VISUM RUSLAN - unddragelse?
Fra : Jens Bering

Dato : 09-07-02 20:59

Jeg har lige haft kontakt med den russiske ambassade

De vil have 40 US$ + udfyldning af diverse bureaukratiske formularer for et
skide visum for en eller to nætter i Kaliningrad...

Er der ikke nogen der kender et sted på nettet hvor man kan printer en
kvittering ud for booking af et hotel i Rusland - gerne noget der virker
lidt troværdigt...

Eller endnu bedre er der ikke nogen her på NG, som kender nogen som kender
nogen som kan "invitere" mig på besøg??

Sidste spm.: er der alternativer til visum (jeg har en bekendt
stempelsvinger i Toldvæsenet), som kan give mig canet'er etc. med alle
mulige påtegninger) - kan det hjælpe??

På forhånd tak

JB

--

Spring over hvor gærdet er tilstrækkeligt lavt
- der er for lang vej til det laveste punkt!

Fra : carl munk

Dato : 11-07-02 09:48

"Jens Bering" <jdbnospam@get2net.dk> wrote in message news:<zfHW8.107$Sa.2657@news.get2net.dk>...

> Er der ikke nogen der kender et sted på nettet hvor man kan printer en
> kvittering ud for booking af et hotel i Rusland - gerne noget der virker
> lidt troværdigt...

Det er SVINDEL og STRAFBART og hvad vil du i Kaliningrad ?

Fra : Jens Bering

Dato : 11-07-02 21:16

"carl munk" <carl@munk.dk> skrev i en meddelelse
> "Jens Bering" <jdbnospam@get2net.dk> wrote in message

> Det er SVINDEL og STRAFBART og hvad vil du i Kaliningrad ?

[JB]: Strafbart - det er da ikke mere kriminelt end at forlange 40 US$ for
at få lov at krydse en landegrænse - tror russerne jeg vil emigrere???

Fra : John K

Dato : 12-07-02 13:04

> Jeg har lige haft kontakt med den russiske ambassade
>
> De vil have 40 US$ + udfyldning af diverse bureaukratiske formularer for
et
> skide visum for en eller to nætter i Kaliningrad...

Hvis jeg var dig ville jeg ikke forsøge at snyde. De russiske myndigheder er
lidt mere kontante i deres afregning end herhjemme.

- og så er 300 kroner vel ikke så slemt.

Mvh

John K

Fra : Jens Bering

Dato : 12-07-02 15:58

"John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3d2ec5d3$0$389> - og så er 300 kroner vel ikke så slemt.

> Mvh
>
> John K

Nej men det er ventetiden jeg snakker om, desuden forlanger ambassaden dok.
for betaling af overnatningssted i Rusland. Jeg synes ærlig talt ikke, det
er særlig fedt hjemmefra at skulle booke et hotel. Hvis jeg vælger at booke
over nettet er det jo ikke ligefrem "zimmer frei", der tilbydes, men kedelig
russisk "luxus".....

Vi ønsker at rejse frit og uafhængigt

Mvh
JB

Fra : John K

Dato : 12-07-02 17:11

> Vi ønsker at rejse frit og uafhængigt

Så er det nok ikke Rusland du skal vælge...

Fra : Kevin & Tina

Dato : 27-07-02 10:26

> [...]
>
> De vil have 40 US$ + udfyldning af diverse bureaukratiske formularer for et
> skide visum for en eller to nætter i Kaliningrad...

De fleste mennesker i verden kan end ikke få visa til Danmark.
Vietnam tager kr 400, og du skal angive præcis hvor du rejser ind ud
Hvis du allerede inden du rejser har så store problemer så bliv dog hjemme.
Kevin

Fra : Kevin & Tina

Dato : 28-07-02 10:23

På dette har jeg svaret:
> [...]
> Vietnam tager kr 400, og du skal angive præcis hvor du rejser ind ud
> Hvis du allerede inden du rejser har så store problemer så bliv dog hjemme.
Så sender Jens bering mig dette.

Såfremt du ikke kan afholde dig fra at kommentere mit indlæg negativt
(hvilket jeg betragte din sidste bemærkning som?), så besvar det i det
mindste ikke "over gruppen".

Det vil jeg (som øvrige brugere af NG) sætte stor pris på!

Mvh

Jens Bering

Hvorefter jeg adviserer ham om at jeg har sendt en klage over at han svarer
privat.
Men mre alvorligt hvilket udbyderen også er blevet bekendt med, er jo:

Sidste spm.: er der alternativer til visum (jeg har en bekendt
stempelsvinger i Toldvæsenet), som kan give mig canet'er etc. med alle
mulige påtegninger) - kan det hjælpe??

Som jo er en direkte opfordring til ulovligheder hvilket er strafbart.

VH kevin

Fra : Jens Bering

Dato : 28-07-02 16:50

> [...]
> mulige påtegninger) - kan det hjælpe??
>
> Som jo er en direkte opfordring til ulovligheder hvilket er strafbart.

[Klip]

Din umodenhed skinner tydeligt igennem.
I øvrigt tror jeg brugerne på NG er ret uinteresserede i vores diskussion.

Mvh
Jens Bering (jeg ser frem til at høre udbyderen reaktion på at du selv skrev
til mig privat?!)

Moral er godt - dobbeltmoral er......

Fra : Kevin & Tina

Dato : 29-07-02 07:36

Hej
Hvis nogle skulle have brugt tid på dette, undskylder jeg.
Jeg havde overset at det var Jens Bering.
Det sker ikke igen.
VH Kevin