Rod Steiger er død
Fra : Michael Westi

Dato : 09-07-02 23:22

Så det på IMDB og CNN.

Især vil jeg huske "In the heat of the night" og "On the Waterfront"

Mvh Michael

Fra : Zeki

Dato : 09-07-02 23:26

....og ej at forglemme hans rolle som Mussolini i 'Lion of the desert'

RIP

Zeki

Fra : Per K

Dato : 10-07-02 10:12

"Zeki" <zeki@NOSPAMimage.dk> skrev i en meddelelse
> ...og ej at forglemme hans rolle som Mussolini i 'Lion of the desert'
>
> RIP
>
> Zeki

Var det ikke også ham der spillede den krigsgale general i Mars Attacks ?

Venligst Per

Fra : Morten Steen

Dato : 10-07-02 10:44

Sig mig, hvordan kan I totalt overse "The Pawnbroker" (1964)? Hans måske
største præstation nogensinde... bortset måske fra præsten i "The Amityville
Horror".

Morten

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 16-07-02 21:38

Morten Steen <morten.x@film.dk> wrote:

> Sig mig, hvordan kan I totalt overse "The Pawnbroker" (1964)? Hans måske
> største præstation nogensinde... bortset måske fra præsten i "The Amityville
> Horror".

Uanset hvilken præstation I måtte foretrække, vil jeg bare lige sige, at
jeg kommer til at savne hans filmkunst, nå, ja, 'kunst' er måske for
meget. Men hans udstråling ... det lille (grimme) sataniske smil på
læberne og i øjnene. Han kunne fremstille den onde selv, han kunne det
der med arketyper .... men kunne også samtidigt forblive en indtagende
person.

Han var god, og når hans navn er på rollelisterne, er mine sanser ekstra
tændte .... sætter mig foran kassen .... en skam, at han ikke kan levere
mere til os tilskuere!

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen