Spejling mellem 2 win2000 servere
Fra : Michal T. Larsen

Dato : 10-07-02 07:14

Hej jeg står og skal til at indkøbe servere til vores netværk her i
firmaet men da firmaet ikke vil investere hvad det koster for en
cluster løsning, men stadig forventer en oppetid og drift som var det
en sådan løsning er det eneste jeg kan komme på.

1. indkøb 2 servere
2. spejle indholdet på disse servere mod hinanden (kan man det og
hvordan ?)

håber at der sidder nogle venlige sjæle der gider og svare på mit
spørgsmål

På forhånd tak

Michal T. Larsen

Fra : Jørgen Kaare Jensen

Dato : 10-07-02 12:11

Det kommer helt an på hvad du vil opnå og hvad der er for noget software du
kører. Du får jo ikke noget redundant system på den måde.

Du kan evt. replikere filer mellem de to maskiner, ellers skal du have
Veritas Volume Manager (=$$) hvis du vil lave noget spejling.

Et cluster var måske det optimale - du må spørge dine chefer hvorlang tid de
i en nedbrudssituation kan undvære adgang til deres data - og fortælle den
hvorlang tid de forskellige løsninger vil give dem - det plejer at kunne
overbevise de fleste.
-jørgen

Fra : Brian Ipsen

Dato : 10-07-02 19:21

On 9 Jul 2002 23:13:32 -0700, mtl@meneta.dk (Michal T. Larsen) wrote:

> [...]
>hvordan ?)
>
>håber at der sidder nogle venlige sjæle der gider og svare på mit

Hvis det kun er fil-deling, så kan det klares via DFS sharing (med
replication på).

/Brian

Fra : Henning

Dato : 13-07-02 19:47

> [...]

>cluster løsning, men stadig forventer en oppetid og drift som var det
>en sådan løsning er det eneste jeg kan komme på.

He - typisk situation. Vent til den dag serveren ser nede, så er
pengepungen som regel åben uden begrænsninger

Henning
hsb@FJERNESimage.dk