E-Mail
webnoob 5265
Gratis Email uden at acceptere cookies, hv~
Fra : Alan

Dato : 09-07-02 17:29

Hej!

Findes der overhovedet nogen steder hvor man kan oprette en gratis E-mail uden
at man absolut *skal* acceptere cookies?

Jeg bryder mig ikke om cookies, og tillader dem aldrig, jeg har ingen chance og
indsigt for at vide hvad de laver.

og jeg synes f.eks. ikke at min færden rundt på nettet kommer dem ved, så de
kan sende målrettet spam, eller hvad de nu vil bruge oplysningerne til. Er det
korrekt forstået at en cookie f.eks. kan konstrueres til at indsamle sådanne
oplysninger og sende dem videre til E-mail udbyderen?

Det er måske prisen man må betale for en "gratis" E-mail? I så fald er jeg ikke
køber.

Jeg har prøvet lidt forskelligt Hotmail, Ofir, Sol.dk, Jubii, counselor men alle
steder kræver de at få lov til at smide cookies ned på min HD.

Håber virkelig at nogen kan oplyse mig om et sted hvor man kan oprette en gratis
E-mail uden at acceptere cookies.

--
Alan

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 09-07-02 19:08

"Alan" skrev bl.a.:

> Findes der overhovedet nogen steder hvor man kan oprette en
> gratis E-mail uden at man absolut *skal* acceptere cookies?

Mjae... det gør der nok.

> [...]
> og jeg synes f.eks. ikke at min færden rundt på nettet kommer
> dem ved, så de kan sende målrettet spam, eller hvad de nu vil

Det er nu de færreste cookies der bruges på den måde.

> Er det korrekt forstået at en cookie
> f.eks. kan konstrueres til at indsamle sådanne oplysninger og
> sende dem videre til E-mail udbyderen?

Ja, og til at rydde den slags af vejen, er Ad-aware god.
http://www.lavasoft.nu

> Jeg har prøvet lidt forskelligt Hotmail, Ofir, Sol.dk, Jubii,
> counselor men alle steder kræver de at få lov til at smide
> cookies ned på min HD.

Prøv og ta' et kik på http://www.myrealbox.com

Opretter du en konto der, kan du chekke den med et e-mail program og der er
ingen cookies. Om der bruges cookies på deres web-del ved jeg faktisk
ikke... prøv.

--
Lars

Fra : Alan

Dato : 09-07-02 19:47

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.DOT.com> wrote in message

> [...]
>
> Opretter du en konto der, kan du chekke den med et e-mail program og der er
> ingen cookies. Om der bruges cookies på deres web-del ved jeg faktisk

Tak for dit svar, de bruger faktiskt cookies på web-delen:
www.myrealbox.com/a?.BQ.EM.Z1wQ.d

--
Venlig hilsen
Alan

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 10-07-02 14:28

Alan skrev:

> Tak for dit svar, de bruger faktiskt cookies på web-delen:
> www.myrealbox.com/a?.BQ.EM.Z1wQ.d

"COOKIES

MyRealBox.com uses a session cookie in order to protect your account
while you're logged into MyRealBox. The cookie is removed from your
computer as soon as you logout."

Hvis ikke de brugte en sessionscookie, ville andre brugere kunne over-
tage din forbindelse til sessionen på myrealbox. Du ville sikkert og-
så blive bedt om at skrive brugernavn/kodeord, for hver gang du vil
læse eller sende en email, eller også skulle brugernavn/kodeord over-
føres i URLen hver gang du klikke på et eller andet på websiden.

Hvorfor er du så bange for Cookies?
(mig bekendt har Novell.com ikke andre gratis-tjenester på webbet og
har derfor ikke de store muligheder for at "spore" dig og din adfærd.).

Hvis man går ind på <URL: http://myrealbox.com > så slipper man for
turen omkring forsiden og får en indlognings-dialogboks med det samme.

I øvrigt, din Outlook Express er ikke opsat til at medsende information
om hvilket tegnsæt du anvendte til at forfatte indlægget. Det giver
problemer med at vise f.eks. æøå i programmer som ikke specifikt
forstår/er indstillet til at forstå f.eks. æøå.

Læs her hvordan du kan rette opsætningen:

Fra : Alan

Dato : 10-07-02 20:36

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@myrealbox.com> wrote in message

> Hvis ikke de brugte en sessionscookie, ville andre brugere kunne over-
> tage din forbindelse til sessionen på myrealbox.

Skal jeg forstå det sådan at det vil være muligt at overtage min forbindelse
efter jeg har logget ind med mit brugernavn/kodeord? Det kan vel ikke lade sig
gøre hvis jeg ikke er logget på, uden først at hacke brugernavn/kodeord?

> [...]
> forstår/er indstillet til at forstå f.eks. æøå.
>
> Læs her hvordan du kan rette opsætningen:

Jeg viser da gerne hensyn, og det er hermed ændret fra Uuencode til MIME

--
Venlig hilsen
Alan

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 11-07-02 01:51

Alan skrev:

> Skal jeg forstå det sådan at det vil være muligt at overtage min
> forbindelse efter jeg har logget ind med mit brugernavn/kodeord?

Ja, hvis de ikke brugte en sessions-cookie.

Når du f.eks. vil læse en email på myrealbox.com, beder serveren din
browser om at få cookien som blev lavet da du loggede på, hvis den ikke
kan det bliver du smidt af og skal logge på igen.

> Det kan vel ikke lade sig gøre hvis jeg ikke er logget på, uden først
> at hacke brugernavn/kodeord?

Jo, i princippet, for så ville myrealbox.com være nødt til at have en
vis timeout-tid for hvornår de regnede med at din forbindelse for-
svandt. Indenfor timeout-perioden ville andre kunne logge på som dig,
ved at skrive "din" URL i deres browser.

Hvis du bare lukker din browser uden at logge af og en anden er i stand
til at opsnappe, f.eks. ved at sniffe på samme forbindelse som du er på
(det kunne være et bibliotek eller en skole), URLen kan de fortsætte
sessionen ved at skrive URLen i browseren. Dette kan ikke lade sig
gøre, hvis man bruger sessions-cookies.

> Jeg viser da gerne hensyn, og det er hermed ændret fra Uuencode til
> MIME

Mange tak. Kig i øvrigt i min signatur, hvis du gerne vil have far-
vede citater, en ægte signaturseperator og nirvana på jord. Hvis du
har problemer med programmet, kan de allesammen løses ved at kigge i
Outlook Express-gruppen.
--
Fix Outlook Express 5.*:

Fra : Alan

Dato : 11-07-02 16:37

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@myrealbox.com> wrote in message

Tak for dit oplysende svar.

> Kig i øvrigt i min signatur, hvis du gerne vil have farvede citater, en ægte
signaturseperator og nirvana på jord. Hvis du har >problemer med programmet, kan
de allesammen løses ved at kigge i Outlook Express-gruppen.

Jeg har faktiskt hentet Quotefix for snart et måned siden, den ligger og keder
sig på min desktop. Lidt pinligt at jeg ikke har taget min sammen til at prøve
den endnu, så nu vil jeg gøre noget ved det. Nok en god ide lige at checke om
der er kommet en ny version siden. Hvis der opstår problemer jeg ikke selv kan
løse kan du være sikker på at jeg vil trække på viden i Outlook Express-gruppen.

--
Venlig hilsen
Alan

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 09-07-02 19:33

"Alan" <no.spam@my.place> posting:

>Findes der overhovedet nogen steder hvor man kan oprette en gratis E-mail uden
>at man absolut *skal* acceptere cookies?

Du kan sætte din browser til at afvise dem på netop det netsted.
Hvis du */skal* modtage dem for webmailen virker, kan du sætte din
browser til at slette dem automatisk ved afslutning.
Ovennævnte gælder for Opera.

--
Livet, pausen i døden. Drømmen, flugten fra livet.

Fra : Alan

Dato : 09-07-02 19:58

"Chr. Bohr-Halling" <nospam@direkte.org> wrote in message
> "Alan" <no.spam@my.place> posting:

> Du kan sætte din browser til at afvise dem på netop det netsted.

OK

> Hvis du */skal* modtage dem for webmailen virker, kan du sætte din
> browser til at slette dem automatisk ved afslutning.
> Ovennævnte gælder for Opera.

Jo men men hvis jeg tillader cookies mens jeg bruger webmailen, kan det jo være
lige meget med at slette dem bagefter for så har de jo fået lov til at udrette,
om ikke alt, så i hvert fald det meste af det de er designed til.

Jeg kan godt forstå argumentet med at det er for at forebygge forskelleg misbrug
af E-mailen, og det er jo fair nok. Men det kan jo også omvendt misbruges imod
mig fra deres side. Måske er jeg overforsigtig, men der er så meget plat på
nettet.

--
Venlig Hilsen
Alan

Fra : Gevaldi

Dato : 09-07-02 21:27

Alan skrev:

[snip]

> Det er måske prisen man må betale for en "gratis" E-mail? I så fald
> er jeg ikke køber.

Det er jo også dit eget frie valg, men da det er gratis
kan udbyderen af tjenesten vel også selv bestemme
hvad du skal yde til gengæld, altså enten acceptere
du cookies eller også undlader du at "købe" deres
produkt.

--
/Gevaldi (remove 369)
http://www.wintip.dk/

Fra : Alan

Dato : 09-07-02 22:18

"Gevaldi" <georg_valdi369@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> hvad du skal yde til gengæld, altså enten acceptere
> du cookies eller også undlader du at "købe" deres

Ja da, de gratis E-mail udbydere der vil anvende cookies kan da bare gøre det,
men så er deres service ikke interesseant for mig da jeg sætter sikkerhed i
højsædet. Jeg har brugt meget tid på at finde et sted hvor man kan oprette en
gratis E-mail hvor de ikke benytter cookies. Det lader til at sådanne udbydere
ikke findes, men ingen sure miner herfra, så undværer jeg bare.

--
Venlig hilsen
Alan

Fra : Rudi Stegen

Dato : 10-07-02 11:31

Hej Alan, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg har brugt meget tid på at finde et sted hvor man kan oprette
> en gratis E-mail hvor de ikke benytter cookies.

Så vidt jeg kan se, er du kunde hos CC, som mig bekendt leverer noget
med 3 (eller 5?) mailadresser pr. abonnement.

Hvis du har anvendt dem alle og har brug for en mere, kan du så ikke
blot tegne en ekstra "gratiskonto" hos dem og dermed få adgang til
yderligere 3 (eller hvor mange det nu er)?

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Alan

Dato : 10-07-02 20:40

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote in message
> Hej Alan, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:
>
> Så vidt jeg kan se, er du kunde hos CC, som mig bekendt leverer noget
> med 3 (eller 5?) mailadresser pr. abonnement.

Midt imellem, 4

> Hvis du har anvendt dem alle og har brug for en mere, kan du så ikke
> blot tegne en ekstra "gratiskonto" hos dem og dermed få adgang til
> yderligere 3 (eller hvor mange det nu er)?

Den tanke er faktiskt ikke faldet mig ind, det vil jeg da undersøge, men mon
ikke det koster.

--
Venlig hilsen
Alan

Fra : Rudi Stegen

Dato : 10-07-02 22:35

> Midt imellem, 4

> Den tanke er faktiskt ikke faldet mig ind, det vil jeg da
> undersøge, men mon ikke det koster.

"Bestil en almindelig internetforbindelse på 2 minutter. Du betaler kun
for de minutter du surfer". Fra <http://www.cybercity.dk/privat/>

Iflg. deres betingelser (som man kan klikke videre til via ovenstående)
er det helt korrekt. Og surfer du ikke, koster det selvfølgelig heller
ikke noget.
Om de så evt. kan finde på at lukke en konto, der ikke anvendes, ved
jeg ikke. Men da jeg anser CC for at være en seriøs ISP, må man i så
fald få en mail om det en rum tid i forvejen.
(Man gør i hvert fald hos bl.a. Tiscali, hvis de af én eller anden
grund vil lukke postkasse, opkobling e.l. I praksis sker dette dog kun,
hvis man misligeholder den. Dvs. fx ignorerer opkrævninger, rykkere,
henvendelser fra abuseafd. etc.)

Hvis du vil være sikker, kan du jo ringe op fra kontoen et par minutter
om måneden. Så er den aktiv.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Alan

Dato : 11-07-02 16:40

> "Bestil en almindelig internetforbindelse på 2 minutter. Du betaler kun
> for de minutter du surfer". Fra <http://www.cybercity.dk/privat/>

Tak for dit foreslag, det er da en mulig løsning, det vil jeg overveje.

--
Venlig hilsen
Alan