Honda-Pigen knalder...
Fra : Brian

Dato : 10-07-02 11:10

Nu har jeg fået lavet El---- og det virker :)
(Ufatteligt hvad kontaktrens kan gøre...:) )
Jeg har også fået en anden knast og kædetandhjul på.
Nu er det så bare, at efter at have prøvet at stille ventiler.. og fået den
samlet. Så når jeg starter den, kører den fint i tomgang, men når jeg gasser
en lille smule, knalder den helt vildt. Så meget så jeg kan se at hullet på
min Marshall potte bevæger sig.

Nogen ideer om hvad det kan skyldes??

Brian

Fra : Martin Sørensen

Dato : 10-07-02 12:06

> [...]
gasser
> en lille smule, knalder den helt vildt. Så meget så jeg kan se at hullet

Er du sikker på at de ventiler er stillet helt korrekt?

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Brian

Dato : 10-07-02 12:18

Ville den knalde så kraftigt så?
BRian

Fra : Martin Sørensen

Dato : 10-07-02 12:25

> Ville den knalde så kraftigt så?

Det vil jeg da umiddelbart mene at det godt kunne ske. Hvis
udstødningsventilen/ventilerne åbner for tidligt, så vil den skyde gassen
ud, mens forbrændingen foregår.

Jeg er ikke helt sikker på det at det kan være det, jeg er stadig selv
newbie inden for MC, så hør lige nogle andres kommentarer også. Men det kan
jo ikke skade at kontrollere ventilspillerummet en ekstra gang.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Brian

Dato : 10-07-02 12:49

Det lyder da meget fornuftigt... tjekker lige igen.

Fra : Christian Nedergaard

Dato : 10-07-02 13:16

"Brian" <Brian@haarh.net> skrev i en meddelelse
> [...]
gasser
> en lille smule, knalder den helt vildt. Så meget så jeg kan se at hullet

En ide, er du sikker på at knastakslen er isat korrekt, således at de
rigtige ventiler åbner og lukker på det rigtige tidspunkt, evt. er tændingen
stillet korrekt

Fra : Brian

Dato : 10-07-02 14:56

SÅDAN!
Det var sgu en af platinerne der havde sat sig fast i lidt snavns... sååå
stillede lige ventiler.. den knaldede stadig.. og opdagede så det med
platinen. ;)

Brian