Advarelse af overskrivning af file
Fra : Monie Jacobsen

Dato : 10-07-02 12:21

Hej

Kan du hjælpe mig med, at få denne SavDialog til, at advarer om en ligende
fil skal overskrives?
Gerne med en ny MessageDlg hvor en sådan handling kan standses.

with SaveDialog1 do

if Execute then

begin

CASE DefMessageDlg('Ønskes filen?','GemSom: '+ FileName +'.TXT ',

mtConfirmation, mbYesNoCancel, mryes, 0) of

idYes: ListBox1.Items.SaveToFile(SaveDialog1.FileName +'.txt');

idNo: close;

idCancel: exit;

end;

end;

Med venlig hilsen

Monie

Fra : Juno

Dato : 10-07-02 13:01

"Monie Jacobsen" <monie@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Kan du hjælpe mig med, at få denne SavDialog til, at advarer om en
> ligende fil skal overskrives?
> Gerne med en ny MessageDlg hvor en sådan handling kan standses.

SaveDialog har en "property" der hedder "options". Kan sættes i
ObjectInspector.
ofOverwritePrompt
Generates a warning message if the user tries to select a file name that
is already in use, asking whether to overwrite the existing file. (Use
with TSaveDialog and TSavePictureDialog.)

ofCreatePrompt
Generates a warning message if the user tries to select a nonexistent
file, asking whether to create a new file with the specified name.

Der er flere end de 2... kig evt i hjælpen under TOpendialog options.
De options du vil slå til, sætter du til True;

Så kan du lave noget á la

if not SaveDialog1.Execute then Exit;
ListBox1.Items.SaveToFile(SaveDialog1.FileName);

ikke noget med ..FileName+'.txt',
dels må det må være op til brugeren, dels kan dialogen selv sætte det
ind, så du ender med en "filnavn.txt.txt"
Du kan sætte SaveDialog1.Filter inden Execute:
SaveDialog1.Filter := 'Tekst filer [*.txt]|*.txt';

--
*/*
jUno

Fra : Monie Jacobsen