Citrusplante - hvad er det for en?
Fra : ph

Dato : 10-07-02 14:24

Hej med jer

JEg har et citrustræ der har haft en masse blomster og som nu bærer en masse
frugt.

JEg har hele tiden troet at det var et citrontræ, men er nu kommet i tvivl,
for min mor har også et citrontræ med frugter på, og de ser helt anderlede
ud end dem på mit træ.

Bladene på træet er nærmest to-delte. dvs, der er føst et smalt plad, så en
slags "hvepsetalje" og så resten af bladet. Flot og mørkegrønt.

Frugterne er helt mørkegrønne og nu er de største på størrelse med en
bordtennisbold. MEN - de er ikke citronformede og ikke appelsinformede. De
har mere form som en avocado.

Er der nogen der tør komme med et bud på om det mon er appelsiner eller
limefrugter vi har fået?

Og hvornår er de monstro plukkemodne?

Om nødvendigt kan jeg tage et par billeder og poste til dk.binær i aften.

mvh PH

Fra : PH

Dato : 11-07-02 02:58

Jeg har lagt billeder af frugter og blade i dk.binær

mvh PH

Fra : Finn

Dato : 10-07-02 18:23

Det ligner en lime.

Finn

Fra : PH

Dato : 11-07-02 03:53

Jamen - har du set sådan en? Altså når den hænger på en plante? Er den ikke
spids i enderne som en citron?

PH

Fra : Elisabeth

Dato : 10-07-02 21:03

SÅ tag dog en af, skær den over og smag på den!
Så finder du nok ud af det
Hilsen Elisabeth

Fra : PH

Dato : 11-07-02 13:50

"Elisabeth" <beks@hongnet.dk> wrote in message
> SÅ tag dog en af, skær den over og smag på den!
> Så finder du nok ud af det
> Hilsen Elisabeth

Ihhh - mange tak for det gode råd!
Det har jeg gjort, men de er endnu alt for små til at man kan bedømme
smagen!

PH

Fra : Finn

Dato : 11-07-02 04:07

"PH" <news@danacomp.dk> skrev i en meddelelse
> Jamen - har du set sådan en? Altså når den hænger på en plante? Er den
ikke
> spids i enderne som en citron?

Den ligner dem du har, men gør som Elisabeth foreslår.

Finn