priserne!
Canon har en feature kaldet "Auto-depth-of-field", som hjælper dig at holde
styr på dybdeskarpheden. Man fokusere på det nærmeste punkt man ønsker
skarpt, derefter på det fjerneste, og hvis det ellers er muligt (lyset taget
i betragtning), vælger kameraet selv den nødvendige blænde. Jeg købte også
batteripakken BP-300, som giver dig en vertikaludløser, samt et generelt
bedre tag på kameraet.
Der er et hav af andre features, og muligheder for personlige indstillinger,
se mere hér: http://www.canon-europa.com/eos33/
Mange af billederne på min side er taget med 30'eren.
--
MVH
John K Hansen

Fra : \(4690\) Claus Smith

Dato : 10-07-02 21:30

Som gammel Nikon'o'man så ville jeg da vælge Nikon'en, når nu du har et i
forvejen så er det jo bare at bruge dine nuværende optikker til det nye F80
hus.

Har selv lige reddet mig et Nikon F4 i E-modellen med diverse tilbehør, så
jeg er glad fordi jeg havde en S model for år tilbage, men gjorde den store
fejl at sælge det, men det er der nu rådet bod på igen.

Claus Smith

Fra : Amund Johansen

Dato : 11-07-02 09:57

"Claus Frølund" <frolund@mail.tele.dk> wrote in

> [...]
> hælder nok også mest til F80'eren. Dog synes jeg at Canonen også er
> ekstremt lækkert, så det er et svært valg.

   Hvis du har optikk som du er fornøyd med er vel valget enkelt !

EOS 30 / 33 er helt riktig lekker, så hvis du kan kjøpe ny optikk og er en
30 / 33 med 28-135 IS USM eller 85 f/1.8 USM og EX 420 Speedlite en meget
bra intro til Canon-verdenen. Husk PB-300 hvis du går for 30 / 33 !

mvh
Amund (EOS 33)
--
I'll see you on the dark side of the moon

http://home.online.no/~amunjoha/

Fra : Claus Frølund

Dato : 11-07-02 12:17

Jeg takker for jeres respons, selvom der ikke rigtigt er kommet svar på mit
spørgsmål, hvilket også er forståeligt, da nogen kan lide moderen, andre
datteren og få, faderen. De to kameraer ligger tilsyneladende så tæt på
hinanden at det er svært at vælge.
Da jeg nu har en Nikon i forvejen, kunne det tilsyneladende virke let at
vælge en Nikon igen, pga. de objektiver jeg har, men de har jo også en hvis
alder, og kunne måske også trænge til udskiftning.

Alt andet lige har jeg lige pillet ved F80'eren idag, og jeg tror nu nok at
valget falder på den. Mest pga. at den virker en kende mere robust end
Canon'en, men det er en ren subjektiv vurdering.

Tak for svarene.
Claus

Fra : PeKo

Dato : 11-07-02 15:56

Har du købt dig et Nikon F80 ?
Jeg har et F90X til salg - det kunne måske friste ...
Hvad er det for et gammelt Nikon du har dig ?

Mvh Per

korvell@pc.dk