At trykke på return/enter
Fra : Morten Blinksbjerg N~

Dato : 09-07-02 21:24

Hej folkens

Jeg har i et program en søgeknap, som man nu aktiverer via,
musen, men jeg vil også gerne have at man i søgefelter kan trykke
return/enter når man vil søge. Hvordan gør jeg det?

- kigger på alle indtastninger og leder efter en return eller enter?

--
Morten Blinksbjerg Nielsen
http://www.mbn.dk/

Fra : Lasse

Dato : 09-07-02 22:17

"Morten Blinksbjerg Nielsen" <usenet@mbn.dk> wrote in message
> Hej folkens

davs Morten!

> musen, men jeg vil også gerne have at man i søgefelter kan trykke
> return/enter når man vil søge. Hvordan gør jeg det?

Du gør simpelt hent noget i retningen af dette -->

JTextField searchField = new JTextField("");
searchField.addActionListener( this );

public void actionPerformed( ActionEvent evt )
{
if( evt.getSource() == searchField )
{
// der blev trykket på enter!!!
}
}

Du skal naturligvis huske at implementere ActionListener :)

Mvh
Lasse Bay
http://www.exclusivej.dk/lightning/

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 10-07-02 00:03

> Du skal naturligvis huske at implementere ActionListener :)

Eller bruge en keylistener, den reagerer på keyEvents i alle typer af
components.

mvh.
       Søren Hjelholt