Netradio og rettigheder
Fra : Claus S

Dato : 10-07-02 11:16

Hej. På min radiostation har vi længe gerne villet tilbyde netradio.
Problemet er at det er alt for dyrt i Danmatrk mht. rettigheder
(KODA/Gramex)

Vi har længe kendt til internetsiden www.live365.com som tilbyder at
hoste et livestream på deres servere i USA ganske gratis. Det fungerer
så sådan at du kommer i deres directory derovre, og ved at klikke på
et link åbner der en html side, med dit stream i.

På live365.com står der, at de har betalt alle rettigheder for at få
lov til at streame alt det de vil. Spørgsmålet er, hvad vi så må linke
til før det koster penge?

1. Vi kunne linke til hjemmesiden www.live365.com, hvor folk så selv
skal søge efter linket til vores stream. Det kan da ikke gi' problemer
eller hvad?

2. Vi kan linke til popupsiden, der indeholder vores stream. Det kunne
nok godt gi' problemer.

3. Vi kan linke direkte til lydstreamen. Så SKAL vi vel betale?

4. ?? Er der andre muligheder?

Jeg håber, der er nogen, der har lidt indsigt i dette her. Vi vil
gerne tilbyde livestream til vore lyttere, men at betale 120.000+ om
året bare for rettigheder, det er altså for dyrt for de relativt få
lyttere det trods alt gi'r.

På forhånd tak

mvh Claus

Fra : Henning Makholm

Dato : 10-07-02 12:44

Scripsit cs*Spam*@radiolimfjord.dk (Claus S)

> 3. Vi kan linke direkte til lydstreamen. Så SKAL vi vel betale?

Ikke hvis streamen i sig selv er lovlig og betalt for (men for en
sikkerheds skyld bør det nok både være tilfældet efter dansk ret
og retten i det land hvor serveren står).

--
Henning Makholm "Han råber og skriger, vakler ud på kørebanen og
ind på fortorvet igen, hæver knytnæven mod en bil,

Fra : Claus S

Dato : 10-07-02 13:50

> Scripsit cs*Spam*@radiolimfjord.dk (Claus S)

> Ikke hvis streamen i sig selv er lovlig og betalt for (men for en
> sikkerheds skyld bør det nok både være tilfældet efter dansk ret
> og retten i det land hvor serveren står).

Hmm... Det blev jeg ikke vanvittig meget klogere af. Hvad med de andre
muligheder? Det er vigtigt for mig at få nogle HELT klare facts på bordet
(for at jeg kan fatte det).

mvh Claus