Neverwinter Nights
Fra : Eske

Dato : 09-07-02 22:34

Hej,

Er der nogen herinde der spiller dette herlige spil?

Jeg leder efter en server der kan hoste et modul hvor jeg er DM. Uptime-krav
har jeg ikke, men jo mere jo bedre ;) Så hvis du har en computer med en god
internetforbindelse vil jeg meget gerne høre fra dig!

I så fald vil jeg gerne have en email fra jer, hvis I er interesseret i at
enten spille (seriøst rollespil) eller opbygge moduler.

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 10-07-02 00:17

> Er der nogen herinde der spiller dette herlige spil?

Det er rigtig lækkert... Især munken er sjov

Fra : Jackie

Dato : 10-07-02 12:33

"Eske" <eske@graffiti.net> wrote in message

> [...]
>
> I så fald vil jeg gerne have en email fra jer, hvis I er interesseret i at
> enten spille (seriøst rollespil) eller opbygge moduler.

Jeg har spillet NWN et par gange på nettet efterhånden, og jeg synes det er
meget sjældent det er rollespillere der er på de servere, som jeg logger ind
på. Det minder mest om Diablo 2 online, hvor det bare går ud på Hack'n
slash.

Har også prøvet de servere som står under Roleplay, men det gjorde det nu
ikke bedre.
Så hvis du får sat noget op, og det primært kører på rollespil, så er jeg
frisk på at deltage...

Jackie

Fra : Simon Kamber

Dato : 16-07-02 09:48

On Wed, 10 Jul 2002 13:33:26 +0200, "Jackie" <jacloa@hotmail.com>
wrote:

>Jeg har spillet NWN et par gange på nettet efterhånden, og jeg synes det er
>meget sjældent det er rollespillere der er på de servere, som jeg logger ind
Har aldrig været i en del af genren, hvornår er man en rollespiller(er
kommet fra diablo til NWN og er indtil nu blevet imponeret)
--
Simon "Black" Kamber
ved email, fjern REMOVETHIS fra adressen

Fra : Herold³

Dato : 10-07-02 13:28

> Er der nogen herinde der spiller dette herlige spil?

Ja da :)

> [...]
>
> I så fald vil jeg gerne have en email fra jer, hvis I er interesseret i at
> enten spille (seriøst rollespil) eller opbygge moduler.

Skal det være en public server, eller en til private sessions? Jeg kan
muligvis arrangere noget, hvis du er interesseret.

Fra : Rune Manscher

Dato : 10-07-02 21:18

"Herold³" <jacob@spammerswillbeshotboomtown.net> wrote in message

> [...]
>
> Skal det være en public server, eller en til private sessions? Jeg kan
> muligvis arrangere noget, hvis du er interesseret.

Hvis I får gang i en server, er jeg bestemt også interesseret i at
deltage...

*Rune

Fra : Eske

Dato : 11-07-02 07:05

Jeg kan fortælle jer at jeg blev kontaktet af
www.Neverwinterconnections.com, som var intersserede i mit modul, og derfor
gerne ville hoste det permanent. Så hvis den aftale falder i hus er der
mulighed for noget lækkert roleplaying!

Fra : Frank Hjorth Laursen

Dato : 13-07-02 16:31

har også spillet neverwinter og er klar på noget rollespil over nettet

frank

Fra : Kenneth Kold Johanse~

Dato : 16-07-02 11:59

Hej:)

Ja, i denne type spil, der skelner man (burde man skelne)mellem 2 ting,
rollespil(RPG) og Hack'n Slash.

Rollespil er, hvis man lever sig 100% ind i sin rolle, dvs. hvis man ikke
kun løber rundt og får xp, men eks.vis også sikrer sig et hjem til sin
figur, (en hytte i byen, et tårn i ødemarken o.s.v.) eller handler mere
end bare dit våben og din rustning, inden du skal på tur, det kan være
mad, reb, fakler, mad til din hest, spellcomponents o.s.v.
Forestil dig, at du ser den onde orc i det fjerne, og din troldmand skal
lige lave den om til cornflakes med sin fireballspell, hvortil du får
svaret: "Har du mere tørret flagermuseekskrementer??"
"Øhhhh, nej, for det har jeg ikke købt!"
Svar:"Nåh, det var synd! Så skal du nok ikke kaste en fireball!!"
Du kan heller ikke bare gå over til en gut og sige:"Quest", og vupti, så
har han fortalt dig sin livshistorie, og du har en opgave liggende
færdigskrevet foran dig! Næ nej, du skal sørme snakke med gutten, og finde
ud af, om du overhovedet kan hjælpe ham, og o m han overhovedet vil have
din hjælp, eller om du lugter for meget af trold for hans smag:)

Hack'n Slash er som Diablo: køb et sværd, gå ud af byen, nak monsteret,
tag den skat han smider, som du altid kan bruge til noget! Der er intet
unyttigt her:) Tag tilbage til byen, reparer dit sværd, sælg dine ting, og
du er klar igen.

Det er i grove træk forskellen, der er selvfølgelig mange udgaver af begge
dele, og nogen spil kan være svære at finde ud af, hvilken del de
tilhører, men jeg vil sige, at Baldur/Icewind Dale/NWN klart hører til i
RPG delen, mens spil som DI/DII/Dungeon Siege hører til i Hack'n Slash
delen.

Mvh

Kenneth Kold

Fra : Simon Kamber

Dato : 16-07-02 22:58

On Tue, 16 Jul 2002 12:59:18 +0200, "Kenneth Kold Johansen"
<Kenneth_Kold_Johansen@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
>svaret: "Har du mere tørret flagermuseekskrementer??"
>"Øhhhh, nej, for det har jeg ikke købt!"
Så kommer så det næste spørgsmål: hvordan kan man så spille
rollespil/hack'n slash i NWN. Det antal flagermuseekskrementer man
skal bruge til en fireball er jo det samme.