vedr. mobiltelefoni usa
Fra : Søren

Dato : 10-07-02 12:33

Hej

Vi skal til usa, og vil egentlig gerne have muligheden for at sms, og ringe
fra mobiltelefon, er der nogen der ved om man evt. kan leje en i lufthavnen
(miami) eller om det er let nok at få fat i en derovre. Eller er der en i
det jydske der har en gsm1900 liggende til enten salg eler leje

Søren

Fra : Niels Erik Pedersen

Dato : 10-07-02 15:20

I sidste uge købte jeg en ny Ericsson r520m tribandtelefon (
900-1800-1900)net hos sonofon for 799 kr.

mvh.NEP

Fra : Niels Præstegaard

Dato : 10-07-02 17:16

>er der en i det jydske der har en gsm1900 liggende til enten salg eler leje

Hvis du har en tilbudsavis fra Electrinic World liggende, så er der en R520
med Orange abn. - medbring annoncen i en Orangebutik og vupti, ny fed tlf.
med tripleband til 999,-

Ellers er mange motorola'er Tripleband fx. T260 eller 7089 - laderen til
disse går ligeledes direkte i spænd i en amerikansk stikkontakt.

God tur

e/gards

Niels Præstegaard

Fra : Mark Beaumont

Dato : 10-07-02 23:44

> [...]
> i lufthavnen (miami) eller om det er let nok at få fat i en derovre.
> Eller er der en i det jydske der har en gsm1900 liggende til enten

I USAhar de (mindst) tre systemer: AMPS (analog, men anderledes end NMT)
D-AMPS (digital, men anderledes end GSM), GSM1900 (som GSM1800, men
på en anden frekvens). De to første systemer er mest udbredt.
GSM findes kun hist og her, så hvis du vælger at medbringe en GSM (1900)
telefon, skal du nok lige sørge for at der er dækning der hvor du skal være.
Spørg din udbyder hvor der er dækning og hvem de har roaming aftaler med i USA.
Hvis du ved hvem din udbyder har roaming aftale med i USA, kan du finde
dækningskort på http://www.gsmworld.com

Du kan godt leje en telefon hos f.eks. http://www.cellhire.com, men det er billigere
at købe en telefon i USA, de kan fås med et Telmore lignede abonnemnt så du
kan tanke op med Visa, men pas på for det er ikke alle der tillader opkald til
udlandet.

Vh Mark