Så fik jeg kigget lidt på cykel
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 10-07-02 10:07

Så fik jeg kigget...

Jeg kom ud til en maskine, der var HELT sort. Den havde gået 35.000km.
Lakken var rigtig pæn. Enkelte steder var der små skrammer på stellet, men
det var ikke det vilde.
Men så skulle han starte den, og det tog noget tid, og lidt vold-bollen af
elstarteren før det lykkedes. Den startede kun de 3 cylindre, og efter mange
ihærdige forsøg kom den sidste med. Men så pludselig går den ud, og er igen
svær at starte. Han får liv i den, men der er ingen reaktion på gassen. Den
står bare på lidt over tomgang, og gik ud hvis man ik holdte gas på den. Han
lukkede benzin-hanen og kort efter tog den ivrigt fat igen.
Jeg prøvede en tur, og da jeg kom tilbage var motoren godt varm, men den
ærlige sælger fortalte mig at der var problemer med den ene cylinder, og
ganske rigtigt var forøret længst til venstre ikke nær så varmt som de
andre.
Den trak ikke nær så meget som forventet, men der var da lidt skub fra 14
til 18k rpm !
Han havde haft den på målebånd som den var, og den viste 35,6HK på
baghjulet.

Men hvad kan symptomerne tyde på? Han ævlede også noget om at bundpakningen
var gået på netop den cylinder der var bøvl med.
Han havde en komplet motor til at ligge, så reservedele var der da.

Men jeg tror jeg skal ud og kigge et par stykke mere, for den gav vist ikke
det helt store indtryk denne her. Jow forresten...... Speedometeret kunne
jeg ikke få over 145km/t, og 5 gear var der SLET ingen træk i , lissom den
heller ikke kunne trække mere fart ud af den i 6.
Tyder det ikke på der skal en større hovedrenovering i gang?
Resten af cyklen var eller rigtig pæn, og der var ikke skrammer af nogen
art.

Og forresten....

Der var en rød lampe der blinkede når man gav den lidt gas. Der var en masse
underlige kineser-tegn , så jeg aner ikke hvad det betyder.. Nogen der ved
det?

Og er urskiverne på GSX-R 250 ik normalt sorte? På den her var de vide !

Venlig Hilsen Thomas

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-07-02 10:51

Thomas Buus Andersen wrote:

> Men jeg tror jeg skal ud og kigge et par stykke mere, for den gav vist
> ikke det helt store indtryk denne her.

Nej, der er ingen grund til at købe sig til problemer.

> [...]
> lissom den heller ikke kunne trække mere fart ud af den i 6.
> Tyder det ikke på der skal en større hovedrenovering i gang?

Joeh, hvis der er noget glt med bundpakningen, så skal det jo ihvertfald
skilles ad. Find hellere en anden cykel, den her lyder lidt risikabel :-/
Såfremt du alligevel overvejer at købe den, så få den kompresssionstester
først. Det er egentlig en god ide på alle brugtkøb.

> Resten af cyklen var eller rigtig pæn, og der var ikke skrammer af nogen
> art.

Men der bliver meget arbejde i at få den til at køre ordentligt, lyder det
til :-/

> Der var en rød lampe der blinkede når man gav den lidt gas. Der var en
> masse underlige kineser-tegn , så jeg aner ikke hvad det betyder.. Nogen
> der ved det?

På min var den eneste røde lampe olie_tryks_ måleren, så hvis der er den,
så er der sgu nok dyre reparetioner i sigte. Havde motoren mislyde?
Min blinkede også med olielampen da der gik et plejstangsleje :-/

> Og er urskiverne på GSX-R 250 ik normalt sorte?

Jo!

> På den her var de vide !

Det kan jo skiftes, men er du sikker på at det var en GJ72-model du kiggede
på? Det ned kinesertegnene lyder lidt som om den er parallelimporteret, og
så er der en del flere udgaver af 2½'eren at vælge mellem. Bl.a. en med
alustel osv.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 10-07-02 11:00

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d2c030f$0$16826$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

> På min var den eneste røde lampe olie_tryks_ måleren, så hvis der er den,
> så er der sgu nok dyre reparetioner i sigte. Havde motoren mislyde?
> Min blinkede også med olielampen da der gik et plejstangsleje :-/

Olielampen sad så vidt jeg husker helt til højre. Den der lyste sad lidt til
venstre, og der var noget kineser krams på den.
Spekulerede også længe over hvorfor der ikke var noget der lyste når man
satte den i frigear?

> [...]
> så er der en del flere udgaver af 2½'eren at vælge mellem. Bl.a. en med
Næh, det er jeg sådan set ikke.

Forresten var der ikke de vilde mislyde at spore, måske lidt raslen når den
fik MAX rpm.
Og så var der ubehagelige lyde fra nedgearing fra 3-2 og 2-1... Som om to
tandhjul ramlede sammen. Sidst jeg hørte lyden var da jeg tog kørekort. Der
havde de på anlægget et par gamle BMW off-road agtige tingester, som gjorde
nøjagtigt det samme.
Nu vil jeg ud og glo resten af markedet igennem, og så fínde mig et godt
eksemplar

> --
> mvh Jes Vestervang
> FZS600

/Thomas

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-07-02 12:59

Thomas Buus Andersen wrote:

> Olielampen sad så vidt jeg husker helt til højre. Den der lyste sad lidt
> til venstre, og der var noget kineser krams på den.

Underligt :-/ Måske er det en luftfilterlampe som lyser, hvis
indsugningsvakuumet bliver for stort. Jeg har bare aldrig set sådan noget
på en mc før, men een gang skal jo være den første

> Spekulerede også længe over hvorfor der ikke var noget der lyste når man
> satte den i frigear?

> Næh, det er jeg sådan set ikke.

Hmm, pyt, det er egentlig også ligemeget, for du køber den vel ikke

> Forresten var der ikke de vilde mislyde at spore, måske lidt raslen når
> den fik MAX rpm.

Den skal _ikke_ rasle!

> [...]
> tandhjul ramlede sammen. Sidst jeg hørte lyden var da jeg tog kørekort.
> Der havde de på anlægget et par gamle BMW off-road agtige tingester, som

Tjaeh, det kræver en smule teknik at undgå lyde, hvis man gear ned, mens
man er oppe i fart.

> Nu vil jeg ud og glo resten af markedet igennem, og så fínde mig et godt
> eksemplar

Gør det!

--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Mogli

Dato : 15-07-02 19:48

Dav dav allesammen

På min gsx-r250 sidder der en "Speed" lampe, som begynder at blinke hvis man
kører over 80. Den sidder som nr. 2 fra venstre.

Så måske kunne de kinesiske tegn betyde "Speed".

Vh
Miki Vester

Fra : Christian Nedergaard

Dato : 10-07-02 10:58

"Thomas Buus Andersen" <t-buus@SLETget2net.dk> skrev i en meddelelse
> Så fik jeg kigget...
> Tyder det ikke på der skal en større hovedrenovering i gang?
Tja, det er jo svært at sige, men hvorfor tage chancen. Glem den her maskine
og find en anden, eller _kan_ det blive dyrt....
mvh Christian

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 10-07-02 14:21

"Thomas Buus Andersen" <t-buus@SLETget2net.dk> skrev i en meddelelse
> Så fik jeg kigget...
>
> Jeg kom ud til en maskine, der var HELT sort. Den havde gået 35.000km.

<snip>

> [...]
> det?
>
> Og er urskiverne på GSX-R 250 ik normalt sorte? På den her var de vide !

Kort og godt: Lad den være og find en anden.

Bent Erik Thomsen
Nær Ålborg
1980 Suzuki GS850GT
Golf III 1.9 TD(i)

Fra : Jens Bering

Dato : 11-07-02 21:26

> Kort og godt: Lad den være og find en anden.
>
> mvh
> --
> Bent Erik Thomsen
> Nær Ålborg
> 1980 Suzuki GS850GT
> Golf III 1.9 TD(i)

Det kommer da helt an på prisen og hvor snild du er på fingerne...for der da
et stykke fra 20 K og op til markedsprisen på 30 K? ...et stempel og ny
pakninger skulle klare den sag (plejlstangen fejler forhåbentlig ikke
noiget? - men det kan du jo satse på!!)

Kan du evt, formidle sælgers adresse...hvilken pris blev nævnt og hvilken
årgan(KM-stand - antal ejere?

Fra : Armand

Dato : 11-07-02 23:32

Jens Bering <jdbnospam@get2net.dk> skrev i en

> [...]
ny
> pakninger skulle klare den sag (plejlstangen fejler forhåbentlig ikke

En skribent der søger om basale råd om hvad man skal kigge efter på
en/pågældende motorcykel, må man ikke regne for at kunne drage fordel af
at snuppe tilbuddet og arbejde sig igennem til en rimelig slutpris :-|

Der skulle jo nødig gå Morten Juel i alle friske motorcyklister!

--
Armand.

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 12-07-02 11:16

Jens Bering <jdbnospam@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:LQlX8.137$922.2999@news.get2net.dk...

> [...]
> noiget? - men det kan du jo satse på!!)
>
> Kan du evt, formidle sælgers adresse...hvilken pris blev nævnt og hvilken

Han ville have 19kkr for den, og så havde han en helt ekstra motor,
bremsekaliber, tank og lidt andre små ting til den.
Ang. km, stod den på 35,5kkm tror jeg det var. Antal ejere anede han ikke
noget om, men var forholdsvis pæn.
Den trængte til at få udluftet forbremsen, for den var mere elastisk end jeg
ved ikke hvad.

Jeg er desværre ikke alt for fingernem selv, så det bliver ikke mig der
tager chancen.
Kig lidt på www.mc-basen.dk , der fandt jeg den til 19k. Sælgeren hedder
Samuel, og bor i Brovst!
Cyklen var omlarkeret helt HELT sort, med 3 gange klarlak.
Sælger virkede oprigtig og ærlig, og fortalte om alle problemerne- tror jeg
da :)
Mit indtryk var han kunne presses et par tusinde !

/Thomas

Fra : Jens Bering

Dato : 17-07-02 22:07

> [...]
jeg
> da :)
> Mit indtryk var han kunne presses et par tusinde !

Takker for oplysningen - trods ikke en cykel man kører langt for at
se...Antager at Brovst ligger i Jylland?

JB