Batman vs. Superman: The Movie
Fra : Ukendt

Dato : 09-07-02 22:22

Batman vs. Superman: The Movie

Wolfgang Petersen will direct Batman vs. Superman for Warner Bros.,
with the film scheduled for a 2004 release.

Andrew Kevin Walker, who wrote Seven and has worked on drafts of both
X-Men and Silver Surfer, has written the script for the film.

"It is a clash of the titans," Petersen told Daily Variety. "They play
off of each other so perfectly. (Superman) is clear, bright, all that
is noble and good, and Batman represents the dark, obsessive and
vengeful side. They are two sides of the same coin and that is
material for great drama."

Petersen, whose last project was The Perfect Storm, will produce with
Diana Rathbun.

"We are very pleased that Wolfgang Petersen is bringing his
considerable talents to this newest episode of two of our most
important franchises," Warner Bros.' Lorenzo di Bonaventura said. "In
his hands, Batman vs. Superman will carry forward the Warner Bros.
superhero tradition; we look forward to starting this project as soon
as possible."

Casting should be announced soon, and production is targeted to start
early next year.

Development continues on both Superman and Batman: Year One.

<http://www.comicscontinuum.com/stories/0207/09/index.htm>

Batman er cool. Superman er cool. Så det her må for Guds skyld bare
ikke blive noget crap!

Men i så fald har man jo The Batman/Superman Movie tegnefilmen, med
Lex Luthor og The Joker som skurke, stående på hylden, som man kan
trøste sig med! :)

Mvh, Claus
--
I never apologize! I'm sorry, but that's the way I am.
- Homer Simpson

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 10-07-02 09:47

<Claus Nielsen> skrev i en meddelelse

> Wolfgang Petersen will direct Batman vs. Superman for Warner Bros.,
> with the film scheduled for a 2004 release.

Wolfgang Petersen kan lave intense actionfilm, så det må hellere blive godt.

Hvis det bliver en blanding af In The Line Of Fire + Das Boot + Air Force
One, så er det ganske fint med mig = Det bliver en ordentlig intens
motherfucker film af klasse.

Thomas

Fra : John Hinge

Dato : 10-07-02 10:15

On 09 jul 2002 Claus Nielsen was heard to say:

> Batman vs. Superman: The Movie

Min yndlings filmsite Corona, har også kigget lidt i Variety, men
de klapper hesten lidt mere end Comics Continuum :
http://www.corona.bc.ca/films/details/worldsfinest.html

Ifølge dem, så siger Variety artiklen at Warner Bros er igang
med at planlægge hvilke film de skal lave til 2004 viften,
og her er en af de muligheder de arbejder med altså en
Batman/Superman film med Wolfgang som instruktør.
De arbejder også med en Catwoman film med Ashley Judd... mhmm

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : / / dentro / /

Dato : 10-07-02 12:13

"John Hinge" <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Batman/Superman film med Wolfgang som instruktør.
> De arbejder også med en Catwoman film med Ashley Judd... mhmm

Jeg synes de tegneserieheltefilm er ved at tage lidt overhånd. Der
kommer jo også Hulk.

/ / dentro / /

Fra : MHP

Dato : 12-07-02 16:55

"/ / dentro / /" <kena@mail.dk> wrote in message

> Jeg synes de tegneserieheltefilm er ved at tage lidt overhånd. Der
> kommer jo også Hulk.

You ain't seen nothing yet.
Fra toppen af hovedet:

(Blade II)
DareDevil
Men in Black II
The Hulk
The Punisher
WonderWoman
The Black Panther
X-Men II
Spider-man II er nok heller ikke mange år borte.

.... Og så har jeg glemt en hel del.
Marvel har jo solgt utallige licenser her efter X-Men.

--

Fra lillebrors konto...

Thomas Hejl Pilgaard |¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯|
Kollegievej 7-35 | Signature under |
4760 Vordingborg | construction... |
Denmark |_________________|

Fra : collec2r

Dato : 14-07-02 21:01

"MHP" <seether@ofir.dk> wrote in news:agmu18$fsd$1@tux.netsite.dk:

> "/ / dentro / /" <kena@mail.dk> wrote in message
>
> The Punisher

En mere??? Så vil jeg da håbe at den er bedre end etteren.

Collec2r

Fra : Anders Boegh

Dato : 17-07-02 10:56

Du glemte Ghost Rider!
Bøgh

Fra : Rikke & Brian

Dato : 18-07-02 10:13

"MHP" <seether@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> "/ / dentro / /" <kena@mail.dk> wrote in message

Der er da sådan set ikke noget galt i at filmatisere mange af de her
superhelte, da mange af dem har nogle historier der har potentiale til at
blive gode action film MED dybde (ved godt at dybde ikke er det de fleste
forbinder med tegneserier). Men desværre bliver de fleste filmatiseringer
blot til en flad action film uden den store kærlighed for figurerne.

Tegneserie figurer som Blade, Wolverine, Punisher, Ghost Rider og Spawn er
alle personligheder, der kæmper på de godes side (sådan da). Men de er alle
splittet mellem at gøre det rigtige og deres dyriske side. Batman (forresten
en fremragende filmatisering, den første altså...Tim Burton) har også en
mørk side som han kæmper med. Hvis man brugte mere tid på de ting i filmene
i stedet for at tro at det eneste der er interesant i en superhelte film er
action scenerne og deres dragter (som ikke altid bliver lige fede når de
kommer på film). Action sekvenserne er selvfølgelig vigtig, det samme er
historien det bliver puttet ind i. Men der er altså meget mere kød på de
hersens tegnserie figurer, end folk tit tror

> You ain't seen nothing yet.
> Fra toppen af hovedet:
>
> (Blade II)
> DareDevil
> Men in Black II
> The Hulk
> The Punisher
> WonderWoman
> The Black Panther
> X-Men II
> Spider-man II er nok heller ikke mange år borte.

Jeg glæder mig, en eller to af dem må da lykkedes.
Skulle der ikke også kommer De Fantastiske Fire.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-07-02 10:18

"Rikke & Brian" <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> writes:

> [...]
> blive gode action film MED dybde (ved godt at dybde ikke er det de fleste

Næh, men nu er "de fleste" jo også nogle dumme får.

alle medier - film, bøger, tegneserier, musik, osv. - har produkter,
der er ligegyldigt dillerdaller og produkter, der er stor, dyb kunst.

> [...]
> action scenerne og deres dragter (som ikke altid bliver lige fede når de

Det ville være skønt. Burton gjorde det netop med sin Batman-ting og
jeg har en stilfærdig formodning om, at Ang Lee har tilsvarende planer
med Hulk, men det meste på markedet er noget bras. Batman-franchisen
blev direkte latterlig efterhånden som der gik "hvor mange nye
skurke/helte kan vi nå at introducere i en film" i det.

> Jeg glæder mig, en eller to af dem må da lykkedes.
> Skulle der ikke også kommer De Fantastiske Fire.

Det kan næppe blive _værre_ end det første forsøg, men det var godt
nok også stygt. (Den er aldrig blevet released officielt, men kan
findes på skumle p2p-netværk.)

Peter B. Juul, o.-.o "EDB er noget lort!"
The RockBear. ((^))          -Asbjørn Højmark
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O

Fra : Per Kristensen

Dato : 10-07-02 15:04

Gad nok vide hvordan Batman vil klare sig mod Superman? Batman er jo ingen
superhelt i den forstand som jeg forstår en superhelt, altså han har jo
ingen kræfter. Jeg så dog gerne Michael Keaton tilbage som Batman da han var
klart den bedste. Desuden kan man håbe på et lidt dystert manuskript fra
Walker, der jo har leveret perler som 8MM, Seven og Sleepy Hollow.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 10-07-02 17:58

Per Kristensen skrev:

> Gad nok vide hvordan Batman vil klare sig mod Superman?
> Batman er jo ingen superhelt i den forstand som jeg forstår
> en superhelt, altså han har jo ingen kræfter.

Er det bare mig, eller plejede Batman og Superman ikke at være buddies i
de gamle tegneserier? Hvorfor skal de nu pludselig bekæmpe hinanden?

--
Mvh. Peter
"Du må ikke ta' Pelles ko!"

Fra : -V-

Dato : 10-07-02 18:09

"Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> skrev i en meddelelse
> Er det bare mig, eller plejede Batman og Superman ikke at være buddies i
> de gamle tegneserier? Hvorfor skal de nu pludselig bekæmpe hinanden?

Læs Frank Millers fantastiske "The Dark Knight Returns". Så vil du forstå.

-V-

Fra : Anders Hyltoft

Dato : 10-07-02 20:48

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message news:3d2c6ade$0$16813$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> "Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> skrev i en meddelelse
>
> Læs Frank Millers fantastiske "The Dark Knight Returns". Så vil du forstå.

Glimrende glimrende tegneserie. Også en af dem der er på tegnebordet til en mulig Batmanfilm i fremtiden sammen med hans
"Year one".

Anders Hyltoft

Fra : Peter

Dato : 10-07-02 21:35

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message

> "Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> skrev i en meddelelse
>
> Læs Frank Millers fantastiske "The Dark Knight Returns". Så vil du forstå.

Vil du være venlige at give et lille bitte resume? På forhånd tak :)

--
PM

Fra : Peter G.

Dato : 10-07-02 22:14

In article <3d2c9fb6$0$12672$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Peter
<blabl@blablablablabla.dk> wrote...
> "-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message

Batman er gammel, Superman er (sjovt nok) ikke blevet ældre og fremtiden
er dyster. Superman er desuden en duksedreng og præsident Reagans (som i
serien er dummere end politiet tillader) lakaj, hvilket Batman ikke kan
acceptere.

I selve kampen har Batman nogle fif oppe i ærmet. Mere bør ikke siges om
det.

Læs serien! Det er Frank Miller for helvede! Læs den og opdag en ny
tegnerserie-verden! Frank Miller er en viduenderlig tegner og forfatter.
Og selvom den er glimrende oversat, så læs den på engelsk.

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Klip venligst overflødige citater væk og svar nedenunder

Fra : -V-

Dato : 11-07-02 01:28

"Peter G." <PeterNOSPAMPedal2100@gmx.net> skrev:

> [...]
> er dyster. Superman er desuden en duksedreng og præsident Reagans (som i
> serien er dummere end politiet tillader) lakaj, hvilket Batman ikke kan

Jokeren er med, Batman er blevet en (endnu større) kyniker, Gotham hærges af
bander, Gordon er blevet gammel.

> Læs serien! Det er Frank Miller for helvede! Læs den og opdag en ny
> tegnerserie-verden! Frank Miller er en viduenderlig tegner og forfatter.
> Og selvom den er glimrende oversat, så læs den på engelsk.

'Nuff said! Det er Frank Miller, og dét alene burde være grund nok.
Efter at jeg havde læst den første gang, havde jeg lyst til at *være*
Batman - det holder stadig.

Fås hos Fantask for 164,50 og Faraos Cigarer for 142,50 (for den samlede
udgave).
Tro mig, den er pengene værd.

God fornøjelse.

-V-

Fra : Peter

Dato : 10-07-02 22:38

"Peter G." <PeterNOSPAMPedal2100@gmx.net> wrote in message
<cut>

> Læs serien! Det er Frank Miller for helvede! Læs den og opdag en ny
> tegnerserie-verden! Frank Miller er en viduenderlig tegner og forfatter.
> Og selvom den er glimrende oversat, så læs den på engelsk.

Tak for resumet :)

Jeg læser ikke tegnerserier, har prøvet mange gange (forskellige
serier) både som dreng og voksen, men det fanger ikke...

--
PM

Fra : John Hinge

Dato : 11-07-02 14:54

On 10 jul 2002 Peter Bjerre Rosa was heard to say:

> Er det bare mig, eller plejede Batman og Superman ikke at være
> buddies i de gamle tegneserier? Hvorfor skal de nu pludselig
> bekæmpe hinanden?

Ud fra hvad man har kunnet læse om det her filmprojekt
som iøvrigt har Wolds Finest som arbejds titel og
ikke Batman VS Superman, så er der altså ikke noget der
antyder at det er en film hvor de skal være imod hinanden.
Men 'bare' en Superheltefilm med både Batman og Svuppermand :)

Personligt så jeg hellere en film med Catwoman, Wonderwoman
Batgirl og Supergirl i på en gang... Men sådan er jeg så styg..

Naj for at være småseriøs igen, det at de har sat Wolfgang
Petersen til det er nok både et udtryk for at Hollywood har
(gen?)opdaget at der er et marked for superhelte film, lavet
af instruktører der holder af det materiale de laver.
Tænk på hvor godt det gik Tim Burton, og hvor skidt det
gik Joel Schumacher.
Bryan Singer - X-Men (rigtig vellykket egentlig !)
Ang Lee - The Incredible Hulk (den konstellation er så sær
at jeg egentlig er meget spændt på resultatet)
Sam Raimi - Spider-Man (og Spider-Man 2 og.. )

Jeg synes det tegner lovende for de af os med en lille barnlig
sjæl som holder af superhelte engang imellem.

Fra : Keld Landin-Petersen

Dato : 10-07-02 22:05

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> wrote in message news:<3d2c3ec7$0$54739$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
> klart den bedste. Desuden kan man håbe på et lidt dystert manuskript fra
> Walker, der jo har leveret perler som 8MM, Seven og Sleepy Hollow.

Jeg er ret sikker på at Washington Irving skrev Sleepy Hollow...
Disney skrev heller ikke Den Lille Havfrue, vel?