Snakke sammen i et terminal services miljo~
Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 10-07-02 07:57

Hej

Er der nogen der kender en maade hvor ens program kan snakke med andre
instanser(af sig selv) i et terminal service miljoe?

Problemet bestaar i at jeg har f.eks. 15 klienter som koere mit Delphi
6 program paa samme tid paa samme server. De bruger alle sammen data
fra den samme database til at lave en grafisk brugerflade. Jeg ville
saa gerne lave saadan at naar en bruger lavede en aendring i databasen
som kraevede en aendring i GUI'et hos de andre klienter saa lavede den
en slags "broadcast", lidt al'a: 'Jeg har lavet en aendring i data fra
d. 1 juni, bruger du de data i din GUI saa skal du opdatere'.
Forstaaet paa den maade at programmerne snakker sammen om hvornaar
hvad skal opdateres...

Den simple maade er selvfoelgelig at opdatere alle GUI'er en gang
hvert 5. sekund eller noget i den stil. Men i miljoer med f.eks. 300
klienter begynder de "skal jeg opdatere?"-requests at fylde paent
meget i database trafikken. Jeg oensker selvfoelgelig at lave saa lidt
databasetrafik som muligt, men kan de andet ikke lade sig goere bliver
det nok loesningen med automatisk opdatering der bliver valgt, maaske
i har nogle guldkorn her?

Ehm, haaber det er klart nok, ellers skal jeg proeve at uddybe...?

MVH
Thomas

Fra : Harald

Dato : 10-07-02 12:45

"Thomas Eg Jørgensen" <thomaseg@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> databasetrafik som muligt, men kan de andet ikke lade sig goere bliver
> det nok loesningen med automatisk opdatering der bliver valgt, maaske

Nu vil jeg da lige starte med at sige at jeg ikke ved meget om terminal
service miljoe.

Hvis det var et lille lokalt netværk var det jo ikke noget problem at sende
en broadcast besked. Men det er det vel ikke når du snakker om op til 300
klienter. Kan man ikke lave det sådan at en klient også virker som server
som alle klienter så skal logge sig på, når en klient så laver en ændring
sender den en besked til "server" klienten som så sender besked til alle de
andre klienter.

Mvh
HK