Xnews - Spørgsmål om de binaere grupper
Fra : Carsten

Dato : 10-07-02 19:57

Hej Gruppe.

Jeg har lige lært mig selv programmet Xnews, og finder det meget godt til de
binaere grupper.

Der er dog en ting der undre mig, jeg kan tydelig se hvilke filer der er
hele og hvilke der kun er halve.

Lad os sige der bliver postet et spil i en gruppe

Så står der:

Spillet's navn [01/50] - spil.r01 (~~/80)
Spillet's navn [02/50] - spil.r01 (~~/80)
Spillet's navn [03/50] - spil.r01 (~~/80)
Spillet's navn [04/50] - spil.r01 (~~/80)
Spillet's navn [50/50] - spil.r01 (~~/80)
--så kommer der næste fil:
Spillet's navn [01/50] - spil.r02 (~~/80)
Spillet's navn [02/50] - spil.r02 (~~/80)
Spillet's navn [03/50] - spil.r02 (~~/80)
Spillet's navn [50/50] - spil.r02 (~~/80)

Under kolonnen "Lines" står der (eks)

[80/80] - Så er denne fil hel og kan hentes og decodes.
[76/80] - Så er den jo ikke hel. :(

Så kommer mit spørgsmål; Hvorfor er nogle hele og andre ikke?

Jeg kunne forstår hvis alle filer er hele bortset fra de sidste stykker, da
de også lige skal komme frem på news serveren osv. Men nogle gange er det
hist pist hvor der mangler nogle.

Hvordan sker det? Er det kun mig der oplever det eller er det alle?
Det sker også tit at et hel spil aldrig bliver helt.

Altså : [76/80] på alle filerne.
Hvorfor sker dette? Kun meget få gange at alle filerne kommer helt igennem
synes jeg,

Nogen der kan give en grundig forklaring?

Mvh
Carsten

Fra : Madsen

Dato : 10-07-02 20:58

Carsten skrev:

> [76/80] - Så er den jo ikke hel. :(
>
> Så kommer mit spørgsmål; Hvorfor er nogle hele og andre ikke?

Jeg mener det er det man kalder for completeness.
TDC har for tiden vist ikke en ret god completeness da deres server
var nede i nogle dage for et stykke tid siden. Hvad årsagen til at
trådene ikke er komplette, kan sikkert skyldes flere forskellige ting.
Afsenderen kan have mistet forbindelsen, newsserveren gået i koks, osv.

Madsen.

Fra : Carsten

Dato : 10-07-02 21:46

> [...]
> trådene ikke er komplette, kan sikkert skyldes flere forskellige ting.
> Afsenderen kan have mistet forbindelsen, newsserveren gået i koks, osv.

Hej Madsen jeg takker for svar. Jeg har lige taget nogle screenshots fra
Xnews. Jeg ved godt det er ulovligt indhold vi kigger på, men intet af det
ligger på min harddisk.. endnu ihvert fald :)

http://o0o.h4f.dk/untitled1.JPG - Se denne her forstår jeg slet ikke. Her er
der nogle midt i det hele som lige mangler 1 :(
http://o0o.h4f.dk/untitled2.JPG - Denne her er snart endnu være. Der ser man
at næsten alle er utilgængelige, men det er jo ikke fordi de ikke er på news
serveren mere, man kan jo se at der er 1 i starten som man fint kan hente og
så kommer der flere jo længere man går ned af.

http://o0o.h4f.dk/untitled3.JPG - Og her, er der kun få stykker der er
færdige. Jeg gad bare godt at vide hvorfor det lige er sådan et par stykker
hist pist i det hele. Hvis det var lige i starten (feks. de 5 første) så
kunne jeg forstå det. Men det her?

Undskyld min dumhed, jeg vil bare så gerne forstå.

Madsen du må meget gerne uddybe igen tak.

Mvh
Carsten

Fra : Madsen

Dato : 10-07-02 21:53

Carsten skrev:

> Madsen du må meget gerne uddybe igen tak.

Jeg kan desværre ikke uddbybe mere end jeg allerede har gjort, for
jeg kan ikke sige hvad der helt præcist er gået galt i hver enkelt
tilfælde. Du kan evt. prøve at høre TDC, som jeg kan se du har som
udbyder. Deres interne gruppe som omhandler newsserveren hedder
Faktisk kører der allerede en tråd derovre som omhandler completeness.

Subject: Completion rate ?
Date: 09 Jul 2002 09:38:40 GMT

Madsen.

Fra : Carsten

Dato : 10-07-02 22:13

> [...]
> udbyder. Deres interne gruppe som omhandler newsserveren hedder
> Faktisk kører der allerede en tråd derovre som omhandler completeness.

Ej mange mange tak Madsen! Jeg har faktisk været her på usenet i en del år
nu, men kunne ikke engang selv finde den gruppe :(
Jeg takker i hvert fald stort til dig.

Sov godt.

Mvh
Carsten

Fra : Madsen

Dato : 10-07-02 22:17

Carsten skrev:

> Ej mange mange tak Madsen! Jeg har faktisk været her på usenet i
> en del år nu, men kunne ikke engang selv finde den gruppe :(

De interne grupper hos de forskellige udbydere er vel heller ikke
helt så nemme at finde.
De optræder jo ikke på http://usenet.dk/grupper.pl f.eks.

> Jeg takker i hvert fald stort til dig.

Velbekom.