Image vs. Eureka
Fra : ML-78

Dato : 09-07-02 22:27

Hvilke udgivelser er bedst, Image eller Eureka?

Her tænker jeg ikke på, hvor der er forskel på udgivelserne som f.eks.
Nosferatu, men hvor udgivelserne på papiret er ens, som f.eks. The Cabinet
of Dr. Caligari og The Lost World.

Jeg er hidtil gået efter Eureka ud fra devisen om, at PAL er bedre end NTSC.
Hvis overførslen er sket fra samme materiale til de respektive formater,
skulle dette være rigtigt. Men jeg er kommet til at tænke på, om Eureka bare
har brugt Images version og så givet den en NTSC-til-PAL overførsel, hvorved
man jo alt andet lige vil få en ringere version. Nogen der ved, hvad der
rent faktisk er gjort?

ML-78