Aktiemanipulation i fodboldklub
Fra : Nobore

Dato : 10-07-02 19:51

Hejsa

Jeg har et spørgsmål om aktiemarkedet. Jeg har selv et par tusinde aktier i
diverse fodboldklubber og endda i en håndboldklub. Men jeg har bemærket
noget underligt, som en af mine venner påstår kan være manipulation.

En aktie som Brøndby IF har gennemgående ligget på 60-62 i kurs de seneste
måneder. Den har været oppe og runde 70 og nede på 55 i den anden ende.
Trods positive resultater og forestående salg af en spiller som Peter Madsen
til en værdi af måske 60-80 millioner, et mesterskab, medvirken i Champions
League o.s.v., så sker der intet opad for aktien.

Jeg har bemærket den senere tid, at hver gang aktien komme op på 60-63, så
er der nogen der udbyder aktien til en kurs under 60. Derved falder kursen
naturligvis. Hvorfor sker dette ? Kan min ven virkelig have ret, at nogen
har en interesse i at holde kursen nede og derfor er indstillet på at tage
nogle tab ved kunstigt at holde aktien nede ? Det er sket adskillige gange
de seneste måneder. I går faldt kursen 10 % trods intet negativt var fremme?

Kan det virkelig lade sig gøre ?

David