OSX fil-åbne spørgsmål
Fra : Storm

Dato : 09-07-02 21:36

Jeg forsøger at køre OSX/Classic i dtp-produktion nu. Og det går med OSX
1.5 meget bedre end med de første.x versioner. (Selvfølgelig har jeg
måske også lært at undgå de svage punkter).

Jeg har nu organiseret min desktop som robg@macosxzhints.com gør i sin
pdf guide på side 16. Med brug af en udbygget DragThing, som er blevet
anbefalet tit, og en minimal dock. Og en kolonne opdelt stistruktur som
Findervindue. Jeg synes det fungerer _rigtig_ godt

Men hvor i OSX er det lige man sætter bestemte filtyper til at åbne i et
bestemt program?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-07-02 21:47

In article <1ff2rjr.2ae8mux14em1N%Ninzen@ofir.dk>,
Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:

> [...]
> Findervindue. Jeg synes det fungerer _rigtig_ godt
>
> Men hvor i OSX er det lige man sætter bestemte filtyper til at åbne i et

Du tager en Info på en fil, vælger "Program" i rullemenuen og vælger her
det program, som du vil have til at åbne den aktuelle fil. Hvis du vil
have OS X til at åbne alle filer af samme type i det samme program, skal
du klikke på "Skift alle...".

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Storm

Dato : 09-07-02 22:08

René Frej Nielsen <rfn@mac.com> wrote:

> [...]
> det program, som du vil have til at åbne den aktuelle fil. Hvis du vil
> have OS X til at åbne alle filer af samme type i det samme program, skal

Tak.
Det havde jeg faktisk fundet frem til, men jeg læste ikke videre, da jeg
tænkte: Info på en fil - det er jo ikke det... Men man skal altså tænke
lidt anderledes, eller i det mindst læse hvad der står.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-07-02 22:19

In article <1ff2tg4.1knuuie1sy174aN%Ninzen@ofir.dk>,
Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:

> [...]
> tænkte: Info på en fil - det er jo ikke det... Men man skal altså tænke
> lidt anderledes, eller i det mindst læse hvad der står.

Det er altid godt at læse det med småt...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-07-02 22:12

On Tue, 9 Jul 2002 22:36:25 +0200, Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:
> [...]
> Findervindue. Jeg synes det fungerer _rigtig_ godt
>
> Men hvor i OSX er det lige man sætter bestemte filtyper til at åbne i et

går ud fra at du har læst Renés post, men jeg vil lige anbefale en
kontextuel menu ved navn zingg

--
venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:13138233>

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-07-02 22:19

In article <slrnaimkdh.123.spam@g4.reippuert.dk>,

> går ud fra at du har læst Renés post, men jeg vil lige anbefale en
> kontextuel menu ved navn zingg

DEN er også smart!

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Storm

Dato : 10-07-02 08:46

René Frej Nielsen <rfn@mac.com> wrote:

> In article <slrnaimkdh.123.spam@g4.reippuert.dk>,

> DEN er også smart!

Takker - jeg forsøger ved lejlighed.
Har hentet den, men "...Zing11dmg.sit does not appear to be compressed
or encoded... - jeg skal lige have tid til at se på det. Måske oven i
købet læse vejledningen.
Det er ikke lige nu.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-07-02 09:29

On Wed, 10 Jul 2002 09:46:29 +0200, Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> Har hentet den, men "...Zing11dmg.sit does not appear to be compressed
> or encoded... - jeg skal lige have tid til at se på det. Måske oven i

hent den igen med et andet program

Fra : Storm

Dato : 10-07-02 15:53

> hent den igen med et andet program

Det ser rigtig godt ud. Kort proces.

Jeg prøvede f.eks. med med hackpark.ram filen, som jeg brugte en del tid
på at åbne. Nu ved OSX fremover hvad den skal åbne dem med.

Takker...

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Storm

Dato : 12-07-02 09:55

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Det ser rigtig godt ud. Kort proces.
>
> Jeg prøvede f.eks. med med hackpark.ram filen, som jeg brugte en del tid
> på at åbne. Nu ved OSX fremover hvad den skal åbne dem med.
>
> Takker...

Tilføjer lige at jeg synes det er _så_ godt at køre på den her måde.
Jeg får de sædvanlige classic-program-quits (selvfølgelig), men - det er
utrolig hurtigt og overskueligt at navigere rundt med column view.

I starten droppede jeg det fordi jeg synes det var for Windows agtigt,
nu er jeg hurtigt blevet meget glad for det.

Jeg ville dog gerne have plads til længere filnavne i kolonnerne, men
får at vide: No view options for column view.
Men kan man ikke vælge mindre font?

Min største problem/hyppigste med at køre OSX/Classic er:
Classic Startup: Couldn't connect to the pasteboard. Copy and paste with
external apps will not work.

Det kræver Classic genstart så får jeg:
Classic Startup: Pasteboard connection succeeded after previous failure.
Copy and paste should work normally.

Men nu synes jeg fornøjelsen opvejer ulemperne.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Karl Antz

Dato : 12-07-02 10:24

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Jeg ville dog gerne have plads til længere filnavne i kolonnerne, men
> får at vide: No view options for column view.
> Men kan man ikke vælge mindre font?

Nederst i hver "søjle" er der et gråt dobbeltstreg. Trækker du i det ved
musen, bliver alle spalter bredere, og holder du samtidig alt nede
bliver kun spalten til venstre bredere - og dermed kan du også se
længere filnavne

Hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4

Fra : Storm

Dato : 12-07-02 11:05

Karl Antz <karlantz@isa.dknet.dk> wrote:

> [...]
> musen, bliver alle spalter bredere, og holder du samtidig alt nede
> bliver kun spalten til venstre bredere - og dermed kan du også se

Selvfølgelig - tak skal du ha

--
Venlig hilsen Nina Storm