Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaringer med fremkaldelse af digitale bi~
Fra : Studen

Dato : 10-07-02 11:54

1: Jeg har en bunke digitale billeder, jeg ønsker fremkaldt, men jeg er i
tvivl mht. hvor det er bedst, billigst, hurtigst, lettest osv. Er der mon
nogen der kan oplyse mig!?

2: Er der ikke noget med at man simpelthen kan uploade billederne hos visse
"firmaer"??

3: Jeg har taget billederne med et IXUS v2. Skulle der ikke kunne blive
nogle gode prints ud af dem? Jeg mener, det har jo "kun" 2,1MegaPixel, så
jeg har været lidt i tvivl mht. om det var nok til at få ordentlige
"fremkaldte" billeder ud af det!!

På forhånd tak

Studen

Fra : Henny Stewart

Dato : 10-07-02 12:43

"Studen" <studanul@fuckmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
2,1MegaPixel, så
> jeg har været lidt i tvivl mht. om det var nok til at få

http://213.69.181.217/Kunde.asp (Merlin) kan du uploade
billeder. Der er et startgebyr på 10 kr, derefter koster 10x15
kopier 2 kr. pr. stk. Mit kamera har kun 1.3 megapixel, og jeg
synes, kvaliteten er udmærket.

Der er også andre steder, der yder en lignende service. Prøv at
læse lidt her i gruppen. Sjovt nok, så er du ikke den første, der
har spurgt om noget lignende.
--
Henny

Fra : Jesper Amstrup

Dato : 10-07-02 13:04

Mit kamera er 3,2 mp og de fotos jeg fik fra merlin var elendige - og 4 dage
forsinket.
pga. forsinkelsen fik jeg dem gratis, ellers havde jeg allerede været nede
for at brokke mig over kvaliteten.
www.fotolabo.net har derimod leveret glimrende kvalitet. Hvis du skal bruge
dem hurtigt er det nok ikke her du skal handle - mine billeder kom efter 10
dage. De er lidt dyrere end de billigste men det jeg fik fra dem var 100% i
orden

Jesper

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-07-02 15:28

"Henny Stewart" skrev i en meddelelse

> kunne blive
> 2,1MegaPixel, så
> ordentlige

Jamen 2.1 mpixel er da rigeligt !

Jeg har haft et Kodak DC 3200 1.3 mpixel kammera
i et års tid - og det laver rigtigt gode billeder i 9x13 og
acceptable i 10x15 !

Nu har jeg så fået et Canon A40 med 2.1 mpixel -
og det laver rigtigt gode billeder i 20x25 cm og
acceptable i A4 format !

--

Jan Vestergaard
Mail: jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk

Fra : Madsen

Dato : 10-07-02 15:41

Jan Vestergaard skrev:

> Jeg har haft et Kodak DC 3200 1.3 mpixel kammera
> i et års tid - og det laver rigtigt gode billeder i 9x13 og
> acceptable i 10x15 !

Det kommer jo så an på hvilken opløsning der er tilstrækkelig til
den printer der benyttes. Det svinger nok lidt fra butik til butik,
afhængig af hvilken printer de bruger.

Hvis man kigger på Merlins side, så står der følgende:

| For gode henholdsvis optimale resultater anbefaler vi ved de
| tilsvarende billedformater følgende pixel:
|
| billedformat god (150 dpi) optimal (300 dpi)
| 9x13 cm 538 x 763 1076 x 1525
| 10x15 cm 615 x 910 1230 x 1820
| 13x18 cm 763 x 1136 1525 x 2272
| 20x30 cm 1212 x 1814 2424 x 3627

Hvis 150 ppi, som det hedder, er tilstrækkeligt og man er tilfreds
med kvaliteten, så kan man ganske rigtigt komme ret langt med 1,3
megapixels.

Madsen.

Fra : Karl Olsen

Dato : 10-07-02 14:17

"Studen" <studanul@fuckmail.com> wrote in message
> 1: Jeg har en bunke digitale billeder, jeg ønsker fremkaldt, men jeg er i
> tvivl mht. hvor det er bedst, billigst, hurtigst, lettest osv. Er der mon
> nogen der kan oplyse mig!?

For mig er det lettest i Billedbutikken i Vestergade i Odense:
http://www.billedbutikken.dk
Man afleverer et flashkort eller sender filerne pr email, og en time senere
kan man hente billederne. Kvaliteten er udmærket.

> [...]
> nogle gode prints ud af dem? Jeg mener, det har jo "kun" 2,1MegaPixel, så
> jeg har været lidt i tvivl mht. om det var nok til at få ordentlige

Billederne bliver lige så gode som originalmaterialet :-|

Karl

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 10-07-02 15:34

Du er nok ny i gruppen !

Det bliver jævnligt diskuterert hvem der laver de bedste og/eller billigste
print/fremkaldelser. Hvis du bladrer et par dage tilbage er der en tråd med
titlen. "Fremkaldelse af digitalbilleder som foto?" Prøve at læse lidt
tilbage i gruppen. Evt. via http://groups.google.com

--
/Anders - der ville ønske at nye usenetbrugere kigger bare en anelse i den
gruppe de har tænkt sig at poste i - Se også http://www.usenet.dk

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 12-07-02 00:06

www.gabs.dk er ikke de billigste, men tilgængel er jeg meget tilfreds med
den kvalitet jeg får lavet der..
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk Email foto@tholofoto.dk
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97

Fra : KASO

Dato : 07-08-02 08:15

Jeg har "fremkaldt" gennem Opasia (foto.opasia.dk), der bruger CEWE til
at lave billederne. Jeg fik fin billedkvalitet i op til 20x30 fra et 2.1
Mpix kamera. Service var upåklagelig (jeg fik 2 gange ødelagt billederne
af postvæsenet, men CEWE erstattede dem uden diskussion). Hos Opasia kan
du vælge at hente billederne hos nærmeste Føtex eller få dem sendt hjem
(med fare for at posten ødelægger dem).

Jeg har nu konstateret, at Japan Foto (www.japanphoto.dk) er billigere
(10x15: 2,50 - intet startgebyr) og de anvender tilsyneladende også CEWE
(Program til upload er i hvertfald fra CEWE). De beskærer ikke billedet
- så hvis proportionerne svarer til 10x18, får du et billede i dette
format (til 10x15 pris - iflg. svar på en mail jeg sendte dem).

http://www.kandu.dk/