Hakkende lyd på Honda CB450S ???
Fra : Morten Christensen

Dato : 10-07-02 20:37

Hej Alle

Jeg har lige købt en Honda CB450S årgang 1987

Den har fået en ny motor (Ombytningsmotor) som kun har

kørt ca. 5000 kilometer efter renovering. Men en ting bekymrer mig !

Cyklen kører enormt godt, og trækker rigtigt fint, men jeg synes
at den har en mislyd. Det lyder som om at den hakker lidt, især ved
høje omdrejninger (en nærmest hakkende klævrende lyd).
Der er intet at høre i tomgang. Jeg har prøvet at afmontere alle sideskærme
og evt. dele, som jeg havde mistanke til kunne sidde og klappe imod.men
lyden
er der stadigt...den kommer nede fra cylindrerne eller venstre side ved
tænding.

Er det knastkæden jeg kan høre eller kan det være almindelig slitage ???

Venligst hjælp mig....tør næsten ikke at køre på den, hvis det er alvorligt.

MVH Morten

E-Mail : mortenchr@mail1.stofanet.dk

Fra : Armand

Dato : 10-07-02 21:46

Morten Christensen <mortenchr@mail1.stofanet.dk> skrev i en

> [...]
> at den har en mislyd. Det lyder som om at den hakker lidt, især ved
> høje omdrejninger (en nærmest hakkende klævrende lyd).

Tjaeh :-/
Det audioelle er svært i nyhedsgrupper

CB4½'eren hár en lidt anderledes lyd p.g.a at det er en 360° twin, hvor
stemplerne følger hinanden og forbrændingen derfor kommer jævnt (modsat
180°'s, hvor der kommer to forbrændinger indenfor en halv rotation og
derefter ingen over de næste 1½ !): Men du får mig ikke til at sige at
det blot er dét!!!

Hvor i landet bor du?

--
Armand.

Fra : mikkel \(CB 600 F\)

Dato : 12-07-02 13:32

"Morten Christensen" <mortenchr@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lyden
> er der stadigt...den kommer nede fra cylindrerne eller venstre side ved

det kan måske skyldes at din kæde er for slap eller for stram... (jeg har
haft en gammel CB250RS som også skraldrede pga. det !!) hvis det er
knastkæden, er der god grund til at være navøs!!!! den kan sætte sig fast og
den ved blokere motor og baghjul!!! (bitter erfaringer fra en forbandet
Suzuki 250)

Fra : Armand

Dato : 12-07-02 14:16

mikkel (CB 600 F) <silverfox@email.dk> skrev i en

> [...]
> haft en gammel CB250RS som også skraldrede pga. det !!) hvis det er
> knastkæden, er der god grund til at være navøs!!!!

Det er primært under den (ujævne) tomgang at indre kæder kommer til at
rasle, og 4½'eren har tillige hele to balanceaklser i tandem på
forreste venstre side af motoren, hvis kæde også kan være støjsendere på
lige fod med knastkæde, primærkæde (som 4½'eren ikke har!) og andre
interiør-kæder (á: Oliepumpe-kæde, som 4½'eren hár!).
Men eftersom at lyden forekommer ved høje omdrejninger, hvor motoren i
høj grad "løber rundt", elimineres for en stor grad denne diagnose!

--
Armand.

Fra : Morten Christensen

Dato : 12-07-02 22:53

Armand skrev i meddelelsen ...

> [...]
>
>--
>Armand.
>
>Tak for de vise ord, nu er jeg rigtigt forvirret, får en fagmand til at
kigge på den.

Mvh Morten.

Fra : Armand

Dato : 13-07-02 09:56

> kigge på den.

Hvilket vel også er det mest nærliggende, hvis ikke lige at naboen havde
samme motorcykel, som man kunne sammenligne med

--
Armand.

Fra : Morten Christensen

Dato : 14-07-02 21:07

Hej Igen !

Så har fagmanden kigget og lyttet på min kværn.

Den går helt ok, det jeg kunne høre var et eller andet som sad og raslede
inde i styret.

Lyder måske underligt, men ved at stikke en finger ind i enden af styret,
forsvandt lyden.

Det var åbenbart ikke motoren som lyden kom fra, men noget som forplantede
sig derned

under vibration.

Men ellers tak for hjælpen alle som har svaret.

MVH Morten