Et godt råd ?....
Fra : Tina Nilsson

Dato : 09-07-02 15:02

Hej,

Jeg har besluttet at gå på slankekur, eller rettere kostomlægning, jeg skal
tabe 20 kilo.
Jeg har forsøgt at finde ud af hvad der er bedst, DDV ell. WW. Er der nogen
herinde som kunne tænke sig at dele ud af sine erfaringer?

Tina

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-02 18:08

"Tina Nilsson" <tina_nilsson@subdimension.com> skrev i en meddelelse
> herinde som kunne tænke sig at dele ud af sine erfaringer?
>
> Tina

Uha, en farlig tråd at starte. Det plejer at ende i noget nær en
religionskrig, der tiltider bliver både grim og personlig.

Jeg er mest til DDV, fordi det er dem jeg kender og jeg ser/oplever at det
virker.
Det kræver at du kan droppe al usundt og få en kost der er sund hele vejen
igennem.

Så vidt jeg ved har WW muligheder for stadig at spise usundt, men vel ikke i
al for store mængder.

Som jeg ser det skal man vælge DVV hvis man både vil tabe sig og lægge
kosten 100 % om, og WW hvis man ønsker at tabe sig, men ikke nødvendigvis
lægge sin kost helt om....

Jeg tror mest på den første...

Carina

Fra : Tina Nilsson

Dato : 10-07-02 09:43

Tak for det. Du har nok ret med religionskrigen, men det er svært at vælge,
syntes jeg.

Fra : Mulle

Dato : 10-07-02 12:58

Hej

Og jeg tror afgjort mest på vægtvogterne, i hvert fald hvis man ikke
har lyst til at fortælle alle om, at man er på kur. Her kan man nemlig
leve helt normalt og der er også plads til et glas rødvin eller 2 i
weekenden

En anden god ting er, at man via motion kan "tjene" bonus point op,
som man så fx kan anvende i weekenden, eller hvornår det nu lige
passer.

Jeg har forsøgt mig med DDV, men brød mig ikke om selv at have min
egen mad med og aldrig at kunne få lidt rødvin.

Mulle

Fra : Ninett Green

Dato : 11-07-02 07:18

> [...]
nogen
> herinde som kunne tænke sig at dele ud af sine erfaringer?

Hej Tina, det er absolut en smagssag, hvilken retning du vælger. Hos DDV får
du en færdigstøbt kostplan, der skal følges til punkt og prikke, mens du hos
WW har din frihed til at spise det, du har lyst til, blot du får dine
points.
DDV kører efter retningslinjerne fra de gamle Vægtvogtere, men WW er under
konstant videreudvikling i samarbejde med ernæringsforskere som bl.a. Arne
Astrup og diætister.
DDV findes kun i Danmark, mens WW findes over hele verden.
Hos DVV koster det 45.- om ugen, også når du ikke kommer! Du skal fremvise
lægeattest eller timeseddel ved fravær. Indmeldelse 200.-
Hos WW betaler du 85.- pr gang, og du kan blive væk, så længe du vil, blot,
du giver lyd fra dig indenfor 6 uger.
Indmeldelse normalt 100.- men i disse uger = 0

Håber du vil træffe det valg, der er det helt rigtige for dig.

Kærlig hilsen Ninett
www.qvinderne.dk - en anderledes side om overvægt