Sneglemiddel
Fra : Calle.

Dato : 10-07-02 18:35

Er der nogen her i gruppen der fik fat på navnet på det ugiftige
sneglemiddel de viste i 19 nyhederne idag. Det var noget nyt granulat, som
kun var giftigt for snegle

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 10-07-02 20:07

On Wed, 10 Jul 2002 19:35:06 +0200, "Calle." <Calle@jyde.dk> wrote:

>Er der nogen her i gruppen der fik fat på navnet på det ugiftige
>sneglemiddel de viste i 19 nyhederne idag. Det var noget nyt granulat, som
>kun var giftigt for snegle

Jeg så det ikke, men sidste år kom der et middel frem som hed Ferramol,
det skulle også være ugiftigt for andet end snegle. Det er i hvert fald
tilladt til økologisk brug.

Ferramol har jeg set hos lundhede planteskole (www.lundhede.com) men det
kan sikkert også fåes mange andre steder.

Er der i øvrigt nogen som kan navnet på det granulat som blev omtalt i
den nyhedsudsendelse? Jeg har efterhånden hørt det omtalt fra mange
personer i dag, men ingen kan give mig noget navn.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 10-07-02 20:32

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> skrev i en meddelelse news:791piuo8daf49tpegdfuu94s2c9slrldu5@4ax.com...
> [...]

> den nyhedsudsendelse? Jeg har efterhånden hørt det omtalt fra mange
> personer i dag, men ingen kan give mig noget navn.

Jeps, det var navnet.

Hvis I har en hurtig forbindelse kan I jo gense nyhederne på tv2.dk.
(http://nyhederne.tv2.dk/konsol.php)

Det er det sidste punkt på dagens indlandsnyheder og hedder "regnvejer er sneglevejr".

mvh

Lars Thomsen Nielsen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 10-07-02 21:41

On Wed, 10 Jul 2002 21:32:17 +0200, "Lars Thomsen Nielsen"
<lars@flexcom.dk> wrote:

>Jeps, det var navnet.

Hmm... og det omtales som nyt? Nåja, nyheder er i så fald ikke hvad de
har været

>Hvis I har en hurtig forbindelse kan I jo gense nyhederne på tv2.dk.
>(http://nyhederne.tv2.dk/konsol.php)
>
> Det er det sidste punkt på dagens indlandsnyheder og hedder "regnvejer er sneglevejr".

Nettet er nu smart .-) Jeg tager lige en kigger.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Erik Andersen

Dato : 11-07-02 21:00

Jeg syntes at en af de mest interessante artikler om snegle finde i bladet
ingeniøren:
Snegle tåler ikke kaffe
Bedstemødre brugte kaffegrums til at holde snegle borte. Nu viser amerikansk
forskning, at det virker.
http://www.ing.dk/apps/pbcs.dll/article?Avis=IG&Dato=20020707&Kategori=NATUR
&Lopenr=106280029&Ref=AR&SectionCat=outing3
Lad os høre om erfaringer
/Erik